Gå till innehåll

NLT - TPTK på river möter ett 3/4 potbet.


Hajzy

Recommended Posts

Min image: LAG

Min read på honom är att han är ganska tight. Men mina höjningar synar han ofta. raisar han preflop med 4xbb har han ofta AJ-AK. Höjer han 2xbb sitter han oftast med QQ-AA. limpar han, och synar mig så kan han sitta med, ja, lite vad som helst :P 64s - QKs, 22 - TT

 

Träffar han lägsta paret på en sån här bräda mot mig så vet jag att han kan ha svårt att släppa, eftersom han vet att jag bettar med allt på flopp. Tror dock inte han har 3:an

 

Det kanske inte hjälper er så mycket? Men det är det jag vet om honom :)

 

NL $100 Texas Hold'em (No Limit)

5 seats max, Real money

Seat 4 is the button. Small Blind $0,50, Big Blind $1

 

Seat 0: Player 0, amount $132,80

Seat 1: Player 1, amount $104,10

Seat 2: Player 2, amount $87,30

Seat 3: HERO, amount $98,55

Seat 4: Player 4, amount $105,82

Player 0: Small Blind ($0,50)

Player 1: Big Blind ($1)

 

** Dealing Down Cards **

 

Dealt to HERO: [Ks, Ac]

 

Player 2: Call ($1)

HERO: Raise ($5)

Player 4: Fold

Player 0: Fold

Player 1: Fold

Player 2: Call ($4)

 

** Dealing Flop **

Community cards: [3s, Jd, 8h]

 

Player 2: Check ($0)

HERO: Bet ($8)

Player 2: Call ($8)

 

** Dealing Turn **

Community cards: [Tc]

 

Player 2: Check ($0)

HERO: Check ($0)

 

Är det dumt att check här?

 

** Dealing River **

Community cards: [As]

 

Player 2: Bet ($17)

HERO: ?

 

Ska man lägga sig här utan bättre read? Här kan han ju faktiskt betta ut med mycket. de flesta Ax, två par, set.. Han lär väl checksyna/checkfolda med J eller T. Så frågan är ju om jag slår han här? Är väl nästan bara sämre Ax eller bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du säger att du betar allt på floppen menar du då att du cont betar ofta eller att du slår om mot en bet. Dvs. hur ofta har din motspelare sett dig slå om på floppen (när du fått en bet mot dig efter att ha varit aggro pre) och vilka typer av händer har du haft då.

 

Jag cont betar ofta.

Svårt att säga vilka händer jag slår om med. Slår om gör jag ibland (Möter dock inte en bet så ofta på flopp efter att jag varit aggro pre. De checkar oftast), när jag känner att han är svag eller försöker sno potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han har ett A har han tvåpar här om han inte brukar checksyna floppen med A högt utan drag. Och även om han skulle ha säg A9 så vore det ganska idiotiskt av honom att leda ut så pass hårt på rivern. Om fi är vettig kan jag knappt se någon hand som du slår här. Det skulle vara ett lägre pp som inser att det är slaget mot ett förmodat J/8/T hos dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du säger att du betar allt på floppen menar du då att du cont betar ofta eller att du slår om mot en bet. Dvs. hur ofta har din motspelare sett dig slå om på floppen (när du fått en bet mot dig efter att ha varit aggro pre) och vilka typer av händer har du haft då.

 

Jag cont betar ofta.

Svårt att säga vilka händer jag slår om med. Slår om gör jag ibland (Möter dock inte en bet så ofta på flopp efter att jag varit aggro pre. De checkar oftast), när jag känner att han är svag eller försöker sno potten.

 

Bortse från min kommentar. Tolkade det från början som om han betade in i dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du säger att du betar allt på floppen menar du då att du cont betar ofta eller att du slår om mot en bet. Dvs. hur ofta har din motspelare sett dig slå om på floppen (när du fått en bet mot dig efter att ha varit aggro pre) och vilka typer av händer har du haft då.

 

Jag cont betar ofta.

Svårt att säga vilka händer jag slår om med. Slår om gör jag ibland (Möter dock inte en bet så ofta på flopp efter att jag varit aggro pre. De checkar oftast), när jag känner att han är svag eller försöker sno potten.

 

Bortse från min kommentar. Tolkade det från början som om han betade in i dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han har ett A har han tvåpar här om han inte brukar checksyna floppen med A högt utan drag. Och även om han skulle ha säg A9 så vore det ganska idiotiskt av honom att leda ut så pass hårt på rivern. Om fi är vettig kan jag knappt se någon hand som du slår här. Det skulle vara ett lägre pp som inser att det är slaget mot ett förmodat J/8/T hos dig.

 

Jag tror inte han synar med en tom hand, om han nu inte har A 9 eller liknande som du också tog upp. Och som du säger så tror inte jag heller att han hade bettat så hårt med den handen...

Händer som jag då slår är väl lägre PP, missat stegdrag om han synat med det. Jag tror att han även kanske kan betta med 8:an eller 10:an här för att hoppas att jag foldar.

 

Verkar luta mot en fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är spelar LAG och han kan syna floppen med 3x är väl synen ganska lätt? Han kan ju lätt beta en knekt, tia kanske och försöka bluffa med lite allt möjligt. Ganska enkel syn IMO.

 

Varför skulle fi betta en tia eller knekt?

 

Jag tror inte heller att han bettar med en tia eller knekt. Skulle nog själv ta en checksyn eller checkfold beroende på vad motståndaren bettar om jag hade en tia eller knekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...