Gå till innehåll

TV: Annie Duke får egen sitcom


Ovuca

Recommended Posts

Snart börjar det en sitcom om Annie Duke, Lisa Kudrow kommer att spela Annie Duke i serien.

 

Den kommer att skildra Annie Dukes dubbelliv som profissionell poker spelare och som ensamstående mamma med fyra barn.

 

Verkar som alla tvbolag i USA vill smaka på kakan, poker börjar bli hur stort som helst där...

 

* RP och flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ere verkligen sant? isåf ere fett coolt, annie duke e en av mina favoritspelare :o)

 

1. marcel luske (stavningen är säkerligen fel)

2. hellmuth ..given 2a bara för han alltid ställer till en scen som är skoj o titta på

3. duke för hon e så rå, började gråta när hon vann ett sideevent på wsop tror jag det var ..rå rå~~

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ovanligt att kvinnor lyfts fram mest för att de är kvinnor och inte för att de presterat något speciellt (i jämförelse med kvinnor och män).

 

Det kan stämma i speciella fall som dessa, men generellt sett är det precis tvärtom. Kvinnor och deras prestationer nedvärderas enbart utifrån kön. Finns massa undersökningar om detta. Se t.ex. här, andra stycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som har läst Daniel Negreanus tankar om Annie Duke? Där han påpekar - ursäkta ordvalet - vilket svin hon är?

Jag läste också de artiklarna. Fast min slutsats var ju lite annorlunda, en post säger enormt mycket mer om den som skriver den än den som beskrivs i den. Jag kom utifrån det fram till att det troligare är Negreanu som är - ursäkta ordvalet - ett svin.

 

Om inte annat så är det ju rätt karaktärslöst att lägga tid på att sprida rykten om någon man inte tycker om. Negreanu registrerade dessutom åtminstone ett falskt nick på rgp för att skriva skit om bland annat Duke. Han var inte tillräckligt haj på datorer för att fatta att det skulle synas i mejlheadrarna att det var han.

 

Appropå på artikeln du postar till så visade det sig att Danny inte alls var närvarande vid händelserna han beskriver. När Howard Lederer (Annie's brorsa) svarade på rgp och bemötte och förklarade varenda punkt hade Negreanu inte mycket mål i mun. Han vägrade dessutom att träffa Howard för att reda ut det hela. Numer tror jag iofs att de är square, men då var det rätt svårt att få något rakt bemötande ur Negreanu.

 

Det bör också påpekas att DN drack rätt mycket och ofta på den tiden, och alkisar som snackar skit om folk eller försöker trakassera dem är en grupp som jag har sjukt liten respekt för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att DN var alkoholist bygger väl mest på att G Carson kallar/kallade honom för alkoholist utifrån DN:s egna artiklar om när han drack lite mycket. (halvalkisar måste hålla ihop)

 

Tror dock det där är rätt square nu iofs. DN brukar antyda att han lite väl mycket attityd förut.

 

Vad jag förstår var det flera andra som antöd att AD kunde vara riktigt bitchig men det känns ändå som om det var något personligt som DN hade emot henne. Dessutom har DN en överdriven relation med JH (Jennifer Harman) som ingen får säga ett ont ord om utan att han ska gråta.

 

Om HL och DN pratar med varandra som kompisar idag vet jag inte men HL tycker jag alltid gör ett sympatiskt intryck.

 

 

Det jag tycker är bra med DN är att han trots att han blivit "megakändis" ger mycket av sig själv till pokervärlden/pokergroupies och på ett väldigt personligt sätt vilket bla hans hemsida ger en indikation om.

 

DN har för örvrigt enligt honom själv mer och mer börjat ta till sig gud vilket känns lite flummigt när man är en gambler som hänger med knarklangare (MM-Mike Matusow) !!! :)

 

/Mina 50 nicklar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att DN var alkoholist bygger väl mest på att G Carson kallar/kallade honom för alkoholist utifrån DN:s egna artiklar om när han drack lite mycket. (halvalkisar måste hålla ihop)

Jo det stämmer ju förstås, tänkte mest faktiskt på hans egna beskrivningar om hur kul det var att gå ut och dricka så att ögonen gick i kors. En del människor klarar inte av att göra det ordentligt, samt att jag stör mig ordentligt på tonen i hans inlägg.

 

Det jag tycker är bra med DN är att han trots att han blivit "megakändis" ger mycket av sig själv till pokervärlden/pokergroupies och på ett väldigt personligt sätt vilket bla hans hemsida ger en indikation om.

Ja, nu låter han ju allmänt trevlig. Även om det fortfarande verkar som han gillar att hänga med folk som super så hårt att de blir utslängda från resturanger (han skrev ett sånt inlägg på sin hemsida).

 

DN har för örvrigt enligt honom själv mer och mer börjat ta till sig gud vilket känns lite flummigt när man är en gambler som hänger med knarklangare (MM-Mike Matusow) !!! :)

Tror att Vegas är en av de kyrktätaste städerna i USA, vilket säger en del och ju tar den där paradoxen till en helt ny nivå. Doyle är ju också rejält religiös för den delen. Sen vet jag faktiskt inte om kritendomens attityd till rekreationella droger, "om kul -> så dåligt" är ju standardattityden, men man vet ju aldrig. Av det jag kommer ihåg från bibeln är det rätt ont om slogans som "Just Say No". Mer fokus på folkmord och incest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att bli lite on topic...

 

Det kan säkert vara ett bra upplägg på en sitcom. Proffessionell pokerspelare och fyrabarnsmor tillhör inte vanligheterna så man kan säkert bygga upp en hel del roliga situationer. Sen är ju förstås frågan hur pass dokumentär kan en amerikansk sitcom bli? Jag menar...det blir väl lite väl mycket karikatyrer och klicheer för att det ska kännas som en "äkta" Annie Duke show anter jag.

 

Nåväl...man får väl se vad det lider.

 

Kul val av person i varje fall, tycker Annie verkar både sympatisk, intelligent och charmig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner inte Annie Duke, men baserat på det lilla jag sett av henne verkar hon vara en riktig hagga. Negreanu-debatten har jag inte hängt med i så mycket, men vad skulle han ha att vinna på att smutskasta Duke om det inte var för att det han påstår är sant?

 

Hade mycket hellre sett en TV-serie om Jennifer Harman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...