Nidson Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Av någon anledning har jag börjat känna mig lost i preflopspelet, framför allt mot folk som jag vet kan slå om med junk. Showbusiness är en ganska solid multitablande vinnande spelare som faller rätt bra in i den beskrivningen. När flera spelare synar bakom mig får jag direkt farhågan att någon av mörkarna ska hitta omslaget vilket såklart också händer. Jag är inte speciellt orolig att någon bakom mig ska ha en stålhand. Är det här ett läge där man ibland (hur ofta?) ska spela tillbaka, eller rentav aldrig göra det trots att man vet att det är en move ganska ofta? Är syn någonsin ett alternativ? Om man fortsätter filosofera kan man anta att fi vet att jag vet att han kan vara svag, vilket borde kunna innebära att han kan tänka sig spela om stacken med en ganska svag hand typ AQ eller 99 osv vilket borde göra mig mindre benägen att trycka, right? Hur skulle ni spela om ni istället satt med AQ, AK (osläppbar med bara 100bb?) eller TT tex? Eftersom det här är en ganska vanligt förekommande situation skulle jag vilja ha något sorts riktmärke att gå efter beroende på min handstyrka. $400 NL Texas Hold'em Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 4: downtown_ ( $438.10 ) Seat 5: Bridgebitch ( $565.19 ) Seat 2: Hero ( $374 ) Seat 6: ShowBusiness ( $563.80 ) Seat 1: STEVEDURRWIN ( $625.30 ) Seat 3: ayzenbergmd ( $372 ) Bridgebitch posts small blind [$2]. ShowBusiness posts big blind [$4]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero STEVEDURRWIN folds. Hero raises [$14]. ayzenbergmd calls [$14]. downtown_ calls [$14]. Bridgebitch calls [$12]. ShowBusiness raises [$69]. Citera
brut Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Någon gång måste du absolut spela tillbaka. Jmf sannolikheten att du har AA/KK/QQ/AK med de övriga rase händerna i din HD. Så kan du räkna ut ungefär hur ofta. Dels så att du hamnar på en optimal bluff % och dels för metaspelet. I det här fallet är syn/fold normalspelet. Kan tro att du ungefär har implicita till en syn så ipraktiken synar man väl här. Edit: Sedan kan det ju också vara rätt att spela tillbaka för värde, det kanske var det du egentligen tänkte på? Citera
Nidson Postad 7 September , 2006 Författare Rapport Postad 7 September , 2006 Det kostar mig $55 att syna och jag har $360 i stacken, det tycker jag inte räcker för att syna med förhoppning om att träffa set, speciellt då jag inte är säker på att jag kan stacka honom om jag träffar. För att syna måste jag nog ha nåt mer i åtanke, typ att pusha alla floppar som inte innehåller A eller K eller nåt liknande, right? Citera
brut Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Jo men det är ju fler spelare som kanske synar(alt döda pengar) och det ökar ju på de implicita. Sedan på floppen kan det ju komma upp vissa lägen(utan A på floppen förståss) då det är rätt att spela handen. Man får räkna på oparade handkomb hos fi relativt hans tendens att CO-betta. Gör han det så ofta som 90 % blir det ofta rätt att spela vidare. Citera
Kenny_Roger Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Han kan ju knappast syna för att försöka setta i det här läget. Att lägga in 83$ av 374$ och sedan folda om han inte träffar kan aldrig vara ett vinnande spel. Framförallt nu då vi mycket väl kan vara uppe mot en skithand och inte har några implicita alls. Om du misstänker att han ofta gör detta som ett move kan du nog slå tillbaka ibland däremot. Du satsar 360 för att vinna ca 130 men kan ha en ok hand även om han synar ibland. Det hela beror ju på vilken typ av händer han slår om med. Om det oftast är skräp som J9 eller JJ+, AQ/AK och han spelar mellanpockets för setvärde har du ju större anledning att ställa in än om han slår om med alla sina bästa händer, även om den är ganska vid. Standardspelet här är fold men med tanke på er historia och stackdjup tycker jag att ett ställ då och då är ett bra spel. Citera
y0 Postad 7 September , 2006 Rapport Postad 7 September , 2006 Nu synar visserligen alla, men tänk på att du är utg. Hur tight är du? Hur är dom som sitter mellan? Du kan du inte gärna syna med 0 implicita. Han kan visserliger sitta på lite vad som helst med 55 känns inte handen att gå till strid med. Någon bakom kan sitta med hyffsat hand. Är mer ställbenägen med TT än AA eftersom TT är mycket svårare att spela postflop. Nu gjorde han inte omslaget speciellt stort heller vilket lutar mer åt en starkare hand eftersom mupparna mellan er (antar att åtminstone nån är det annars sitter du inte på bordet right?) inte fattar nåt och synar med AT och blir stackad när han träffar. Citera
Recommended Posts