spyse Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Vill se hur lite bättre spelare tänker i sådana här situationer, vad skulle du sätta spyse på för hand? Vill egentligen inte ha ett svar som ser ut enligt följande: Hand 1,2 och 4 syn resten fold. Utan vill ha ett svar med varför ni skulle göra det och hur ni tänker runt det hela, gärna så detaljerat som möjligt. Spyse, har 13% PFR, och 22 Vol$Pot och får ses som en bra spelare som vet vad han håller på med, som kan trycka in med både nöten och som en iskall bluff, dock är han tight och vid dom flesta showdowns har han bästa handen. Hur skulle du aggera om du var Roundworm mot en push från spyse här om du hade: 1. AhAd 2. AcAs 3. KcKs 4. KhKd 5. AKc (auto-syn för min del) - ankstrajks sitting in seat 1 with $136.17 [Dealer] - Roundworm sitting in seat 2 with $95.50 - kaliber77 sitting in seat 3 with $50.72 - dino_dog sitting in seat 4 with $193.88 - spyse sitting in seat 5 with $157.64 - jacCques7908 sitting in seat 6 with $216.60 Roundworm posted the small blind - $0.50 dino_dog posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to spyse: X of hemligt, X of hemligt spyse raised - $3.00 jacCques7908 folded ankstrajks folded Roundworm raised - $8.00 dino_dog folded spyse called - $8.00 ** Dealing the flop: , , Roundworm bet - $13.00 spyse went all-in for $149.64 edit: efter hårda påstötningar så pillade jag på rubriken. Citera
parre Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Jag hade tänkt på att inte särskriva rubriken (hand analys) EDIT: Sorry, såg inte att du sökte svar av "bättre" spelare... jag suger så du kan väl ignorera Men anyways, my two cents: Om du nu är som du beskriver dig så borde den HD:n du ställer med där bestå av ungefär drag, kombodrag, set och tvåpar. Kanske en KK/AA. Sedan är det väl en överviktig av kombodrag i den handdistributionen, eftersom du vet att du nästan aldrig har sämre än coinflip mot en vettig handdistribution, lägg till lite FE så skulle jag tro att din troligaste hand är ett kombodrag. Följt av tvåpar/set. Vet inte hur pass ofta du överbetställer med stege/set i och för sig. Och du kan väl spela KK/AQ likadant också just på grund av foldequityn. Jag tror faktiskt att med de flesta händerna så är syn/fold rätt nära 0EV - marginellt oavsett, man kan skita i att syna och man kan syna ner av diverse skäl, men jag tror faktiskt de tänkbara handdistributionerna, pengarna i potten, chansen att du (semi)bluffar gör denna hand till nära nog 0EV oavsett vad man väljer med någon av händerna. Den hand jag är minst benägen att syna med är faktiskt AK i klöver eftersom den handen tar bort en radda av möjliga händer som du kan tänkas ha. Dock så har jag tolv outs (minus blockade för kåken de gångerna du har set emot) så jag viker ju såklart inte. Tycker det är autosyn med alla händer, näst mest benägen är jag att inte syna med AcAs då också den blockar en rad möjliga händer i din HD som jag slår. Fast som jag skrev så tror jag att det är tillräckligt nära 0EV för att i de fleta fallen vara marginellt nog att man ska ta synen av imageskäl för att visa att du inte kan köra över en. Citera
spyse Postad 5 September , 2006 Författare Rapport Postad 5 September , 2006 Ett väldigt bra svar parre, väldigt tacksam för ditt utförliga svar. Ser dock inte hur man skulle kunna överspela drag alt set på den brädan, har spyse drag så har han 50/50 vid push med kombodrag, lägg till fold eq och det är genast ev+, omvända gäller mot set/stege, vill inte låta fi dra ut med AKc utan trycker in för att skydda handen och få in pengarna som favorit. Anledningen till att jag tog upp den här handen är för att när jag spelade den så kände jag(spyse) att jag hade väldigt fint FE värde på en push här med anytwo, vet inte varför men kände enorm svaghet i fis bett, och ville veta vilka händer ni skulle kunna tänka er att lägga på den brädan. Nämligen så att jag försöker förbättra och slipa på mina bluffar, att CB kan vem som helst göra men att få fi att lägga en bra hand är desto svårare, därför ville jag veta hur ni skulle tänka här om ni satt med monster. Citera
jackbalsam Postad 6 September , 2006 Rapport Postad 6 September , 2006 Givet att det är en "ren" bluff (du drar dött om han synar) från din sida så är den väldigt kass tycker jag. Du måste lyckas typ 9 av 10 ggr för att det ska vara +EV. Om du tror han är svag och bestämt dig för att bluffa kan du lika bra floata. Om han checkar turn bettar du, samma resultat som ovan men du riskerar inte lika mycket. Om han bettar kan du ställa för då är potten större. Givetvis får han bättre odds för en syn också men det är fortfarande en stor höjning i det läget. Angående vilka händer jag skulle syna så skulle jag vika AA och KK utan att ens fundera på det. AKs funderar jag över men viker ändå. Att visa sig macho och syna för image och sånt ger jag inte så mycket för. Fi ser ju dessutom inte din hand så varför skulle alla tro att dom kan köra över dig om du lägger AA här? EDIT: Effektiva stackdjupet är ju lägre än din allin märkte jag. Ändrar väl lite men in princip gäller det ovan ändå. Citera
Recommended Posts