Gå till innehåll

NLT - KK Nedsynad. Riverbeslut?

Recommended Posts

Postad

Efter turn är jag lite ställd och har fått den stora setnojan. Känns nästan alltid som att Fi har ett lågt eller mellanpar när de limpar och synar en raise preflop. Känns som han har antingen ett lägre PP som inte träffat eller så sitter han och mjölkar ett set. Fi har jag endast spelat mot ca. 60 händer och han verkar rätt tight passiv. Min image är nog tight aggro.

Hur ska jag spela river?

No-Limit Hold'em, 2-2

Hero ($212.20)

BB ($198.65)

UTG ($470.45)

MP ($212.00)

Button ($287.20)

Preflop: Hero is SB with K :club: , K :heart: .

UTG calls $2, 1 fold, Button calls $2, Hero raises to $9, 1 fold, UTG calls $7, Button calls $7.

Flop: ($29) J :club: , 2 :diamond: , 7 :spade:(3 players)

Hero bets $25, UTG folds, Button calls $25.

Turn: ($79) 8 :heart:(2 players)

Hero bets $50, Button calls $50.

River: ($179) 5 :club:(2 players)

Hero ?

Postad

Om han är tight passive så kan du ju lägga ett litet litet värdebet och folda mot omslag eftersom han knappast lär bluffa dig. Eller check folda rivern då brädan passar låga och mellan PP perfekt. Tycker du har rätt känsla angående set då det är en riktig set bräda.

Edit: missade att du bara har spelat ca 60 händer mot han och att readen inte var något vidare stark. Jag skulle isf ställa och hoppas på syn av TT-99 eller en knekt eller nått skit. Check syn är iallafall inte nått alternativ, check fold känns vekt och ett svagt bet känns för mycket som ett valuebet.

Postad
Om han är tight passive så kan du ju lägga ett litet litet värdebet och folda mot omslag eftersom han knappast lär bluffa dig. Eller check folda rivern då brädan passar låga och mellan PP perfekt. Tycker du har rätt känsla angående set då det är en riktig set bräda.

Edit: missade att du bara har spelat ca 60 händer mot han och att readen inte var något vidare stark. Jag skulle isf ställa och hoppas på syn av TT-99 eller en knekt eller nått skit. Check syn är iallafall inte nått alternativ

Varför inte?

Postad

Ställ in och ta betalt av AJ etc. Checksyn gör bara att han checkar bakom med ett par och ställer in med triss. Det finns inget drag ute så därför finns det ingen mening med att checka för att framkalla bluff eftersom fi i princip måste ha en hand med showdownvärde som spelet sett ut.

Postad
Ställ in och ta betalt av AJ etc. Checksyn gör bara att han checkar bakom med ett par och ställer in med triss. Det finns inget drag ute så därför finns det ingen mening med att checka för att framkalla bluff eftersom fi i princip måste ha en hand med showdownvärde som spelet sett ut.

Håller med, vi har för lite kvar för att göra något annat spel än att ställa här. Med lite tur och fiskighet från honom hittar han synen med AJ/KJ.

Även om han är tight-passiv pre kan han väl inte sitta med JJ här, utan borde enbart kunna ha 22 eller 77, kanske kanske 88 också. Det blir totalt 9 händer, AJ/KJ är betydligt fler än så. Och borde inte ett sett rimligtvis ha slagit om tidager i handen?

Om han är tight passive så kan du ju lägga ett litet litet värdebet och folda mot omslag eftersom han knappast lär bluffa dig.

Vi har 135$ kvar i en pott på 180$, bettar vi ett rimligt valuebett kan vi inte lägga mot omslag.