Gå till innehåll

Brukar ni hoppa in direkt eller vänta till BB?

Bigsmooth

Recommended Posts

Oftast när man stått i kö till ett bord och ska joina brukar man få hoppa in på button eller cutoff och få alternativet att posta direkt och vara med eller vänta tills det gått en hel runda och posta BB.

Jag brukar alltid hoppa in direkt... Tror ni man förlorar mycket på det i längden?

Ska tilläggas att jag alltid spelar Fixed Limit fullring

Roligt att höra hur ni gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får "tvångstanken" att jag måste gå in direkt annars går hela sessionen åt skogen......du får faktiskt bättre kort om du går in direkt... ;)

Jag lider typ av samma syndrom inte för att hela session går åt skogen utan därför att man får så mycket bättre kort om man hoppar in direkt.

Jag menar varenda sajt är väll riggad för att berika puckon som är villiga att slänga pengar i sjön pga av dålig pos oavsett kort.. med bra kort :)

Jag tycker det stämmer ganska bra för övrigt.

Länk till kommentar

Orkade inte vänta, så jag postade i mittenposition tidigare idag. Får såklart AA och checkar för att någon ska fatta att ta min dollar med en raise.. BB raisar 8 och jag re-raise till 32. BB syn. Flop 3 T 6, jag ställer in och BB synar med TT..

Otroligt tiltframkallande första hand och 15 händer senare ryker ett 100$ till. :roll:

Det Kan mao aldrig vara rätt att posta för tidigt. Jag har i alla fall lovat mig själv att sluta med det.

Länk till kommentar

Orkade inte vänta, så jag postade i mittenposition tidigare idag. Får såklart AA och checkar för att någon ska fatta att ta min dollar med en raise.. BB raisar 8 och jag re-raise till 32. BB syn. Flop 3 T 6, jag ställer in och BB synar med TT..

Otroligt tiltframkallande första hand och 15 händer senare ryker ett 100$ till. :roll:

Det Kan mao aldrig vara rätt att posta för tidigt. Jag har i alla fall lovat mig själv att sluta med det.

Händer det här varje gång du postar för tidigt så är jag nog bered att säga att nätpoker är riggat.

Länk till kommentar