Bigsmooth Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Oftast när man stått i kö till ett bord och ska joina brukar man få hoppa in på button eller cutoff och få alternativet att posta direkt och vara med eller vänta tills det gått en hel runda och posta BB. Jag brukar alltid hoppa in direkt... Tror ni man förlorar mycket på det i längden? Ska tilläggas att jag alltid spelar Fixed Limit fullring Roligt att höra hur ni gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raimo Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Jag väntar alltid, och när jag ska sluta så spelar jag alla händer fram tills dess att jag skulle varit big blind Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Jag väntar alltid, och när jag ska sluta så spelar jag alla händer fram tills dess att jag skulle varit big blind Samma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Jag postar direkt om jag hoppar in i bra position altså typ knapp eller cut-off. Men hoppar jag in utg är det klart jag väntar. Men väntar alltid tills jag skulle ha varit BB innan jag drar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Jag brukar alltid vänta tills bb innan jag spelar. Men lite cooooolare och mer image skapande är att hoppa in och sen när det är ens tur och de förväntar sig en check så ställer man in. Visa sen din 29 och skriv något förolämpande i chatten. Sen så ställer du så klart in nästa hand också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Galerion Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 får "tvångstanken" att jag måste gå in direkt annars går hela sessionen åt skogen......du får faktiskt bättre kort om du går in direkt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 får "tvångstanken" att jag måste gå in direkt annars går hela sessionen åt skogen......du får faktiskt bättre kort om du går in direkt... Jag har aldrig fått bra kort när jag postat direkt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
J0urneyMan Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Om du kan posta från cutoff så gör du ingen förlust på ett fullbord. Dessutom kan man tycka olika om att vänta eller inte. Jag föredrar att hoppa in snabbt för jag tycker det har marginell betydelse och jag vill inte vänta. Vissa tycker man ska använda varvet för att läsa in sig på motståndet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bigsmooth Postad 5 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2006 Jag postar näst intill alltid om jag sitter button eller cutoff.. aldrig annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Beror på hur nära bb är är det typ 6-8 pos ifrån så postar jag direkt. 2-5 då kan jag nog vänta time is money... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
darvartagan Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 får "tvångstanken" att jag måste gå in direkt annars går hela sessionen åt skogen......du får faktiskt bättre kort om du går in direkt... Jag lider typ av samma syndrom inte för att hela session går åt skogen utan därför att man får så mycket bättre kort om man hoppar in direkt. Jag menar varenda sajt är väll riggad för att berika puckon som är villiga att slänga pengar i sjön pga av dålig pos oavsett kort.. med bra kort Jag tycker det stämmer ganska bra för övrigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubbla Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Flera som postar från knappen... skulle jag också göra om dom tillät på dom sidor jag spelar. Annars så postar jag från pos 6-9 på fulbord. Väntar alltid på 6-manna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garviset Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Orkade inte vänta, så jag postade i mittenposition tidigare idag. Får såklart AA och checkar för att någon ska fatta att ta min dollar med en raise.. BB raisar 8 och jag re-raise till 32. BB syn. Flop 3 T 6, jag ställer in och BB synar med TT.. Otroligt tiltframkallande första hand och 15 händer senare ryker ett 100$ till. Det Kan mao aldrig vara rätt att posta för tidigt. Jag har i alla fall lovat mig själv att sluta med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bein Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Orkade inte vänta, så jag postade i mittenposition tidigare idag. Får såklart AA och checkar för att någon ska fatta att ta min dollar med en raise.. BB raisar 8 och jag re-raise till 32. BB syn. Flop 3 T 6, jag ställer in och BB synar med TT.. Otroligt tiltframkallande första hand och 15 händer senare ryker ett 100$ till. Det Kan mao aldrig vara rätt att posta för tidigt. Jag har i alla fall lovat mig själv att sluta med det. Händer det här varje gång du postar för tidigt så är jag nog bered att säga att nätpoker är riggat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garviset Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Klart det är riggat! Tur bara att man har riggen i ryggen ibland också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SaInT Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Postar alltid CO. Lär inte vara mer -EV (om alls) än att betala båda blindsen. Att posta från knappen lär vara +EV. Var kan man göra det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 5 September , 2006 Rapport Share Postad 5 September , 2006 Jag är så ologisk att om jag spelar 3/6 eller 5/10 så hoppar jag in direkt, högre så väntar jag till BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 6 September , 2006 Rapport Share Postad 6 September , 2006 Det är rätt att posta från CO. Vid fullbord får du då 7 händer för 1bb istället för 10 händer för 1bb+1sb plus att du får pengar i potten i bra position. Om 1sb < 1/2bb är det inte lika säkert att det är rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts