Kenny_Roger Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Har på sistone prövat ett nytt move med gott resultat hittills för att få mer betalt när jag väl har AA. Detta är att lägga in ett tredje raise med en skithand när man tror att den andre är hyfsat svag och dessutom kapabel att lägga en ok hand. Notera att jag aldrig gör detta med t ex JJ eller AJ utan antingen AA(KK)((AK)) eller en ren bluff. Risk-rewarden är förstås hyfsat dålig men å andra sidan måste FI ha en riktigt bra hand för att spela vidare. Dessutom känns det som att väldigt få händer "egentligen" är befogade ett tredje raise och skulle man bara göra det med AA spelar man i princip med öppna kort. Sedan är ju frågan om man ska visa eller ej, fick iaf en motståndare på rejält tilt. Readsen jag hade var att båda spelarna tidigare hade mini-re-raisat och foldat mot ett 3:e raise. Har också sett detta "testraise" från andra spelare tidigare. Inte så mycket en hand history som sådan utan mer en fråga om spelet som sådant. HAND 1: FI sitter på stol 1 med $139.32. JAG sitter på stol 3 med $99.22. polman77 sitter på stol 6 med $185.19. JAG ges: 8 4 Före floppen: JAG höjer $3.00. polman77 lägger sig. FI höjer $4.00. JAG höjer $12.00. FI lägger sig. Hand2: Den här spelaren hade jag sett testbeta efter floppen och hade mini-re-raisat en gång för att sedan folda mot omslag. C.C.C.P sitter på stol 1 med $237.29. FI sitter på stol 2 med $137.14. JAG sitter på stol 3 med $142.44. MrBowie sitter på stol 4 med $16.62. -._G_.- sitter på stol 5 med $124.65. Ge hålkorten: JAG: 6 8 Före floppen: JAG höjer $3.00. -._G_.- lägger sig. MrBowie lägger sig. C.C.C.P lägger sig. FI höjer $4.00 JAG höjer $13.00 Citera
Macroman Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Ingår väl i standardrepertoaren på högre nivåer (NL1000 och uppåt). Tycker nog inte att du behöver spela så "fancy" på denna nivå (NL100?) eftersom folk i regel är så kass att de inte har koll på detta och oftast har en stark hand om de reraisar en höjning. Du får nästan alltid bra betalt ändå med dina starka händer vilket inte alltid är fallet på högre nivåer. Citera
Tartuffe Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Vill du inte röja identiteten vid bordet så bör du nog ändra hand 2 ganska snabbt Citera
SaInT Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Nu vet jag vem Kenny är!!!!!! Citera
jackbalsam Postad 6 September , 2006 Rapport Postad 6 September , 2006 Visar du handen när du trebettar med luft eller? Förstår inte riktigt varför du skulle få betalt för AA annars. Citera
Kenny_Roger Postad 6 September , 2006 Författare Rapport Postad 6 September , 2006 Tja, blev lite fel där. Spelar å andra sidan ingen större roll då jag för det mesta bara tiltar loss ändå när jag spelar på internet och knappast sitter och tänker igenom sakerna lika mycket som mina inlägg här. Sedan kan jag nog delvis hålla med om att det är onödigt fancy play mot många spelare och att nötförsäljande lönar sig bättre i längden. Å andra sidan finns det trots allt regulars som vet ungefär hur man spelar (och jag vet hur de spelar) och om de iaf vet att jag "kan" göra detta kan de antagligen få för sig att inte göra lätta foldar med AK etc i rädsla för att bli bluffade. Plus att det i vissa lägen känns som att även movet "i ett vacuum" är EV+. Jackbalsam: Delvis lär jag ju få mer action då folk ser att jag 3-bettar oftare. Hur många som märker det här är förstås svårt att avgöra och antagligen krävs det en längre tids spel för att det ska få nån effekt. Men i de här två händerna som jag postade visade jag hand 1 och efter hand 2 satt FI konstant i chatten och frågade vad jag hade men sa att han "visste att jag hade AA/KK. you're a tight player". Borde kanske visat hand 2 med men det gav ganska bra effekt ändå. Citera
Recommended Posts