ebisumaru Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Jag är ganska ny på satelliter så jag skulle behöva lite hjälp. Finalbordet på en satellit till huvudsatelliten till EPT på Crypto. 6 personer går vidare, 8 är kvar. Spelet har varit tight som vanligt. Jag har 3:e minst stack. Jag tänker som så att det är orealistiskt att kunna folda mig vidare, då shortstackarna går om mig efter en dubbling. Även om jag försöker undvika att stjäla om det inte blir nödvändigt så måste jag ändå ställa här va? ------HAND 4------ Game #3312845134: Hold'em NL (300/600) - 2006/09/02 - 21:51:34 (GMT) Table "EPT 6600 Satellite 3293932 - 1" Seat 10 is the button. Seat 1: Onny87 (8650 in chips) Seat 2: Billyb023 (9728.25 in chips) Seat 3: Ramses (14310 in chips) Seat 4: guggan (6680 in chips) Seat 6: ebisumaru (4818.50 in chips) Seat 7: Char24101 (15186.50 in chips) Seat 8: sixpac (2971.75 in chips) Seat 10: Anth15123 (2155 in chips) Onny87: posts the ante 75 Billyb023: posts the ante 75 Ramses: posts the ante 75 guggan: posts the ante 75 ebisumaru: posts the ante 75 Char24101: posts the ante 75 sixpac: posts the ante 75 Anth15123: posts the ante 75 Onny87: posts small blind 300 Billyb023: posts big blind 600 ----- HOLE CARDS ----- dealt to ebisumaru [Js Jd] Ramses: folds guggan: folds ebisumaru: raises to 4743.50 and is all-in * RP /bzkt * Citera
Cyntax Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Vill du ha syn eller vill du bara stjäla blindsen? ... Jag antar att du fick syn och torskade och därmed åkte ut? Citera
ebisumaru Postad 3 September , 2006 Författare Rapport Postad 3 September , 2006 Vill du ha syn eller vill du bara stjäla blindsen?... Jag antar att du fick syn och torskade och därmed åkte ut? Helst vill jag inte ha syn eftersom jag inte har något större behov att dubbla utan bara skulle behöva plocka lite blinds för att hålla mig flytande. Sen skadar det inte ha en hand som oftast har minst en coinflip om man skulle bli synad. Citera
Cyntax Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Vill du ha syn eller vill du bara stjäla blindsen?... Jag antar att du fick syn och torskade och därmed åkte ut? Helst vill jag inte ha syn eftersom jag inte har något större behov att dubbla utan bara skulle behöva plocka lite blinds för att hålla mig flytande. Sen skadar det inte ha en hand som oftast har minst en coinflip om man skulle bli synad. Tjah, då är väl din all-in helt rätt. Ingen annan än AA-QQ kommer att syna dig (överdrigft), risken är väl minimal att någon har det också. (Mot AK är du favorit till 57%) Får du syn av PP/Ax är du alltid favorit, så den synen kan du leva med.Hur gick det då? Citera
ebisumaru Postad 3 September , 2006 Författare Rapport Postad 3 September , 2006 Hur gick det då? Shortstacken synade med KT och träffade. Nästa hand var jag short och ställde med AQ och fick syn av AK. Men det är egentligen inte det som är intressant här, utan vilka händer man skulle ställa in med i detta läge. Vilka händer skulle du stoppa in med Cyntax? Citera
eurythmech Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Det beror väl på hur aktiva småstackarna är samt hur synbenägna storstackarna är, men amatörjag skulle nog ställa med typ AK och JJ+ Citera
vetgirig Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 JJ är den fjärde bästa starthanden i poker. Spelar du inte den så kan du sätta dig away och hoppas du foldar dig in på en vinstplats. Med ett M på 4 så är ditt läge desperat. Att gå all in för att vinna blinds+ante är det rätta enligt mig då det ökar din stack med 1/4-del. JJ versus KT är leder stort - du har bara otur att kortstacken är så desperat att du får en syn mot en som klonkar. Citera
Cyntax Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Det beror väl på hur aktiva småstackarna är samt hur synbenägna storstackarna är, men amatörjag skulle nog ställa med typ AK och JJ+Jag är heller ingen mtt-expert, men nu är det finalbordet och då är det lite "sng" över det hela.Vid närmare eftertanke, ska vi verkligen ställa med JJ pre-flop här? (och AK?) Blindsen är ju inte groteska ännu, i jämförelse med stacken. Inte bättre att göra en raise och se floppen för att kunna folda om A-K-Q kommer? Citera
eurythmech Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Det beror väl på hur aktiva småstackarna är samt hur synbenägna storstackarna är, men amatörjag skulle nog ställa med typ AK och JJ+Jag är heller ingen mtt-expert, men nu är det finalbordet och då är det lite "sng" över det hela.Vid närmare eftertanke, ska vi verkligen ställa med JJ pre-flop här? (och AK?) Blindsen är ju inte groteska ännu, i jämförelse med stacken. Inte bättre att göra en raise och se floppen för att kunna folda om A-K-Q kommer? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ Om vi höjer till säg 1500 och får syn av bb (sämsta tänkbara pottodds på flopp) ska vi alltså syna med 3300 för en pott som då blir 10500. Det finns bara push eller fold med 8 bb. Citera
GG Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Push, shortstackarna är tillräckligt djupa för att du ska vara långt ifrån garanterad att kunna folda dig ITM. Bara push som gäller i detta läget, inget annat. Citera
vetgirig Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Det beror väl på hur aktiva småstackarna är samt hur synbenägna storstackarna är, men amatörjag skulle nog ställa med typ AK och JJ+Jag är heller ingen mtt-expert, men nu är det finalbordet och då är det lite "sng" över det hela.Vid närmare eftertanke, ska vi verkligen ställa med JJ pre-flop här? (och AK?) Blindsen är ju inte groteska ännu, i jämförelse med stacken. Inte bättre att göra en raise och se floppen för att kunna folda om A-K-Q kommer? Du har 8 BB - du har bara 2 alternativ: - All-in - Fold Limpar du eller gör en standardhöjning så kommer erfarna spelare anse dig vara en fisk. Citera
Cyntax Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Det beror väl på hur aktiva småstackarna är samt hur synbenägna storstackarna är, men amatörjag skulle nog ställa med typ AK och JJ+Jag är heller ingen mtt-expert, men nu är det finalbordet och då är det lite "sng" över det hela.Vid närmare eftertanke, ska vi verkligen ställa med JJ pre-flop här? (och AK?) Blindsen är ju inte groteska ännu, i jämförelse med stacken. Inte bättre att göra en raise och se floppen för att kunna folda om A-K-Q kommer? Du har 8 BB - du har bara 2 alternativ: - All-in - Fold Limpar du eller gör en standardhöjning så kommer erfarna spelare anse dig vara en fisk. Exakt det jag vill!!! Om jag limpar och får en all-in i ansiktet (säg att Fi har Ax och jag synar.) Vem är fisken nu då? Citera
vetgirig Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Det beror väl på hur aktiva småstackarna är samt hur synbenägna storstackarna är, men amatörjag skulle nog ställa med typ AK och JJ+Jag är heller ingen mtt-expert, men nu är det finalbordet och då är det lite "sng" över det hela.Vid närmare eftertanke, ska vi verkligen ställa med JJ pre-flop här? (och AK?) Blindsen är ju inte groteska ännu, i jämförelse med stacken. Inte bättre att göra en raise och se floppen för att kunna folda om A-K-Q kommer? Du har 8 BB - du har bara 2 alternativ: - All-in - Fold Limpar du eller gör en standardhöjning så kommer erfarna spelare anse dig vara en fisk. Exakt det jag vill!!! Om jag limpar och får en all-in i ansiktet (säg att Fi har Ax och jag synar.) Vem är fisken nu då? Du är fisken när A kommer på river. Det finns absolut ingen anledning och ta en 70-30 situation på bubblan i en satellit då alla vinstplatserna betalar lika mycket. Du vill leda med mer än så för att låta Fi ser alla 5 korten på bordet. Det finns ingen anledning att ta en 30%-ig chans att åka ut i detta läget. Citera
Saint_Bjorn Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Det beror väl på hur aktiva småstackarna är samt hur synbenägna storstackarna är, men amatörjag skulle nog ställa med typ AK och JJ+Jag är heller ingen mtt-expert, men nu är det finalbordet och då är det lite "sng" över det hela.Vid närmare eftertanke, ska vi verkligen ställa med JJ pre-flop här? (och AK?) Blindsen är ju inte groteska ännu, i jämförelse med stacken. Inte bättre att göra en raise och se floppen för att kunna folda om A-K-Q kommer? Du har 8 BB - du har bara 2 alternativ: - All-in - Fold Limpar du eller gör en standardhöjning så kommer erfarna spelare anse dig vara en fisk. Exakt det jag vill!!! Om jag limpar och får en all-in i ansiktet (säg att Fi har Ax och jag synar.) Vem är fisken nu då? Du vill helst inte få en syn, inte av någon hand (ok, ett underpar tackar man kanske inte nej till). Förstaplatsen är oväsentlig. Du ska klara två placeringar till, thats it. Du måste dock spela handen eftersom du är tredje kortast, varje varv kostar mycket och du vill inte riskera att tvingas spela en hand. JJ är ändå relativt stark. Du vill sno blinds och antar, men får du syn så leder du förmodligen om än marginellt. Alltså, du vill inte locka in någon att spela om potten, du vill enbart befästa din placering och förankra de andra två kortisarna i botten. Citera
eurythmech Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Om jag limpar och får en all-in i ansiktet (säg att Fi har Ax och jag synar.) Vem är fisken nu då? Du. Du vill ha blindarna. Citera
Cyntax Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Om jag limpar och får en all-in i ansiktet (säg att Fi har Ax och jag synar.) Vem är fisken nu då? Du. Du vill ha blindarna. Nej, helst vill jag ha syn av en sämre hand och vinna en all-in. Citera
Saint_Bjorn Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Om jag limpar och får en all-in i ansiktet (säg att Fi har Ax och jag synar.) Vem är fisken nu då? Du. Du vill ha blindarna. Nej, helst vill jag ha syn av en sämre hand och vinna en all-in. Varför det? Placeringarna 1-6 är värda exakt lika mycket. Målet är enbart att överleva de två kortisarna med minsta möjliga risktagning. Citera
Klyka Postad 3 September , 2006 Rapport Postad 3 September , 2006 Nej, helst vill jag ha syn av en sämre hand och vinna en all-in. Det är vad du vill i ett cash game. Alla får exakt lika mkt i vinst efter bubblan i en sattellit - det enda som gäller är att överleva bubblan. Därför är det enda du vill att minimera risken att åka ut på bubblan. Därför vill du INTE ha syn. Enda anledningen att du ställer med JJ ist för att folda (vilket hade varit säkrare sett till denna hand isolerat) är att du behöver blindarna för att ha en säkrare plattform att överleva ifrån i framtida händer (hålla avståndet till lillstackarna). Anledningen till att vi är glada över att få JJ är inte "Hurra, nu vinner jag en stor pott vid showdown", utan "Om han nu - ve o fasa - synar så jag inte får blindarna, då har jag iaf en hyffsad chans att överleva ändå". Citera
Recommended Posts