Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Players:

+Chopin+ (EUR 246,85 in seat 1)

Slurpee (EUR 104,59 in seat 2)

Sincera (EUR 295,65 in seat 3)

PrPoPl (EUR 152,10 in seat 4)

kristiban (EUR 116,95 in seat 5)

Dealer: kristiban

Small Blind: +Chopin+ (1,00)

Big Blind: Slurpee (2,00)

PrPoPl was dealt: Qd - Qh

Sincera Fold

PrPoPl Raise (6,00)

kristiban Call (6,00)

+Chopin+ Fold

Slurpee Call (4,00)

Flop Ts - 5d - 7h

Slurpee Bet (11,00)

PrPoPl Raise (25,00)

kristiban Call (25,00)

Slurpee Call (14,00)

Turn Ts - 5d - 7h - 5s

Slurpee Check

PrPoPl Check

kristiban All-In (85,95)

Slurpee Fold

PrPoPl ???

Inga direkta reads på spelarna men det har varit vanligt b2b-tight. Tror jag leder mot Slurpee, höjer för att isolera mig mot honom. Att kristiban bara synar där luktar set tycker jag. När Slurpee synar och sen checkar turn är jag nästan helt säker på att jag leder där, checkar för att se vad kristiban gör. Blir lite förvånad när han går allin...skulle han verkligen göra det med kåk eller fyrtal som han nu har om han hade set på floppen?

Kommentera gärna mitt spel och leder jag tillräckligt ofta för att syna här?

Postad

Re-raisa mera på floppen til ca: 30-35.

Har svårt att hitta fold för dig där då han defenitivt inte borde trycka med ett set där även om det luktar det på floppen. Tror på en svag 10 kanske j10 el dyl...

Postad

Först och främst skulle jag höja mer pre-flop (endast 3 BB med damerna tycker jag är för lite).

Sedan skulle jag som tidigare skribent skrev, ha raisat mer än 25 på flopp.

Jag tror du har rätt då du skriver att du leder mot Slurpee. Typ A10. Dock oroande att han bettar direkt på flopp. Set måntro?

Sedan skulle jag alla dagar i veckan ha synat PrPoPl (förutsatt att inte Slurpee synar) - skulle FI gå all-in när FI har träffat så att FI förmodligen har bästa handen för tillfället? Skulle inte tro det. Skulle mer tippa på 89 och försök till köp av pott då ni uppvisar svaghet.

Postad

Tycker att han stinker styrka. Om han är en fisk så kan han ju dock ha haft tvåpar på floppen o tryckt då han tänkte att 5:an inte hjälpte nån..

Du måste vinna 1 gång av tre för o gå jämnt upp.. vettefan om du gör det.. beror på fi... :roll: