Gå till innehåll

Hur fixa VISA/MasterCard?


illerrre

Recommended Posts

Jaha enligt banken så måste man ha en inkomst för att ha något av dessa??? Hur gör alla ni som inte har någon inkomst och ändå har visa/mastercard??

 

Jag had en inkomst nar jag fick mitt... tror jag. Eller? Nej, jag maste ju ha pluggat for tusan. Skumt.

 

Men ett kort utan kredit borde val inte vara nagra problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick mitt VISA utan fast inkomst.

Sedan bytte jag till Studentpaketet och fick det gratis.

 

Skrev visserligen 950 kr som inkomst (Studiebidraget under Gymnasiet) och det gick fina fisken.

 

Det gäller VISA bankkort d.v.s. ej Kreditkort.

 

MVH

//KF

 

 

var skrev du? Fixade du ditt genom internet eller?

 

 

 

Vilka banker har ni föresten? Kanske också spelar roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle göra något ärende på Banken och då såg jag någon broschyr "Ansök om VISA" och då skrev jag i Namn, Adress etc. samt inkomst (950 kr) och så lämnade jag det till bankkassörskan.

 

Sedan så fick jag ett papper (2-3 veckor senare) med ett brev "Din ansökan har blivit bekräftad" (eller något sånt) samt att det innehöll min kod (3847). Sedan så kom kortet ett par dagar senare.

 

 

Bank: Nordea.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker du ofta utomlands?

Åker du sällan till Tyskland?

 

Svarar du ja på ovanstående frågor så välj ICA-banken. Avgiftsfria uttag i automat utomlands. hur många du vill.

 

Dock så är det Mastercard och jag har märkt att i matvarubutiker i Tyskland så tar de inte Mastercard ibland utan bara VISA och andra kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att dom kan vara lite besvärliga på SEB, har själv SEB och först vill dom inte ge mig visa, även fast jag var 18 år då. Men efter att jag hade varit där ett anntal gånger så ringde dom min rådgivare på SEB, och han sa att det var ok. Vilket var väldigt bra. För dom på banken ansåg att jag behövde en inkomst dock tydligen inte min rådgivare ;)

 

Vet inte hur gammal du är men annars så kan det nog hjälpa att dra med far dit=)

 

Lycka till!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade också problem när jag skulle skaffa VISA hos FSB. Kärringen på banken vägrade ge mig ett VISA-kort trots att jag för tillfället hade A-kassa och dessutom fått bekräftat att jag skulle börja arbeta inom en månad.

 

Surt sa räven men istället gick jag in på deras internetbank och beställde ett därigenom. Inga problem var det heller. Fick bekräftelse direkt och kortet kom väl med posten en vecka senare.

 

Tror allt hänger på vem som betjänar ens ärende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skaffade mitt VISA när jag var under 18 och då var det inga problem dock så var målsman tvungen att skicka med ett intyg. Men det ska väll inte vara några problem att du inte har någon inkomst så länge som det inte gäller ett kreditkort.

 

Det där känner jag igen. Kan varit så att morsan blev tvungen att intyga att jag var skötsam (eller w/e) innan jag fick mitt kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...