Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har funderat lite över vilken taktik som är bästa standardstrategin att använda då man träffar riktigt hårt ur pos mot en preflopraisare i NLT 10-manna, låglimit typ 2,5/5kr ,5/10kr

Fiskigast är väl att check-syna flop och checkraisa AI på turn. Beta runt pott på flop och gå AI vid omslag, alt leda ut även på turn vid flopsyn är också ett alt.

Ngt jag har märkt funkar ganska bra, särskilt om du höjt preflop med lågt-medelhögt PP exv 77 (och settar flop) och prefloprasiaren reraisat dig med förmodat QQ+, är att beta ut exv halvpott på en låg flop. Man blir då ofta rerasiad och synar därpå. Vid ur fi´s synvinkel (och din) ofarlig turn checkar man till honom som betar 3/4-helpott och går därpå AI.

Självklart varierar jag mig beroende på FI och stackdjup, men har ni ngt standardspel som funkar bra överlag?

Postad

Generellt spel är oftast inte det bästa sättet att optimera med, och alltså inte att föredra då man på bästa sätt vill få in hela degen. Beror mycket på Fi. Vissa blir livrädda då man exempelvis checkraisar och släpper det mesta, och då får man ta det lite lugnare, medans andra spelar "korrekt" låglimitspel och gärna ställer in/synar med högt överpar på flopp när du settar.

Postad

Om det är trebettat preflop är potten oftast såpass stor att det säkraste sättet att få in degen på är att checka till fi på floppen. Ett potbet från fi och han kommer att vara commitad med alla överpar. Det enda man egentligen uppnår med att beta ut direkt är att man ger AK och dylikt chans att komma billigt undan.

Om däremot potten är relativt liten preflop, då är det ofta bra spel att beta rakt in i fi med floppat set eftersom det är ett mer normalt sätt att bygga pot på sett ur fi:s synvinkel.