Pokertomte Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Bakgrundsfakta: Lirade lite short-handed .25\.50, vi va bara tre pers vid bordet och jag behöver öva på min shorthand teknik. Bordsstämning Har lirat med killarna i en kvart ungefär, har kommit fram till att de e rätt lösa lirare, det stjäls ganska mycket potter (bara tre pers, trots allt) OpeningBetRound Player 1 raises €2.50 <--Jag med A A Player 2 folds Player 3 raises €5 Player 1 raises €10 Player 3 raises €29.50 and is all in Player 1 calls for €19.50 Dealing Flop: [A -2 -10 ] (Pot =€59 ) Dealing Turn: [A -2 -10 7 ] (Pot = €59) Dealing River: [ A -2 -10 7 K ] (Pot = €59) Showdown Player 1 shows A A (Three of a kind, Aces) Player 3 shows Q J (A straight, Ace high) Result Player 3 wins €59.25 with a straight, ace high Avslutning Borde jag INTE re-raisat hans pre raise och bara callat eller ska jag helt enkelt bara bita ihop och komma ihåg att det är sådana här som man får pengar av sen? Citera
ades_va Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Du lirade helt rätt, det enda sättet han kunde ha vunnit på var just stegen. AA HU är bara re-raisa hela tiden Vad han än har så har du bäst odds. Citera
Elvis Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Du fick honom all-in när du var 85 % favorit att vinna. Det är bra! Citera
Hjort Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Frågan är väl bara hur mycket du ska re-raisa andra gången inte om du ska höja. Minibetet känns lite tveksamt faktiskt. Citera
Papa Kubo Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Du lirade helt rätt, det enda sättet han kunde ha vunnit på var just stegen. Så AA slår tvåpar, tretal, färg, kåk, fyrtal, färgstege samt royal? Citera
Pokertomte Postad 11 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2005 Du lirade helt rätt, det enda sättet han kunde ha vunnit på var just stegen. Så AA slår tvåpar, tretal, färg, kåk, fyrtal, färgstege samt royal? Jag tror han menade efter floppen.. Men jag spelade alltså helt rätt förutom minibetet? Citera
Hjort Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Men jag spelade alltså helt rätt förutom minibetet? Ja. Citera
Pokertomte Postad 11 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2005 Men jag spelade alltså helt rätt förutom minibetet? Ja. Nu kanske inte minibetet spelade så stor roll eftersom att han tryckte in SIN deg, vilket var rätt beslut, obviously. Citera
Spektakel Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Men jag spelade alltså helt rätt förutom minibetet? Ja. Nu kanske inte minibetet spelade så stor roll eftersom att han tryckte in SIN deg, vilket var rätt beslut, obviously. Vad är det du undrar över då? Om det är bra att få in all deg preflop med absolut bästa möjliga hand? Det vet nog till och med en självutnämnd tomte att det är. Känns som denna inlägg passar bättre i http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=3592 Citera
ades_va Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Så AA slår tvåpar, tretal, färg, kåk, fyrtal, färgstege samt royal? Ok, nu är du bara dum Jag menade självklart post-flop Citera
Hjort Postad 11 Januari , 2005 Rapport Postad 11 Januari , 2005 Nu kanske inte minibetet spelade så stor roll eftersom att han tryckte in SIN deg, vilket var rätt beslut, obviously. Du kan inte värdera beslut efter deras utfall. Det kallas resultatsorientering och är en dödsynd gentemot förnuft och vetenskap. Citera
Pokertomte Postad 12 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2005 Nu kanske inte minibetet spelade så stor roll eftersom att han tryckte in SIN deg, vilket var rätt beslut, obviously. Du kan inte värdera beslut efter deras utfall. Det kallas resultatsorientering och är en dödsynd gentemot förnuft och vetenskap. Okej, tack för hjälpen, blir att betta större nästa gång! Citera
Recommended Posts