Gå till innehåll

NLT - Trn, TT från D


LongAgo

Recommended Posts

Hamnade nyss i en situation då jag inte visste riktigt vad jag skulle göra.

 

Jag spelar en MTT och ligger 3'a i totalt i chipcounten. Jag är chipleader vid bordet och plockar upp TT vid dealerbrickan. Tre positioner innan mig så väljer en shortstack att ställa in med 1800 marker (jag har dryga 10k). Positionen precis innan mig ställer också in med 2000 marker. Så vad göra?

 

SB BB är kvar att agera självklart inklusive mig själv. Fold, Raise, call? Jag valde, kanske helt felaktigt, att folda handen. Fel/Rätt? Motivera gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, då jag har såpass gott om marker så känns det inte som om jag gör någon direkt förlust att kasta denna hand. Därmed onödigt att beblanda sig i poten. Det jag försöker luska fram är om andra skulle gjort samma sak, eller om någon kan komma med en anledning att inte folda handen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog ställt in. Motståndarna har bara 5BB var och kommer troligen gambla med en hel massa händer, så länge ni inte är på bubblan eller bordet har varit väldigt passivt. Skulle tro att du har bra equity mot två motståndare och kan chansa med 20% av stacken för att öka med 50%. Enda risken är väl att BB hittar QQ+ men den chansen är väldigt låg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog ställt in. Motståndarna har bara 5BB var och kommer troligen gambla med en hel massa händer, så länge ni inte är på bubblan eller bordet har varit väldigt passivt. Skulle tro att du har bra equity mot två motståndare och kan chansa med 20% av stacken för att öka med 50%. Enda risken är väl att BB hittar QQ+ men den chansen är väldigt låg.

 

Du har en poäng. att investera 1 och få tillbaka 4 (nästan) skulle nog kunna vara tillräcklig argumentation för att göra denna syn. Dessutom då det inte gör "jätte" mycket om jag förlorar poten.. hmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 3 överkort ute så är du inte favorit att vinna handen.

 

Så slänga den är rätt ok även om du skulle ha vunnit just detta specifika tillfället.

 

 

PS Den som jag skulle vara rädd för i detta fallet är den som synar med 5BB - måste ha en riktigt bra hand för att riskera turneringen på detta sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 3 överkort ute så är du inte favorit att vinna handen.

 

Och? Om allt de har är 3 överkort gör vi en katastofal fold som viker oss med 45%-ig equity i en 3-vägspott med overlay. Dessutom tror jag att en brant struktur (som det brukar vara) gör det ännu mer motiverat att försöka få tag på chips. Du vinner mer på en 1:a-plats och en 11:e-plats än du gör på två 5:e-platser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...