pepe82 Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Hej Jag spelade partys $1m igår mitt bord är rätt så tight och hyfsat svagt alla utom mrtgg10 som sitter och höjer hela tiden som jag blir mer o mer irriterad på. När han spelar snabbt, höjer mycket så sitter han oftast tom eller dåligt par och när han spelar långsamt så har han en bra hand tycker att jag kan läsa honom bra. Han har pendlat upp och ner förlorar på dåliga händer och bluffar upp sig igen. Två händer ut spelas mot honom. Vad kunde jag göra och tänker jag rätt. HAND 1 Seat 2 is the button Total number of players : 10 Seat 1: GOLDENHAWKJR (4990) Seat 2: Lenster32 (8210) Seat 3: bowljw (5489) Seat 4: pepeAA (4695) Seat 5: whynotmehuh (7155) Seat 6: YonerBoner (4861) Seat 7: mrtgg10 (4980) Seat 8: CharBukowski (13325) Seat 9: mozote (4750) Seat 10: NetDrifter (1415) bowljw posts small blind (50) pepeAA posts big blind (100) ** Dealing down cards ** Dealt to pepeAA [ 3d, Ac ] whynotmehuh folds. YonerBoner folds. mrtgg10 calls (100) CharBukowski folds. mozote folds. NetDrifter folds. GOLDENHAWKJR folds. Lenster32 folds. bowljw calls (50) pepeAA checks.<- tja, ingen bra hand men grattis. ** Dealing Flop ** : [ 2c, 9c, 2h ] bowljw checks. pepeAA checks. mrtgg10 bets (350) bowljw folds. pepeAA calls (350)<-- han skulle aldrig beta om han satt på en tvåa synar honom för att höja turn. Verkar det vettigaste spelet om jag hade en tvåa ** Dealing Turn ** : [ 4h ] pepeAA bets (600)<-- för lite? mrtgg10 raises (1200) to 1200 pepeAA calls (600)<-- överraskande!! men jag ser 5:a och A som levande outs ** Dealing River ** : [ 6h ] pepeAA checks.<- vet inte var jag står? mrtgg10 checks. ** Summary ** Main Pot: 3400 Board: [ 2c 9c 2h 4h 6h ] Tänk efter nu hur du skulle ha gjort svar här nere mrtgg10 [ 7h 6d ] [ two pairs, sixes and twos -- 9c,6d,6h,2c,2h ] <-- SVAR Han har forsatt i samma still om inte aggressivare att stjäla. HAND 2 Seat 5 is the button Total number of players : 10 Seat 1: GOLDENHAWKJR (4590) Seat 2: Lenster32 (8110) Seat 3: bowljw (5389) Seat 4: pepeAA (2945) Seat 5: whynotmehuh (7005) Seat 6: YonerBoner (4761) Seat 7: mrtgg10 (7680) Seat 8: CharBukowski (13325) Seat 9: mozote (4750) Seat 10: NetDrifter (1315) YonerBoner posts small blind (50) mrtgg10 posts big blind (100) ** Dealing down cards ** Dealt to pepeAA [ 9s, 7s ] CharBukowski folds. mozote folds. NetDrifter folds. GOLDENHAWKJR folds. Lenster32 calls (100) bowljw folds. pepeAA calls (100)<- kan utvecklas till nåt vill chansa innan stacken är för liten i nästa level. whynotmehuh folds. YonerBoner folds. mrtgg10 raises (825) to 925<- tror att han är helt tom varför skulle han höja så mycket med en bra hand, han vet att alla folder på det här bordet om man inte sitter med AA-KK,AK. Jag tror han är tom och jag vill stjäla för att jag behöver chips Lenster32 folds. pepeAA raises (2845) to 2945<-- fel höjning? pepeAA is all-In. Tänker jag rätt eller är jag ute och cyklar? Snälla svara mer än push eller fold. Citera
FinskeFisken1 Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Turnsynen i första handen är vl inte mycke att hänga i midsommarstången... Citera
Maple Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Jag tycker en uppgift saknas för att kunna bedöma om ditt spel var fågel eller fisk, nämligen var mrtgg kapabel att lägga sina dåliga händer mot höjningar? Hand nummer 1, när du synar på turn utan att ha egentliga pottodds om du räknar ess och femmor som outs, vad är din plan på river om du inte träffar? Om din motspelare är mer eller mindre tom som du tror lär ju motspelaren inte betala av eventuella träffar så dina implicita odds borde vara rätt låga. Därför bör du ha vissa planer på att bluffa rivern för att din turnsyn ska vara okej. Hand nummer 2, är ditt spel med andra-limp-reraise konsistent med hur du tidigare spelat starka händer? Du vill ju definitivt inte att din motspelare ska syna här och eftersom pottoddsen är ganska bra för din motspelare här, så bör det finnas någon anledning för din motspelare att folda för att du ska pusha. Kommer din motspelare att tänka på vad du kan ha och om motspelaren gör det, representerar din andra-limp-reraise allin en stark hand? Citera
Kenny_Roger Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Din tanke är kanske rätt men jag gillar inget av spelen. I hand nr1 borde en check-raise på flopp alternativt en (i vanliga fall alldeles för vågad men den här grabben verkar ju mest höja med rena bluffar) bet-3bet. Du kan ju t o m ha bäst hand här och får han för sig att syna med A7o splittar du ändå för det mesta. I hand 2 är han nog alldeles för commited för att lägga sig. Och hans skräp slår antagligen ditt skräp. Citera
pepe82 Postad 29 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Jo han kan väl lägga händer men han hade väl tendens att syna lite för mycket. Nja jag skulle inte spela en stark hand (hand 2) så utan syna pre och check-raisa mig allin på flop. Problemet är att han skulle beta flop och vara commited då, så tänkte jag. Hand 1 turn så skulle han nog trycka på på rivern men jag håller med turn synen är tveksam. Citera
pepe82 Postad 29 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Om nån är intresserad så hade fi QQ och han vann Citera
Recommended Posts