Gå till innehåll

TV: Players på Kanal 5


PSGottaDig

Recommended Posts

  • Svars 294
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker det är rätt fantastiskt att folk kan komma med den kritiken de gör. Pär C går ut och berättar vilken typ av programm man ska visa och folk klagar och undrar "varför kan det inte vara mera som pokerlandet??". Någon har tagit upp jämförelsen med ett programm som visar en pokerturnering med en mytoman som expert, dålig struktur och ointressanta spelare (tänker inte nämna skiten vid namn). Långt ifrån det bästa man sett, men alltid kul att se lite av Vegas. Bilfirman var väl intressantast. Om Mårten hade berättat att han är komiker hade DN blivit impad (lika impad som Tilly såg ut att vara av DN). Mattie och Stackbrat är några av de få som kommit med lite nyanserad kritik.

 

Ser såklart mer fram emot "Poker" än avsnitt 2 av "Players". Duktiga spelare och en duktig +underhållande expert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kunde ni inte ha anlitat lite folk som har respekt inom gambling världen. Tilly diskar ju sig själv ganska pronto iochmed inhoppet i WSOP, anser jag ska tilläggas...

 

Ser hellre Tilly cruisa runt i Las Vegas än att tex Ken ska hålla på och fjolla runt, dricka skumpa ur en svettig damsko m.m

 

Finns många som inte är proffs i sina program men som knappast är där för det heller.

Xzibit - Pimp my ride

Emma Andersson - Dolce Vita

Hasse Aro - Efterlyst

Ashberg - Insider

 

Man måste inte vara proffs innom en genre för att vara "programledare" i ett program. Oldsberg ska tex presentera Kalle Anka och annat på julafton, är han proffs på tecknad film/Disney?

 

 

Skulle dock tro att om Phil Ivey skulle göra ICA-reklamen så skulle folk på forumet jubla av glädje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka !

 

Är med i flertalet forum, men detta är ta mej fan det med flest bittra och gnälliga människor.

Ska ta mej fan gnällas på allt.

 

Programet va skönt, programledarna är helt ok.

 

Snyggt gjort och kommer följa resten av programmen.

 

(tänker: undra om jag stavat fel eller formulerat någon mening fel nu, kan ju vara 7-8 st som gör inlägg av den anledningen annars. kanske bäst att ge fan i å posta endå... hmmmm, äsch, gör d, e lite wild and crazy och postar.... känns ju lite som en all in med färg/steg drag.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle ju var roligt om programledarna frågar DN några intressanta frågor istället för att leka hela tiden. Dessutom så fanns det typ inget innehåll med grabbarna på båten. Jag heter XXX och är X år. Jag heter XXX och är X år. Jag heter XXX och är X år. Jag heter XXX och är X år. Typ enda frågan var hur stor är din största vinst svar: ingen kommentar. Väldigt givande...................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl ge min åsikt.

 

Första halvan: DN visar runt hur han lever och berättar lite om det, rätt kul och se, även fast man inte fick se så mkt.

 

Man fick en liten blick på hur man kunde leva som en pokerspelare på topp. Dock inga fråger ställda om hur hans vardag ser ut eller något om spelet osv, var lite tråkigt. Hade jag fått snacka med DN hade ja klart frågat lite intressanta saker istället för att låta han gissa programledarnas spelstilar. Men endå var detta det den delen av avsnittet som var bäst.

 

Sen det där med bil scenen. Varför? Antar att ni vill få fram känslan att åka cab på the strip, men det budskapet misslyckas helt, blir istället töntigt då scenen går ut på att bränna på the strip i dagsljus och inte den klassiska scenen när man cruzar i ett las vegas på kväll/natten med en cab. Nu blir det lite motorjournalen känsla istället.

 

Avsnittet med team hink. Hade förväntat mig att se hur de lever sin vardag och hur d kommit dit de är osv. Lite om hur en ung "poker brats" vardag ser ut, istället så ställde ni noll fråger och satte dem på en båt ( som enligt rykten fick ha en isbrytare framför sig) för att få fram troppan-känsla över deras liv. Alltså det ni ville få fram i bilder med båten gick inte hem och ett annat sätt att beskriva deras pokervardag hade rekommenderas.

 

Känns som redaktionen till denna serie har tänkt i rätt banor men halkat under vägens gång. Ser dock fram emot nästa avsnitt, för vem vill inte se dogge berätta saker man redan hört vid ett pokerbord i tensta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till att få er målgrupp (ej inbitna pokerspelare, dvs svenssons utan direkt pokeranknytning-kunskap) att sitta kl 22.25 på Onsdagar o se eett livsstilsprogram om players... ( :roll: ) Det är ju ingen bauta målgrupp, all poker som sprutats ut ur media på senare år tror jag gjort att den målgruppen knappt finns längre. Och den klick som existerar är nog jävligt less på poker om de fortf inte orkat sätta sig in i det hela.

 

Jag gissar på att det inte läggs ner eftersom det inte finns nåt att fylla spoten med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till att få er målgrupp (ej inbitna pokerspelare, dvs svenssons utan direkt pokeranknytning-kunskap) att sitta kl 22.25 på Onsdagar o se eett livsstilsprogram om players... ( :roll: ) Det är ju ingen bauta målgrupp, all poker som sprutats ut ur media på senare år tror jag gjort att den målgruppen knappt finns längre. Och den klick som existerar är nog jävligt less på poker om de fortf inte orkat sätta sig in i det hela.

 

Jag gissar på att det inte läggs ner eftersom det inte finns nåt att fylla spoten med.

 

Min gissning är att de flesta ändå kommer sätta sig och kolla på det ändå faktiskt ;)

 

Rent pokermässigt var det ingen höjdare, men kan se mig själv kika på det en onsdagskväll i soffan bara för skoj skull. Det som inte var jätte bra var att bygga upp förväntningarna här på PF.nu och sen säga att det inte är särskilt riktat till oss som grupp.

 

Men som sagt, om man ser det för vad det är och glömmer de förväntningar man hade på progget tror jag det kan bli lite småkul onsdagsunderhållning ivf.

 

Btw, sista avsnittet av MacGyver gick idag Pär :(

Kan du inte köra lite lobbying och få in typ Magnum eller nåt annat asbra prog som kan ersätta Maccan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag tycker inte heller att programidén eller utförandet var helt fläckfritt, men det som verkligen var jobbigt var att läsa allt gnäll och den till stora delar onyanserade kritik som framförts i den här tråden.

 

Det här programmet handlar förståeligt mycket mer om yta än innehåll och det är inte konstigt att man inte hinner gå på djupet inom något område på 20 minuter (eller vad den effektiva programtiden nu var). Vad förväntar ni er av Kanal 5? En djuplodande dokumentär om Daniel Negreanus privata liv eller? Och de som nämner Pokerlandet kan ju ta och kolla i den tråden igen... det var väl nämligen mest gnäll där också enligt vad jag kommer ihåg.

 

Även om Players mest handlade om yta där stil och formspråk inte var revolutionerande så tycker jag ändå att programmet var klart sevärt. Det största problemet med det första avsnittet var väl den avslutande delen med Team Hink som varken kändes intressant eller glamoröst, men det hade nog mest med vädret att göra.

 

Om jag hade varit Pär Carlsson så hade jag nog hur som helst slutat med feedback på ett sånt här forum. Ganska meningslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inet dömma en program efter ett avsnitt. som att döma en spelare efter en tunering. Men nu var det så att programmet var riktigt bra! Vill man ha handanalyser så kan man sitta här o läsa, vill man ha lite fart i ett program där man inte somnar så kan man inte ägna 5-10min för en hand. Det var roligt och programmledarna bjuder på sig själva! men som någon sa tidigare! Fyy fan va alla är gnälliga som är här. Ni har inställningen att det ska va dåligt (som man såg innan det ens började). skulle kunna vara världens bästa pruduktion men ni skulle säga att det sög ändå. 85% tomtar som pratar i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu var det så att programmet var riktigt bra! Det var roligt och programmledarna bjuder på sig själva!

 

Jag gissar att du gillar Åsa-Nisse och Stefan&Krister också. :D

 

:lol::lol::lol::lol::lol:

 

Men för att vara seriös, Åsa-Nisse är ju grym, kolla bara in Åsa-Nisse i raketform!

 

Går inte att jämföra med Players eller Stefan och Krister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...