wheelinho Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Av någon konstig anledning så spara inte klienten HH's längre, så det får bli utan dom. Slår mig ner på ett SH NL100 bord. På ca 10 minuter utspelar sig dessa 4 händer. Hittar QQ på BB. Fi1 limpar, SB höjjer upp till 4$, jag drar upp det till 9$, båda synar. Flop: 2 10 9 SB checkar, jag betar 18$, båda synar. Turn: 6 Sb checkar, här känner jag mig slagen men drar iväg en 55$ bet, Fi1 steker lite och ställer in 76$, SB synar och jag är commitad. River: 8 Showdown: SB visar upp J 10 Fi1 visar upp 5 4 Och jag drar in en härlig 300$ pot Hand2 Knappen drar upp till 3$, jag i SB synar med 8 5 , BB foldar. Flop: 6 j A Knappen betar 6$, jag höjjer upp till 16$, knappen miniraisar tillbaka, jag ställer in, knappen säger "sick" och foldar. Hand3 CO höjjer upp till 3$, jag synar med J 10 på knappen, SB foldar och BB synar. Flop: A Q K BB checkar, CO drar iväg 7$, Jag drar upp till 17$, BB synar och CO foldar. Turn: 10 BB checkar, jag betar 25$, BB synar. River: 8 BB blixtställer, Har blir jag nästan tokig känns ju som han sitter med nötterna men måste syna och han visar upp 9 -7 och jag hivar in en till pot. Har 437$ just nu. Hand4 SB höjjer upp till 3$, jag på BB med KK drar upp till 12$, SB synar. Flop: 10 2 6 SB checkar, jag betar 16$, SB miniraisar, Jag ställer in, Sb synar. Turn: x River: x SB visar upp Q-10 och jag drar in en till trevlig pot och blir ensam kvar HU med 546$ i stacken Citera
vonClopt Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 hehe nice och bra jobbat Har själv varit med om något liknande när jag körde nl100 på b2b och satt ensam kvar med 650€ Känns så himla härligt när man kan äga ett bord totalt Citera
ulaf Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Vad har du i hand fyra? Fin rush! Citera
lost Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 du har inte skrivit vad du har på hand 4.. härligt att du fick så bra utdelning! Citera
Hap Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Av någon konstig anledning så spara inte klienten HH's längre, så det får bli utan dom. Slår mig ner på ett SH NL100 bord. På ca 10 minuter utspelar sig dessa 4 händer. Hittar QQ på BB. Fi1 limpar, SB höjjer upp till 4$, jag drar upp det till 9$, båda synar. Flop: 2 10 9 SB checkar, jag betar 18$, båda synar. Turn: 6 Sb checkar, här känner jag mig slagen men drar iväg en 55$ bet, Fi1 steker lite och ställer in 76$, SB synar och jag är commitad. River: 8 Showdown: SB visar upp J 10 Fi1 visar upp 5 4 Och jag drar in en härlig 300$ pot Hand2 Knappen drar upp till 3$, jag i SB synar med 8 5 , BB foldar. Flop: 6 j A Knappen betar 6$, jag höjjer upp till 16$, knappen miniraisar tillbaka, jag ställer in, knappen säger "sick" och foldar. Hand3 CO höjjer upp till 3$, jag synar med J 10 på knappen, SB foldar och BB synar. Flop: A Q K BB checkar, CO drar iväg 7$, Jag drar upp till 17$, BB synar och CO foldar. Turn: 10 BB checkar, jag betar 25$, BB synar. River: 8 BB blixtställer, Har blir jag nästan tokig känns ju som han sitter med nötterna men måste syna och han visar upp 9 -7 och jag hivar in en till pot. Har 437$ just nu. Hand4 SB höjjer upp till 3$, jag på BB drar upp till 12$, SB synar. Flop: 10 2 6 SB checkar, jag betar 16$, SB miniraisar, Jag ställer in, Sb synar. Turn: x River: x SB visar upp Q-10 och jag drar in en till trevlig pot och blir ensam kvar HU med 546$ i stacken Första handen - Du spelar katastrofalt preflop och på turn, och ditt floppbett är alldeles för vekt på en sån dragvänlig bräda. Andra handen - Vad gör du preflop? Fjärde handen - Jag gissar att du hade överpar..? Citera
lost Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 på tal om äga, en svensk från skövde sitter med nästan 24 inköp på (prima poker) NL100 headsupbordet! Citera
wheelinho Postad 27 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Av någon konstig anledning så spara inte klienten HH's längre, så det får bli utan dom. Slår mig ner på ett SH NL100 bord. På ca 10 minuter utspelar sig dessa 4 händer. Hittar QQ på BB. Fi1 limpar, SB höjjer upp till 4$, jag drar upp det till 9$, båda synar. Flop: 2 10 9 SB checkar, jag betar 18$, båda synar. Turn: 6 Sb checkar, här känner jag mig slagen men drar iväg en 55$ bet, Fi1 steker lite och ställer in 76$, SB synar och jag är commitad. River: 8 Showdown: SB visar upp J 10 Fi1 visar upp 5 4 Och jag drar in en härlig 300$ pot Hand2 Knappen drar upp till 3$, jag i SB synar med 8 5 , BB foldar. Flop: 6 j A Knappen betar 6$, jag höjjer upp till 16$, knappen miniraisar tillbaka, jag ställer in, knappen säger "sick" och foldar. Hand3 CO höjjer upp till 3$, jag synar med J 10 på knappen, SB foldar och BB synar. Flop: A Q K BB checkar, CO drar iväg 7$, Jag drar upp till 17$, BB synar och CO foldar. Turn: 10 BB checkar, jag betar 25$, BB synar. River: 8 BB blixtställer, Har blir jag nästan tokig känns ju som han sitter med nötterna men måste syna och han visar upp 9 -7 och jag hivar in en till pot. Har 437$ just nu. Hand4 SB höjjer upp till 3$, jag på BB drar upp till 12$, SB synar. Flop: 10 2 6 SB checkar, jag betar 16$, SB miniraisar, Jag ställer in, Sb synar. Turn: x River: x SB visar upp Q-10 och jag drar in en till trevlig pot och blir ensam kvar HU med 546$ i stacken Första handen - Du spelar katastrofalt preflop och på turn, och ditt floppbett är alldeles för vekt på en sån dragvänlig bräda. Andra handen - Vad gör du preflop? Fjärde handen - Jag gissar att du hade överpar..? Men gå och tjura i ditt eget hus. Citera
wheelinho Postad 27 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2006 på tal om äga, en svensk från skövde sitter med nästan 24 inköp på (prima poker) NL100 headsupbordet! Jo han har setat där några dagar Hade KK sista handen Citera
PxT Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Fin rush! Men det är generellt sett inte bra att betta om man känner sig slagen (om du inte är säker på att han kommer att lägga) och syna om man tror att den andra sitter med nötterna. Citera
Akumila Postad 1 September , 2006 Rapport Postad 1 September , 2006 Om du är 60% säker på att du är slagen, dvs. "känner dig slagen", ska du ju ändå syna ett pottbet på rivern. Citera
jeneqvist Postad 1 September , 2006 Rapport Postad 1 September , 2006 Om du är 60% säker på att du är slagen, dvs. "känner dig slagen", ska du ju ändå syna ett pottbet på rivern. E din känsla bara 60%?? tips använd mynt för att avgöra syn/fold Citera
Akumila Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Lol på dig. Vad jag menar är att du måste vara med än 66.6% säker på att du är slagen för att lägga dig till ett pottbet på rivern. Så man kan "känna" sig slagen, men om man inte är tillräckligt säker så ska man syna i alla fall, hajar du? Citera
jaroiten Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Orkade bara läsa första handen, men T var ju både på bordet och i ena FIs hand. Luktar påhittat.. Citera
wheelinho Postad 2 September , 2006 Författare Rapport Postad 2 September , 2006 Orkade bara läsa första handen, men T var ju både på bordet och i ena FIs hand. Luktar påhittat.. självklart är allt påhittat, trodde du det hade hänt på riktigt? Sick chansen att det hänt är väl mycket mindre än att jag skrev fel. Citera
jojje2k Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Första handen - Du spelar katastrofalt preflop och på turn, och ditt floppbett är alldeles för vekt på en sån dragvänlig bräda. vad ska han göra preflop då, syna bara? Citera
ea_0707 Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Vilken sajt utspelade sig rushen på ? Citera
DrRoland Postad 2 September , 2006 Rapport Postad 2 September , 2006 Vad är det som är så sjukt med den här rushen då? Har väl sett folk som klonkat 5buyins genom att dra som 30-5% i varenda pott typ varenda dag senaste halvåret. Citera
wheelinho Postad 2 September , 2006 Författare Rapport Postad 2 September , 2006 Första handen - Du spelar katastrofalt preflop och på turn, och ditt floppbett är alldeles för vekt på en sån dragvänlig bräda. vad ska han göra preflop då, syna bara? Handanalysen ligger däråt -----> Citera
Recommended Posts