mrghost Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Spelat ett antal SNG nu den senaste tiden på B2B-nätverket. Har slutat 4-5 i många av dem och känner att jag inte har en aning om hur jag ska spela eftersom det hela är ett lotteri i mina ögon. Oftast är det 5 eller 4 spelare kvar och blindsen är då på 150-300, 250-500. Snittstacken är därför på 5-6 gånger BB. Spelet går som i en cirkel där alla går all in å stjäl på knappen och så lägger sig blindsen. Ibland synar chipettan ner och blir slagen och det blir ett byte på tronen. I 3/4 SNG går jag förlorande ur striden och missar pengaplats trots att jag går in som favorit när jag ställer in. Funderar på att lägga ner SNG spelet då det enbart känns som ett lotteri på sluet ändå, eller? Kan tillägga att jag inte spelar turbo och att jag spelar på €5,50 och €11 nivån. Citera
eurythmech Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Inte lotteri. Det finns mycket värde att hämta i att folk spelar som nötter mot slutet. Citera
Shahin86 Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 b2b är lotto. Byt nätverk om du vill grinda sit & go's. Citera
mrghost Postad 26 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2006 b2b är lotto. Byt nätverk om du vill grinda sit & go's. Aa det blir nog så att jag byter nätverk, håller inte i längden att spela på B2B-nätverket. Blir ju ett stort lotteri bara där med 5-6 ggr BB. Citera
dekutree Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Ska vi se hur många gånger vi kan få in ordet 'lotteri' i en och samma tråd?? Citera
Joey Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Varför skulle det vara mer lotteri på b2b än på något annat nätverk? Jag har i skrivande stund spelat 828 s'n'g på b2b (samma nivåer som trådskaparen, ej turbo) och mig veterligen aldrig varit med om att det varit 5 spelare kvar vid blinds 250/500, så du måste haft extrem otur eller nåt. Citera
Shahin86 Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Varför skulle det vara mer lotteri på b2b än på något annat nätverk?Jag har i skrivande stund spelat 828 s'n'g på b2b (samma nivåer som trådskaparen, ej turbo) och mig veterligen aldrig varit med om att det varit 5 spelare kvar vid blinds 250/500, så du måste haft extrem otur eller nåt. Det är "mer lotteri" eftersom blindsnivån går upp fortare jämfört med de flesta andra sajter som finns. Så det kallas för fakta min vän (= Citera
Juster Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Jag säger nej.. bestämt nej.. skräddarn säger nej. Inget lotteri. Citera
iremmats Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Varför skulle det vara mer lotteri på b2b än på något annat nätverk?Jag har i skrivande stund spelat 828 s'n'g på b2b (samma nivåer som trådskaparen, ej turbo) och mig veterligen aldrig varit med om att det varit 5 spelare kvar vid blinds 250/500, så du måste haft extrem otur eller nåt. Det är "mer lotteri" eftersom blindsnivån går upp fortare jämfört med de flesta andra sajter som finns. Så det kallas för fakta min vän (= =) Inte (= Citera
Leconte Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Jag säger nej.. bestämt nej.. skräddarn säger nej. Inget lotteri. Hahah, Varan TV ftw On topic: PokerStars är ju toppen om man vill lira sng's, inget lotteri där inte. Citera
hajen Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Spela inte som boken säger alla gånger......Tyvärr har jag gjort det själv på senare tid och resultatet har därmed sviktat. Citera
pagelius Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Det som är kul med poker är att det ofta är ganska likt lotto. Vill man att den bästa spelaren ska vinna varje gång kan man spela schack eller dylikt. Citera
PaleRider Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Lotteri? Absolut inte. Om man ser till en enda sng kan det upplevas som lotteri, beroende på att du kan råka ut för korttorka eller en kortrush. Men, om du hamnar i samma situation om och om och om igen kommer handdistributionen att normaliseras och tur blir mindre viktigt, eller helt ointressant. Framförallt måste du lära dig att urskilja vilkas mörkar du kan stjäla och vilka du inte vill bråka med om du inte har AA eller KK. När mörkarna är höga kan du stjäla ihop en riktigt trevlig stack som du sedan kan attackera med. Enda gången det blir lotteri även sett över tid (många sng:s) är när du har exakt likvärdiga spelare kvar hela tiden, men detta är garanterat inte fallet. Annars är det skicklighet som avgör i längden. Citera
OrkarInte Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Turbo är det inte meingen att det ska vara lotteri på¨slutet, så man slipper spela Poker. Citera
eurythmech Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Turbo är det inte meingen att det ska vara lotteri på¨slutet, så man slipper spela Poker. Jag tror du saknar ett frågetecken där. Hursomhelst blir svaret "nej". Citera
dlinder Postad 27 Augusti , 2006 Rapport Postad 27 Augusti , 2006 Det är "mer lotteri" eftersom blindsnivån går upp fortare jämfört med de flesta andra sajter som finns. Så det kallas för fakta min vän (= Det är ju vid höga blinds som värdet finns att hämta. Citera
Brew Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Högsta blinden jag spelat på är 150/ 300 tror jag.. å ofast tar det slut långt tidigare än det! Jag lyckas iaf komma ITM 40% av ggr på det närverket.. rena guldgruvan!! Citera
padrinosftw Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Spelar också på B2B, otroligt bra värde i 10, 20 och vissa 30 sng's. Är fortfarande helt chockad över hur dåliga spelare det finns och hoppas verkligen att det aldrig ändras. Som sagt går det väldigt mkt ut på slutet att stjäla. Dock om det kommer upp på 250-500 blir det som ett lotteri, men det har jag aldrig varit med om förrutom i någon turbo HU. GL, hoppas det går bättre i fortsättningen. Citera
Myssion Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 1. Lotteri... Jo, i de sista 10 händerna blir det ju det... men hur mycket icke-lotteri är 10 st isolerade CG-händer? Man spelar väl förhoppningsvis mer än en SnG... 2. Generellt: Ju snabbare struktur desto högre $/h 3. Mot folk som viker för mycket kan man ha en gigantisk edge när blindsen är höga, så i de fallen är det inte så himla mycket lotteri. Citera
TheShuffler Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Kan hålla med om att en sng kan vara tur men om man spelar mågna o vinner pengar i längden så är det ju skicklighet, som i alla turneringar. Citera
staris Postad 30 Augusti , 2006 Rapport Postad 30 Augusti , 2006 Men, vänta lite. Om det nu är så i slutet av SnG att vissa spelar utnyttjar att veka spelare lägger sig, utnyttjar sin stack till raise osv för att själa blinds, Hur kan det då vara ett lotteri? Här mer än något gäller det ju att utnyttja position och reads på fi för att maximera stacken inför HU spelet. Jag körde 5-6 SnG på $5 nivån på CD igår där fler än 5 spelare var med när mörkarna kom över 100/200. I ett fall var 7 spelare kvar vid 200/400! Att SnG skulle vara mer lotteri än andra former av poker tycker jag inte. Citera
DaPine87 Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Det är "mer lotteri" eftersom blindsnivån går upp fortare jämfört med de flesta andra sajter som finns. Så det kallas för fakta min vän (= Det är ju vid höga blinds som värdet finns att hämta. aa till viss del, men prova Primas megaturbo SnGs så ska du få se på höga blinds Citera
DaPine87 Postad 31 Augusti , 2006 Rapport Postad 31 Augusti , 2006 Ofta när blindsen är höga och jag är HU så säg att vi har ungeför lika mycket (6.5K marker var) så stjäl jag ner han till 2K marker, då hittar han synen med K5, dubblar upp, sen nöter jag ner han igen, torskar en 40/60 igen, nöter ner han igen och vinner min 40/60. Att vinna ett 40/60 läge av 3 tycker inte jag är lotto.. Citera
Recommended Posts