Junglized Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Hej Jag har fått erbjudande om att köpa en känd spelares PT databas med 100k (NL, 6max) händer för $300. Jag har sett han spelat en del och det råder enligt mitt tycke inget snack om kan sin sak har redan lärt mig mycket från att se han spela. Personligen tycker jag att det är lite dyrt men i och för sig är det bara 1.5 buyin på 1/2 NL. Skulle vara kul att höra från någon som har erfarenhet at köpa PT databaser. 300$ känns saftigt men jämfört med en choch är det billigt. PM eller svara i tråden * Flytt till Poker OT - QoS * Citera
Uppenberg Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 låter helt onödigt, för du har ju ingen nytta av hans stats, om de är stats på andra spelare så kan man ju data mina Citera
Junglized Postad 25 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Tror att det skulle vara ganska lärorikt att gå igenom 100k händer av en spelare som har vunnit konstant på PP högsta NL bord speciellt när det inte finns så mycket bra litteratur om 6max. Citera
Baloos Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Kan väl kanske vara värt om du är duktig på att analysera självständigt. Men tänk på att HH utan sammanhang oftast inte ger så mycket. Citera
Junglized Postad 25 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Sant men man har ju tillgång till alla statsen på andra spelare som VIPI, PFR, AGG osv. Sedan om man vill kan man välja att spela upp dem efter session i PT och få samma read som spelare (Om han nu inte har någon read förutom de 100k händerna som följer med sedan antar jag att han har importerat sin "notes" till PT) Hur som helst känns 300$ lite saftigt, önskar att jag visst något sätt att få ner priset… Citera
Verdi Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 $300 låter ju lite saftigt för nåt som du ändå inte har någon jättenytta av. Förmodligen spelar den här killen betydligt högre än NL200 ändå. Eller? Citera
FraZin Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Tror att det skulle vara ganska lärorikt att gå igenom 100k händer av en spelare som har vunnit konstant på PP högsta NL bord Citera
Svinto Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Tror att det skulle vara ganska lärorikt att gå igenom 100k händer av en spelare som har vunnit konstant på PP högsta NL bord speciellt när det inte finns så mycket bra litteratur om 6max. Det är möjligt, men om du inte själv kan avgöra om det är värt pengarna eller inte chansar jag på att det inte är det. Bara HH:s utan att få någon möjlighet att ta del av spelarens tankar verkar lite sådär... Citera
MacDaddy Postad 26 Augusti , 2006 Rapport Postad 26 Augusti , 2006 Tror att det skulle vara ganska lärorikt att gå igenom 100k händer av en spelare som har vunnit konstant på PP högsta NL bord ja om du spealr på den nivån ja. annars är det inget o ha. du gular hela rullen med det spelet på lägre nivåer. Citera
-Lime- Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 om det "bara" är priset som stoppar dig från att tycka att det är en bra affär, skaffa dig då en polare som hinkar upp andra halvan av kostnaden så delar ni infon lika. Citera
mgps Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Hej Jag har fått erbjudande om att köpa en känd spelares PT databas med 100k (NL, 6max) händer för $300. Jag har sett han spelat en del och det råder enligt mitt tycke inget snack om kan sin sak har redan lärt mig mycket från att se han spela. Personligen tycker jag att det är lite dyrt men i och för sig är det bara 1.5 buyin på 1/2 NL. Skulle vara kul att höra från någon som har erfarenhet at köpa PT databaser. 300$ känns saftigt men jämfört med en choch är det billigt. PM eller svara i tråden * Flytt till Poker OT - QoS * skulle vara fint om pokertracker förbjöds. Citera
Loveless Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Det är för övrigt ett brott mot partys ToA att dela med sig av spelarstatistik, inte för att jag tror att de skulle komma på dig. Citera
toppace Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Jag köpte en massa händer av folk men betalade 10$ eller 100 SEK för deras händer i FL. 300$ är för mycket. Vidare så kan du läsa SSNL på 2+2, vilket ger mer än att kolla en människas stats. Lycka till! /toppace Citera
autumn Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Är det stox du pratar om? Nja, tycker inte det är värt det, även om jag inte köpt den själv. Citera
baller Postad 28 Augusti , 2006 Rapport Postad 28 Augusti , 2006 tillgång till alla statsen på andra spelare som VIPI, PFR, AGG osv. Dom här har begränsat värde eftersom regulars på dessa nivåer gärna byter screenname. Så mining stats har en begränsad livslängd. Citera
Junglized Postad 29 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2006 om det "bara" är priset som stoppar dig från att tycka att det är en bra affär, skaffa dig då en polare som hinkar upp andra halvan av kostnaden så delar ni infon lika. Någon som är sugen? Citera
Recommended Posts