Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag har fått erbjudande om att köpa en känd spelares PT databas med 100k (NL, 6max) händer för $300. Jag har sett han spelat en del och det råder enligt mitt tycke inget snack om kan sin sak har redan lärt mig mycket från att se han spela. Personligen tycker jag att det är lite dyrt men i och för sig är det bara 1.5 buyin på 1/2 NL. Skulle vara kul att höra från någon som har erfarenhet at köpa PT databaser. 300$ känns saftigt men jämfört med en choch är det billigt.

PM eller svara i tråden

* Flytt till Poker OT - QoS *

Postad

Sant men man har ju tillgång till alla statsen på andra spelare som VIPI, PFR, AGG osv. Sedan om man vill kan man välja att spela upp dem efter session i PT och få samma read som spelare (Om han nu inte har någon read förutom de 100k händerna som följer med sedan antar jag att han har importerat sin "notes" till PT)

Hur som helst känns 300$ lite saftigt, önskar att jag visst något sätt att få ner priset…

Postad
Tror att det skulle vara ganska lärorikt att gå igenom 100k händer av en spelare som har vunnit konstant på PP högsta NL bord speciellt när det inte finns så mycket bra litteratur om 6max.

Det är möjligt, men om du inte själv kan avgöra om det är värt pengarna eller inte chansar jag på att det inte är det. Bara HH:s utan att få någon möjlighet att ta del av spelarens tankar verkar lite sådär...

Postad
Tror att det skulle vara ganska lärorikt att gå igenom 100k händer av en spelare som har vunnit konstant på PP högsta NL bord

ja om du spealr på den nivån ja. annars är det inget o ha. du gular hela rullen med det spelet på lägre nivåer.

Postad
Hej

Jag har fått erbjudande om att köpa en känd spelares PT databas med 100k (NL, 6max) händer för $300. Jag har sett han spelat en del och det råder enligt mitt tycke inget snack om kan sin sak har redan lärt mig mycket från att se han spela. Personligen tycker jag att det är lite dyrt men i och för sig är det bara 1.5 buyin på 1/2 NL. Skulle vara kul att höra från någon som har erfarenhet at köpa PT databaser. 300$ känns saftigt men jämfört med en choch är det billigt.

PM eller svara i tråden

* Flytt till Poker OT - QoS *

skulle vara fint om pokertracker förbjöds.

Postad

Jag köpte en massa händer av folk men betalade 10$ eller 100 SEK för deras händer i FL. 300$ är för mycket.

Vidare så kan du läsa SSNL på 2+2, vilket ger mer än att kolla en människas stats.

Lycka till!

/toppace

Postad
tillgång till alla statsen på andra spelare som VIPI, PFR, AGG osv.

Dom här har begränsat värde eftersom regulars på dessa nivåer gärna byter screenname. Så mining stats har en begränsad livslängd.