Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$25 NL Texas Holdem - Thursday, August 24, 20:40:26 ET 2006

Table Table 108260 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: ndazon ( $18.30 )

Seat 2: natespade ( $15.35 )

Seat 3: cjbowman85 ( $0 )

Seat 4: stoneface720 ( $24.75 )

Seat 5: mjmarks ( $31.75 )

Seat 6: No_soup_for_you ( $25 )

stoneface720 posts small blind [$0.10].

mjmarks posts big blind [$0.25].

No_soup_for_you posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to No_soup_for_you [ Tc Th ]

No_soup_for_you checks.

ndazon calls [$0.25].

stoneface720 raises [$0.40].

mjmarks folds.

No_soup_for_you calls [$0.25].

ndazon calls [$0.25].

** Dealing Flop ** [ As, Td, 8d ]

stoneface720 checks.

No_soup_for_you bets [$1.70].

ndazon folds.

stoneface720 raises [$3.40].

No_soup_for_you calls [$1.70].

** Dealing Turn ** [ Jc ]

>You have options at Table 108001 Table!.

stoneface720 checks.

No_soup_for_you bets [$5].

cjbowman85 has left the table.

stoneface720 calls [$5].

** Dealing River ** [ Ad ]

stoneface720 checks.

????

Den allra första handen på bordet, således ingen read alls.. Hur skulle ni gjort här?

Postad

Jag skulle nog ställa och hålla tummarna för att han antingen satt med färgdraget och försökte bluffa bort dig på floppen, eller att han sitter med ett ess, starkt eller svagt så är det många på denna nivå som aldrig lägger ett ess i denna situation iaf.

Postad

Jag brukar sällan höja pre-flop med pockets under J, blir så dyrt i längden.. Särskilt på NL25 där man alltid får många synar och chansen att ett överkort ska komma är för stor..

Så ni tycker inte att man skulle vara mer orolig för A-T/8/J ?

Skönt att höra, för jag gick tydligen rakt i fällan iaf, jag gick all-in och han synade med a-a! Inte direkt lätt att läsa..

Nästa gång bordet ser ut så där och jag har 1010 borde jag nog kunna knipa det iaf.. :)

Postad

Glimne hade lagt på flop, men vi andra får betala av. Jag tycker inte det är fel att checka TT UTG på NL25 (men varför postar du BB UTG?!). På flop hade jag förmodligen slagit om igen då han ofta betalar av med många av de Ax han höjde med pre. Tycker iofs inte att syn är dåligt då du har position.

Pengarna ska iaf in.

Postad
Finns nog inte många som kan komma ifrån den handen, speciellt inte med 2/5 av stacken i poten redan.

Nä, men det var ju jag som gick all in på rivren, det beslutet var det som jag undrade om det var felaktigt.. Hade han gått all in när andra esset kom tror jag att jag hade foldat, men nu var det ju jag som gjorde det..

Postad
Glimne hade lagt på flop, men vi andra får betala av. Jag tycker inte det är fel att checka TT UTG på NL25 (men varför postar du BB UTG?!). På flop hade jag förmodligen slagit om igen då han ofta betalar av med många av de Ax han höjde med pre. Tycker iofs inte att syn är dåligt då du har position.

Pengarna ska iaf in.

Det var första handen på bordet, jag brukar i regel inte sitta och vänta på att få BB.. Villa spela så fort som möjligt :twisted:

Postad

Nä, men det var ju jag som gick all in på rivren, det beslutet var det som jag undrade om det var felaktigt.. Hade han gått all in när andra esset kom tror jag att jag hade foldat, men nu var det ju jag som gjorde det..

Då hade du gjort en totalt katastofal fold.

Postad

Då hade du gjort en totalt katastofal fold.

Är det så tokigt att tro att han sitter på a-8/j/10 alltså..?

När jag tänker efter hade jag nog synat i vilket fall, men blundat samtidgt :roll:

Jag var dömd att förlora ett inköp på den handen :)

Postad

Så här hade jag spelat:

Höj pre. När du nu checkar utg måste du i alla fall återhöja när killen i sb gör en miniraise. En orsak till detta spel är att trycka bort killen som limpat in bakom dig och således få position fortsättningsvis i handen.

Postad

För mej finns det inte att som nåt slags standardspel checka bakom med en kåk där på den brädan. In med degen. Han synar färg och säkerligen alla ess oxo. Skillnad om det ligger ex AKTAQ eller nåt liknande, då får man passa sej.

Sen tycker jag du tänker lite bakvänt med det här att inte höja par under JJ för att det skulle bli dyrt om du får många syn.. Fortsätt höj de bra händerna. Får du ändå 3 syn och floppen ser dålig ut är det ju bara checka och spara pengar. De ggr floppen ser bra ut eller du rent av settar har du fått upp potten före och sämre spelare tenderar att vägra släppa en pott om de har fått minsta träff i en höjd pott. Visst blir det en del utdragningar men hellre det än att limpa för att floppa nöt. Blir sällan nå stora potter man vinner på de fina händerna då.

Postad

Sen tycker jag du tänker lite bakvänt med det här att inte höja par under JJ för att det skulle bli dyrt om du får många syn.. Fortsätt höj de bra händerna. Får du ändå 3 syn och floppen ser dålig ut är det ju bara checka och spara pengar. De ggr floppen ser bra ut eller du rent av settar har du fått upp potten före och sämre spelare tenderar att vägra släppa en pott om de har fått minsta träff i en höjd pott. Visst blir det en del utdragningar men hellre det än att limpa för att floppa nöt. Blir sällan nå stora potter man vinner på de fina händerna då.

Det som menace skriver är extremt sant, viktigt och grundläggande.

Samma sak gäller även folk som e rädda att stoppa in deg med AK "innan" träff. Ta till dig det här ordentligt, oftast är faktiskt en openlimp inte att rekomendera dels för att du förmodligen har en bättre hand än de som synar bakom (Mer pengar in i potten med bäst hand alltid bra) plus att bluffvinstchansen är obefintlig vid openlimpen.

I mitt fall openlimpar jag endast pocket om jag har någon enormt aggresiv spelare bakom mig som inte spelar övertygande postflop!