Gå till innehåll

NLT - SH, A, vek kicker träffar set, får mothugg

Recommended Posts

Postad

Shorthanded NL Holdem (0.25/0.5)

Har inte suttit vid bordet i mer än 10-15 minuter och har ej plockat upp någon read på mina motspelare.

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 4: utg ( $23.60 )

Seat 6: cutoff ( $29.52 )

Seat 1: hero ( $76.38 )

Seat 2: sb ( $48.75 )

Seat 3: bb ( $1.93 )

sb posts small blind [$0.25].

bb posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to hero [ As 6s ]

utg raises [$1].

cutoff calls [$1].

hero calls [$1].

sb folds

bb calls [$0.50].

Sitter på knappen och väljer att syna utg:s miniraise. Möjligen marginellt med tanke på deras begränsade stackar (?). Spelar dock flera bord och upptäckte först efter min syn att bb bara hade typ $2 i stacken. Han höjde dock inte.

** Dealing Flop ** [ Ad, Ah, 9s ]

bb checks.

utg checks.

cutoff bets [$1.50].

hero calls [$1.50].

bb folds.

utg raises [$4].

cutoff folds.

Bestämmer mig för att slowspela handen. Jag borde möjligen ha höjt för att få lite mer info rörande vart jag står, men ville inte riskera att jaga bort mina motspelare. Till min förvåning har utg gått för en check-svag raise.

Hero?

Postad
Syna. Troligen har han ett pocket som han vill känna av lite med. Om det går check/check på turn kan du värdebetta rivern tycker jag.

Du tror inte att han skulle leda ut med den handen? Går han verkligen på en check-vek raise då med tanke på att väldigt många spelare på denna nivå spelar alla typer av a.

Postad
Syna. Troligen har han ett pocket som han vill känna av lite med. Om det går check/check på turn kan du värdebetta rivern tycker jag.

Du tror inte att han skulle leda ut med den handen? Går han verkligen på en check-vek raise då med tanke på att väldigt många spelare på denna nivå spelar alla typer av a.

Jag vet inte. Men fold går inte här. Höjning är inte heller bra då den skrämmer iväg sämre händer.

Postad

Inte nödvändigtvis.

Ponera att man, som Fi, inte tror (av någon anledning) inte har ett Äss i sin hand.

Om Fi då nu bettar så lägger Hero sig. Om Fi checkar och Hero bettar så har han samlat in ett par extra Biggisar.

MVH

//KF

Postad

Inte nödvändigtvis.

Ponera att man, som Fi, inte tror (av någon anledning) inte har ett Äss i sin hand.

Om Fi då nu bettar så lägger Hero sig. Om Fi checkar och Hero bettar så har han samlat in ett par extra Biggisar.

MVH

//KF

Grejen är att fi (utg) väljer att höja när en spelare har lett ut och en har synat på en bräda som många spelare skulle slowspela. Dessutom höjer han typ 1/3 pott. Vad indikerar exempelvis jag med min syn (före hans raise) på floppen?

Postad

Problemet med din hand är att den inte klarar mycket action. Du har kass kicker och stöter du på motstånd är du troligtvis slagen. Jag tycker dock du ska syna CR.. Du leder ofta här. Bettas det kraftigt på turn skriker det styrka, och det känns som att du då måste lägga handen.

Postad

Inte nödvändigtvis.

MVH

//KF

Grejen är att fi (utg) väljer att höja när en spelare har lett ut och en har synat på en bräda som många spelare skulle slowspela. Dessutom höjer han typ 1/3 pott. Vad indikerar exempelvis jag med min syn (före hans raise) på floppen?

Självklart, självklart.

Tror inte att UTG som CR dig inte har ett Äss men möjligheten finns (inte just i denna hand skulle jag tro).

Just i denna hand (för att hålla mig OnTopic :)) så skulle jag syna Floppen och sedan troligtvis folda turn om inte din kicker para sig eller en nia kom.

Med A6s så hoppas man ju få färgen eller färgdrag och träffar man ett Äss så finner man ofta folden ganska lätt. När två Äss kommer så ser ju handen bra ut men den är ute på väldigt hal is. Du vill inte skicka in för mycket Action med denna hand (som är lätt att göra!) så om turn inte parar sig med Nian eller din kicker så vill du ha en billig ShowDown.

Inte stoppa in hela stacken iaf.

MVH

//KF

Postad
Syn flop, comitta dig på turn?

Varför ska han comitta sig på turn? Låter som en dålig idé. Kommer det inte A, 9, 6 eller ett spader på turn så är det bara att kasta mot alla bet av dignitet utan read.

Aldrig att jag bara skulle syna cuttoff bet på floppen, jag raisar och om det kommer en re-raise så kan man lätt lägga sig.

Varför skulle du spela så? Spelar du likadant med 22 i detta läget? Låter inte som någon superplan att göra en bluff av denna handen.