eurythmech Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Intressant hand från gårdagens NLT/PLO (varannan period) turre på Sviten. Fyra spelare kvar, tre priser. Ungefärliga stackar som följer Mörkar 1500/3000 UTG 15k fold Knappen 80k limp (tokigt lös och dålig spelare, klassisk synmaskin) Hero sb 35k ?? BB (aggressiv och aktiv spelare) 50k Det jag är ute efter här är väl egentligen olika linjer att överväga i den här handen. Inser att det är svårt att överföra sina reads till text så här (speciellt när man inte skriver så mycket) Men det kan ändå vara intressant att diskutera olika angreppssätt här. Citera
eurythmech Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Prisstruktur? sry, 50/30/20/0 Citera
wizzo Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Jag skulle iaf ha tryckt allin direkt. Du har lite drygt 11 bb, alltså inget större utrymme för att göra några spel. Blir ju jobbigt att höja för att se flopp och sedan missa den. Sättet du beskriver knappen på tycker jag ännu mer talar för allin. Han kan mycket väl ha limpat med sämre A eller K och som chipleader och lös och dålig kan han då syna med en sån hand. Men om du bara plockar upp blindsen finns det väl ingen direkt anledning att gråta över det heller Jag måste dock tillägga att jag inte är bra på PLO, om taktiken där drastiskt skiljer sig från NLT så bör det ju påverka vårt spel även i denna hand Citera
Myssion Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Eftersom limparen är så lös så gillar jag starkt att pusha för värde här, knappast det intressantaste alternativet dock... Citera
eurythmech Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Det blev visst inte mer diskussion än så här. Jag valde alternativet syna, med förhoppningen om att bb ska höja, och då slå om (undantag: höjer så att han är committad och knappen synar/slår om), och med tanken att om bb knackar så har jag en god chans att beta hem potten (större än att få potten med en raise preflop, mtp knappens spel) även om jag missar. Och hur som haver så har jag råd att cb:a utan att committa mig. All-in är naturligtvis standard. Men jag valde ovan linje pga just det faktum att knappen var horribel och bb var aggressiv (men inte dåligt aggressiv). Citera
Recommended Posts