Gå till innehåll

När du spelar får du oftast stege eller färg?


Lilly77

Recommended Posts

Min förra tråd blev himla lång och slutsatsen man kan dra utifrån diskussionen är att stege dyker upp oftare än färg om kör det hela genom en slumpgenerator. Men om vi bortser från en sådan generator och fokuserar mer på spelet. Upplever du att du får in fler stegar eller får du in fler färger? Själv upplever jag att jag att jag träffar färg oftare än stege men det kanske beror på att jag spelar fegt eller något :) Vad är era erfarenheter?

 

Sedan har jag en fråga till och det gäller mitt spelande. Jag är inget pro så ni får vara snälla :) I alla fall, så här brukar jag spela. Har jag fyra kort i färg efter floppen så brukar jag gå med enda till slutet men det beror givetvis på vad det är för synar, pott, kicker m.m. Men rent generellt så gör jag så. När jag får stegchansen och ett kort saknas innan floppen så händer det ibland att jag kollar ett kort till men inte ofta. Borde jag kolla fler kort när gäller stegchans än färgchans? Jag antar svaret är ja på den frågan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du överspelar sannolikt dina färgdrag, gör du det kommer du naturligtvis uppleva det som att du får färg oftare än stege som du inte överspelar på samma sätt.

 

edit: Har läst den "långa tråden" du startade tidigare och är osäker på om du skämtar eller om du bara inte har lust att ta till dig alla bra förklaringar som folk redan gett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min förra tråd blev himla lång och slutsatsen man kan dra utifrån diskussionen är att stege dyker upp oftare än färg om kör det hela genom en slumpgenerator. Men om vi bortser från en sådan generator och fokuserar mer på spelet. Upplever du att du får in fler stegar eller får du in fler färger? Själv upplever jag att jag att jag träffar färg oftare än stege men det kanske beror på att jag spelar fegt eller något :) Vad är era erfarenheter?

 

Sedan har jag en fråga till och det gäller mitt spelande. Jag är inget pro så ni får vara snälla :) I alla fall, så här brukar jag spela. Har jag fyra kort i färg efter floppen så brukar jag gå med enda till slutet men det beror givetvis på vad det är för synar, pott, kicker m.m. Men rent generellt så gör jag så. När jag får stegchansen och ett kort saknas innan floppen så händer det ibland att jag kollar ett kort till men inte ofta. Borde jag kolla fler kort när gäller stegchans än färgchans? Jag antar svaret är ja på den frågan...

 

 

köp en pokerbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilly77, i all välmening: med tanke på din förra tråd och det du skriver här så är det uppenbart att du inte förstått elementär pokerlära. Som jaha föreslår, läs några pokerböcker, börja t ex med Pokerhandboken som förklarar den mesta grundläggande matematiken i spelet. Det är nödvändigt att du kliver upp några kunskapsnivåer om du vill överleva spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ta och läsa lite. Någon bra sida på nätet som ni kan tipsa om? Jag vill gärna försöka förbättra mitt spelande.

 

I alla fall, jag tolkar det som att era erfarenheter är att ni får fler stegar än färg. Och om man inte får det på långsikt så spelar man inte rätt. Är det korrekt tolkat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ta och läsa lite. Någon bra sida på nätet som ni kan tipsa om? Jag vill gärna försöka förbättra mitt spelande.

 

I alla fall, jag tolkar det som att era erfarenheter är att ni får fler stegar än färg. Och om man inte får det på långsikt så spelar man inte rätt. Är det korrekt tolkat?

 

Skulle det visa sig att du har en högre andel färg än stegar (under lång tid), beror det mest troligt på att du jagar färgdrag för hårt och i längden förlorar pengar på det.

 

Sannolikheten att få stege är högre än att få färg. Därför är färg högst rangordnad av dom två.

 

Den bästa sida på nätet för dig tror jag är just detta forum, och då speciellt handanalysdelen.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon bra sida på nätet som ni kan tipsa om?

 

pokerforum.nu?

 

Nu ska jag banna mig själv lite för att inte ge någon förklaring.

 

Men det finns mycket läsvärt på det här forumet, gäller bara att leta lite.

Sedan skulle jag nog tipsa som någon skrev om innan att köpa pokerhandboken. Där hittar du all grundläggande matematik samt annan vettig "nybörjar info"

 

Bättre att du läser en bok i lugn och ro en sitter framför datorn och läser artiklar samtidigt som du spelar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste fråga en sak till. Sen så ska jag sluta trakassera er :)

 

Anta följande scenario:

Spelare 1: Kh, 10h

Spelare 2: 8r, 7r

Floppen: 6h, 5h, 2k

 

Om man enbart slumpar de två sista korten. Då borde väl spelare 1 få fler gånger färg än spelare 2 får stege, eller? För jag läste någonstans att det var ca 34% att få färg om situationen ser ut så här och ca 31% att få stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste fråga en sak till. Sen så ska jag sluta trakassera er :)

 

Anta följande scenario:

Spelare 1: Kh, 10h

Spelare 2: 8r, 7r

Floppen: 6h, 5h, 2k

 

Om man enbart slumpar de två sista korten. Då borde väl spelare 1 få fler gånger färg än spelare 2 får stege, eller? För jag läste någonstans att det var ca 34% att få färg om situationen ser ut så här och ca 31% att få stege.

 

Ja, men om floppen är 6h, 5k, 2k så får han det inte.

 

Det du tittar är på beroende - förutsatt att jag sett floppen med två kort i färg och floppar ett färgdrag, hur ofta sitter det i förhållande till om jag haft ett stegdrag. Det är ett grundläggande fel i ditt resonemang att utifrån detta hävda att du får färg oftare än stege.

 

Ja, ett färgdrag träffar oftare än ett stegdrag

Nej, du får inte färg oftare än stege.

 

 

Eller rättare sagt, får du färg oftare än stege, så är du en förlorande spelare i längden, då du spelar fundamentalt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste fråga en sak till. Sen så ska jag sluta trakassera er :)

 

Anta följande scenario:

Spelare 1: Kh, 10h

Spelare 2: 8r, 7r

Floppen: 6h, 5h, 2k

 

Om man enbart slumpar de två sista korten. Då borde väl spelare 1 få fler gånger färg än spelare 2 får stege, eller? För jag läste någonstans att det var ca 34% att få färg om situationen ser ut så här och ca 31% att få stege.

 

Ställ din fråga så här i stället till dig själv, och lek sedan några tusen givar med en kortlek.

 

Jag har handen T :spade: 9 :spade:

 

Vilken kommer min vanligaste sluthand att bli, en stege eller en förg, om jag ser enda vägen till river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget sammanträffande att de som tror att färg är vanligare än stege inte har över 20 inlägg.

 

Sen förstår jag inte hur Lilly77 tror att en specifik flopp med stegdrag och färgdrag bevisar något. Herregud, du har ju valt 3 kort helt själv! Låt fem slumpvalda kort falla och sluta bajsa inlägg.

 

Det börjar likna jahas trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget sammanträffande att de som tror att färg är vanligare än stege inte har över 20 inlägg.

 

Sen förstår jag inte hur Lilly77 tror att en specifik flopp med stegdrag och färgdrag bevisar något. Herregud, du har ju valt 3 kort helt själv! Låt fem slumpvalda kort falla och sluta bajsa inlägg.

 

Det börjar likna jahas trådar.

 

Luugn, finns säkert massvis med folk här på forumet som inte postar så ofta och som är nyfikna/nybörjare, bättre att låta dom som har tålamodet förklara göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som om färgen alltid går in

 

Då du är i en badstreak och värdebettar med TPTK (och inte har ngn i färgen) och fått checksyn ja! ;)

 

Generellt så jagar väl folk felaktit flushen hårdare än stegen (borde vara tvärtom eftersom den är så synlig) och det är väl därför som färgen syns så jävla ofta! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...