Gå till innehåll

in|sane trixar FL på PP


in|sane

Recommended Posts

Hallåj,

 

Ännu en av myriaden av dagböcker här på PF. Ser gärna många synpunkter på de HH jag kommer posta i framtiden, diskussion föder framgång, och framgång passar mig fintfint. Men blir det helt tomt så är det sak samma, skriver denna DB lika mycket för mig själv som andra, helst ser jag dock en rik diskussion runt de HH jag postar, nuff said.

 

Ämnar att spela Fixed Limit på PartyPoker. Kommer mest ägna mig åt FullRing men kommer säkert smyga in sig lite shorthanded spel också. Nivåerna som kommer spelas till en början är 1/2 och 2/4 där målet är att 4-tabla 1/2 och 1-tabla 2/4 samtidigt (ja 5st bord då alltså, samtidigt) och succesivt byta ut 1/2 borden emot 2/4.

 

Har $1100 på PP nu, och vill ha upp det i minst $1500 innan jag helt går över på 2/4. Har faktiskt glömt av vilka BR krav man brukar sätta upp när det gäller FL, så vi kör lite på känsla förtillfället.

 

Ska försöka spela 500-1000 händer per dag. Vilket inte ska vara något större problem när man 5-tablar. Detta ger 15k-30k händer per månad. Det är enda månadsmålet jag har, antalet händer spelade är det enda jag kan kontrollera.

 

Hmm tja lite background då också kanske. Har väl pokrat några år nu. Spelat CG och SnG i NL formatet en hel del. Men har senaste 4-5 månaderna testat CG FL och fastnat för det. Har väl spelat ca 35k händer på 1/2 med positiva resultat. Har några tusen händer på 2/4 och några "skottningar" på 3/6 och 5/10 också. Någon skillnad i spelet har jag inte märkt och tycker att den grund jag byggt upp genom nötande på 1/2 borde kunna räcka iaf till 3/6 nivån, men det visar sig.

 

Lite spontana fakta. 27år, studerat kulturvetenskapigt program på högskolan med inrikting Historia (har fortfarande en c uppsats släppande innan examen, host host) men har också läst en hel del filosofi och statsvetenskap. Gillar det mesta i sportväg, tränar en hel del, gillar att festa och klämma på tjejor. Rätt vardaglig kille med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första session då sen jag startade min DB. Gick sådär, tog några gigantiska potter men blev utdragen i en massa avg size potter, lite småsegt.

 

Några händer från min session med lite korta kommentarer.

 

HAND 1

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with Aheart.gif, 5heart.gif. MP2 posts a blind of $2.

2 folds, UTG+2 calls, 1 fold, MP2 (poster) checks, 1 fold, CO calls, Hero calls, SB completes, BB checks.

 

Flop: (6 SB) Qclub.gif, 6heart.gif, Adiamond.gif(6 players)

SB checks, BB checks, UTG+2 checks, MP2 checks, CO bets, Hero raises, SB folds, BB folds, UTG+2 folds, MP2 folds, CO calls.

 

Turn: (5 BB) Tclub.gif(2 players)

CO checks, Hero bets, CO raises, Hero calls.

 

River: (9 BB) 8heart.gif(2 players)

CO bets, Hero calls.

 

Final Pot: 11 BB

 

HAND 1 Kommentar: Tycker spelet på flop känns ok, sitter med top pair och runner runner färgen. Vill isolera mot höjaren här och inte ge odds för ngn av de andra mupparna att dra. Några synpunkter på om man ska höja denna hand preflop när man har pos hela vägen? Turn spelet är det kluriga här. Kan Fi ha ngt som jag slår? Ska jag vika direkt på turn, känns vekt, kanske ska släppa handen när han bettar efter rivern dock. Dessa händer jag känner jag har mest problem med nu.

 

HAND 2

Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP2 with Tdiamond.gif, Adiamond.gif.

3 folds, Hero raises, 3 folds, BB 3-bets, Hero calls.

 

Flop: (6.50 SB) Tclub.gif, 6heart.gif, Jspade.gif(2 players)

BB bets, Hero raises, BB 3-bets, Hero calls.

 

Turn: (6.25 BB) Qclub.gif(2 players)

BB bets, Hero calls.

 

River: (8.25 BB) Jdiamond.gif(2 players)

BB calls $4 (All-In), Hero calls.

 

Final Pot: 10.25 BB

HAND 2 Kommentarer: USCH!! Spelar denna hand som en kråka. Har ngn tanke att Fi är short och kan trycka med anytwo här. Men när det 3-bettas på flopen måste jag väl släppa. Kostar ju en del att syna ner turn å rivern sen också.

 

HAND 3

Party Poker 1/2 Hold'em (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is UTG+1 with Qspade.gif, Adiamond.gif. CO posts a blind of $1.

1 fold, Hero raises, MP1 calls, 3 folds, SB calls, BB calls.

 

Flop: (9 SB) 6club.gif, Qclub.gif, 7club.gif(4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, MP1 folds, SB calls, BB folds.

 

Turn: (5.50 BB) 5club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls.

 

River: (9.50 BB) Aheart.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

 

Final Pot: 11.50 BB

 

HAND 3 Kommentar: Checka bakom på turn här va å sedan syna ev bet för att få showdown,eller? När jag bettar turn å fåt muthugg är det lika bra att lägga tror jag. Kan mitt spel rättfärdigas här?

 

HAND 4

Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with Kspade.gif, Qclub.gif. CO posts a blind of $2.

1 fold, UTG+1 calls, MP1 calls, 1 fold, CO (poster) checks, Hero calls, SB raises, BB calls, UTG+1 calls, MP1 calls, CO calls, Hero calls.

 

Flop: (12 SB) Tclub.gif, 2spade.gif, Kheart.gif(6 players)

SB bets, BB calls, UTG+1 calls, MP1 calls, CO folds, Hero calls.

 

Turn: (8.50 BB) 7heart.gif(5 players)

SB bets, BB folds, UTG+1 calls $6 (All-In), MP1 calls, Hero calls, SB calls.

 

River: (14.50 BB) Kdiamond.gif(4 players, 1 all-in)

SB checks, MP1 checks, Hero bets, SB folds, MP1 calls.

 

Final Pot: 16.50 BB

 

HAND 4 Kommentar: Stor pott, skulle raisat preflop om inte så många limpers, finns det ngt värde i att bygga pot preflop med denna hand? När det höjs måste jag ju syna. Träff med topparet men känner mig osäker på handen då så många är med i potten, AK är ju inte otroligt på preflop höjaren. Blir därför passiv i handen. Träffar ju drömkortet på rivern, så då känns min bet helt ok. Ska jag raisa på turn?

 

Fire away ya all..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Jag gillar pf-synen mot många limpare mer än höjningen. Jag gillar egentligen inte synen på turn men om du sett fi semibluff/bluff checkhöja många händer på turn kan du syna ner och om du synar turn måste du nog syna river när den är relativt ofarlig.

 

Hand 2: Ja, folda mot trebeten.

 

Hand 3: Ja, antingen checka bakom och syna river eller bet-folda turn, brädan på turn är riktigt, riktigt usel för TPTK.

 

Hand 4: Höj flopp, förhoppningsvis trebettar SB och resten av grabbarna måste syna två kalla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Jag gillar pf-synen mot många limpare mer än höjningen. Jag gillar egentligen inte synen på turn men om du sett fi semibluff/bluff checkhöja många händer på turn kan du syna ner och om du synar turn måste du nog syna river när den är relativt ofarlig.

 

Hand 2: Ja, folda mot trebeten.

 

Hand 3: Ja, antingen checka bakom och syna river eller bet-folda turn, brädan på turn är riktigt, riktigt usel för TPTK.

 

Hand 4: Höj flopp, förhoppningsvis trebettar SB och resten av grabbarna måste syna två kalla.

 

Danke för kommentarar, uppskattas. Håller med i princip allt du säger tror jag, hehe. Hand 2 och 3 är typiska händer där jag blir överaggro på helt fel sätt, då jag helt enkelt måste vara slagen och det är omöjligt att få fi att släppa sina händer. Som att kasta pengar i sjön. Hand 1 är en sådan hand jag har svårt att släppa på turn, känns dock också som det är att kasta bort pengar bara, måste verkligen lära mig släppa marginella händer lite oftare. Därför jag lägger upp händer jag känner jag spelat kasst, för att få mina egna åsikter om spelet bekräftade eller nya synvinklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte sjukt svårt att plussa på lowLimit CG på PP med deras sjuka rake?

 

Fast du kanske säljer bananer?

 

Prova WPX... ;)

 

Heh jo det kanske det är, blir en jävla massa rake. Såvitt jag vet säljer inte PP bananer, dock har de nå större bonusar de ger ut till spelare som samlar x antal party points per dag/vecka. Får se om man kan få ngn sådan kanske. Annars är WPX ett alternativ helt klart. Funkar PT och HUD på WPX ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Heh jo det kanske det är, blir en jävla massa rake. Såvitt jag vet säljer inte PP bananer, dock har de nå större bonusar de ger ut till spelare som samlar x antal party points per dag/vecka. Får se om man kan få ngn sådan kanske. Annars är WPX ett alternativ helt klart. Funkar PT och HUD på WPX ?

 

PT funkar men det är lite omständigt och HHn måste skickas via mejl, PAHUD funkar inte, man får nöja sig med Gametime+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Heh jo det kanske det är, blir en jävla massa rake. Såvitt jag vet säljer inte PP bananer, dock har de nå större bonusar de ger ut till spelare som samlar x antal party points per dag/vecka. Får se om man kan få ngn sådan kanske. Annars är WPX ett alternativ helt klart. Funkar PT och HUD på WPX ?

 

PT funkar men det är lite omständigt och HHn måste skickas via mejl, PAHUD funkar inte, man får nöja sig med Gametime+.

 

Hmmm synd på PAHUDå krånglet med PT. Ska slanga in lite stålar å lira iaf, det är ju sjuka summar man donerar i rake. På PP har jag nästan 14k händer spelade på 1/2 FL, har en vinst på strax över 500$, och det jag betalat i rake ligger på nästan 500$, pretty sicko..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. Har startat en dagbok också,fast den börjar imorgon. ska börja med ungefär samma men lira på Worldpx.. kan ju jämföra resultaten sen med eller utan rakeback :)

 

 

edit: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=530826&highlight=#530826

 

Ja det låter intressant...Körde en session på worldpx nu. 1stycke 1/2 och ett stycke 2/4 bord. Blev fullständigt krossad, lol...Om det var för att jag inte hade PAHUD å PT igång för read på Fi, för att Fi var mycket bättre än vanligt, eller om det berode på oflyt vet jag inte riktigt. Tror mest på det sistnämnda dock, hehe.

 

Kasst på worldpx att man bara kan ta hem de senaste 100HH. Suger verkligen och gör nog att jag bara kommer småspela lite på sajten. Vill faktiskt ha statistik på mitt spel å det blir ett jäkla krånglade med HH hela tiden om man inte kan ta hem i större buntar..Aja, lycka till iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand från min session på PP idag. Brukar inte spela AKo såhär passivt. Men det blev en jädra massa spelare med till flop, finns det något värde i att betta denna hand på flop ?

 

Party Poker 1/2 Hold'em (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is UTG+1 with Kdiamond.gif, Aheart.gif.

1 fold, Hero raises, MP1 calls, MP2 calls, 2 folds, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (9 SB) 8spade.gif, 5club.gif, 5heart.gif(4 players)

SB checks, Hero checks, MP1 checks, MP2 checks.

 

Turn: (4.50 BB) Jdiamond.gif(4 players)

SB checks, Hero checks, MP1 bets, MP2 calls, SB folds, Hero folds.

 

River: (6.50 BB) 4diamond.gif(2 players)

MP1 bets, MP2 folds.

 

Final Pot: 7.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand från min session på PP idag. Brukar inte spela AKo såhär passivt. Men det blev en jädra massa spelare med till flop, finns det något värde i att betta denna hand på flop ?

 

Party Poker 1/2 Hold'em (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is UTG+1 with Kdiamond.gif, Aheart.gif.

1 fold, Hero raises, MP1 calls, MP2 calls, 2 folds, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (9 SB) 8spade.gif, 5club.gif, 5heart.gif(4 players)

SB checks, Hero checks, MP1 checks, MP2 checks.

 

Turn: (4.50 BB) Jdiamond.gif(4 players)

SB checks, Hero checks, MP1 bets, MP2 calls, SB folds, Hero folds.

 

River: (6.50 BB) 4diamond.gif(2 players)

MP1 bets, MP2 folds.

 

Final Pot: 7.50 BB

´

 

Tycker du sak beta floppen här. Nu när floppen är parad så är det mindre chans att någon har träffat och om någon har 89 t.ex så har du ändå 6 outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand från min session på PP idag. Brukar inte spela AKo såhär passivt. Men det blev en jädra massa spelare med till flop, finns det något värde i att betta denna hand på flop ?

 

Party Poker 1/2 Hold'em (8 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is UTG+1 with Kdiamond.gif, Aheart.gif.

1 fold, Hero raises, MP1 calls, MP2 calls, 2 folds, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (9 SB) 8spade.gif, 5club.gif, 5heart.gif(4 players)

SB checks, Hero checks, MP1 checks, MP2 checks.

 

Turn: (4.50 BB) Jdiamond.gif(4 players)

SB checks, Hero checks, MP1 bets, MP2 calls, SB folds, Hero folds.

 

River: (6.50 BB) 4diamond.gif(2 players)

MP1 bets, MP2 folds.

 

Final Pot: 7.50 BB

´

 

Tycker du sak beta floppen här. Nu när floppen är parad så är det mindre chans att någon har träffat och om någon har 89 t.ex så har du ändå 6 outs.

 

Enda som talar för att jag ska betta här är just att flopen är rätt bra trots allt. Inga drag ute alls. Mer antalet Fi jag är oroad här, känns som jag med ett bet bygger en stor pot med A högt. Men som sagt, brukar inte spela såhär passivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just spelat klart för idag.Testade att 6-tabla 1/2 på PP nu på kvällen/natten, vilket funkade skitbra. Inte alls stressad, och allt flöt på mycket bra. Dessutom en najsig session. +50BB eller ngt sådant. Så blir till att fortsätta 6-tabla, händerna rullar ju in i fin takt dessutom. Nästan 1000 händer idag, får man vara nöjd med. Synd med Worldpx grejset bara, tappade alldeles för mycket på den korta session jag satt där, vidrigt bakdrag.

 

Iaf, slänger upp några HH i nästa post. den som vill får gärna kommentera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, lite händer då, av varierande slag. Många situationer som uppkommer när man 6-tablar å spelar en jädra massa händer.

 

HAND 1

Party Poker 1/2 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with Kheart.gif, Jspade.gif.

UTG calls, 6 folds, Hero raises, 1 fold, UTG calls.

 

Flop: (5 SB) 2club.gif, 3diamond.gif, 9club.gif(2 players)

Hero bets, UTG calls.

 

Turn: (3.50 BB) 4diamond.gif(2 players)

Hero checks, UTG checks.

 

River: (3.50 BB) 8diamond.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero folds.

 

Final Pot: 4.50 BB

 

HAND 1 Kommentar: Är det ngn idé att bygga pott preflop ur position med denna hand. Känns lite dumt såhär i efterhand. Efter Fi synar mitt flop bet tycker jag det är läge att lägga ner handen. Visst, Fi kan sitta på färgdraget, men gör han det, säg Axs så leder han över mig. Tycker det verkar dumt att bygga ngn större pot med denna hand. Dessutom är han UTG, kan mycket väl vara en passiv tomte som spelar ett hyfsat PP på detta sätt. Hade tyvärr ingen större read på Fi vad jag kommer ihåg.

 

HAND 2

Party Poker 1/2 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Adiamond.gif. CO posts a blind of $1.

2 folds, MP1 raises, 2 folds, CO (poster) calls, 2 folds, Hero 3-bets, MP1 calls, CO calls.

 

Flop: (9.50 SB) 8diamond.gif, 9diamond.gif, 7club.gif(3 players)

Hero bets, MP1 calls, CO raises, Hero calls, MP1 calls.

 

Turn: (7.75 BB) Kheart.gif(3 players)

Hero bets, MP1 raises, CO calls, Hero 3-bets, MP1 calls, CO calls.

 

River: (16.75 BB) Qdiamond.gif(3 players)

Hero checks, MP1 bets, CO folds, Hero calls.

 

Final Pot: 18.75 BB

 

HAND 2 Kommentar: INTE en rolig flop mot 2st Fi. Förste höjare behöver man kanske inte vara överdrivet orolig för, inte en spelare som tidigare visat att han höjer från den positionen med händer som passar denna bräda, sitter på överkort är jag rätt säker på, typ AQ, AK. Fi2 som coldsynar preflop är lite otäck dock. Spelar därför flopen rätt vekt. Turn är intressant. Jag bettar ut för att representera K, och Fi1 vaknar till liv. Skriker ju AK här så är inte orolig att han har mig slagen, har just satt honom på liknande hand efter preflop och flop spelet. När sedan Fi2 bara synar ner så tänds en liten lampa. Borde inte Fi2 3-betta här om han satt med set eller stege, då en K borde hjälpt ngn av oss som höjt före flopen? Då han bara synar indikerar det på att han inte gillade K på turn, eftersom det var Fi2 jaf var orolig för från början väljer jag att 3-betta turn här. River är ingen rolig syn, färgdraget går in, KQ slår mig. Väljer att check/syna ner. Comments?

 

HAND 3

Party Poker 1/2 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is UTG+1 with Jclub.gif, Jheart.gif.

1 fold, Hero raises, 6 folds, SB calls, 1 fold.

 

Flop: (5 SB) 4spade.gif, 5heart.gif, 6heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

Turn: (3.50 BB) Tspade.gif(2 players)

SB bets, Hero raises, SB calls.

 

River: (7.50 BB) Kspade.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

 

Final Pot: 9.50 BB

 

HAND 3 Kommentar: Ok flop mot bara en motståndare. Fi vaknar till liv på Turn, hjälpte T honom, väljer att raisa honom för att ta reda på vart man står. Fi synar bara ner, sätter mig antagligen på överkort. När K sedan kommer så donkbettar han ut, riktigt mysko och jag väljer att syna ner endast. Ska jag valuebetta rivern här?

 

HAND 4

Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP3 with Theart.gif, Tspade.gif.

4 folds, Hero raises, 1 fold, Button calls, SB calls, BB 3-bets, Hero caps, Button calls, SB calls, BB calls.

 

Flop: (16 SB) 6diamond.gif, Qdiamond.gif, 3club.gif(4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, Button folds, SB raises, BB 3-bets, Hero folds, SB calls.

 

Turn: (11.50 BB) 9spade.gif(2 players)

SB checks, BB bets, SB calls.

 

River: (13.50 BB) 8heart.gif(2 players)

SB checks, BB bets, SB folds.

 

Final Pot: 14.50 BB

 

HAND 4 Kommentar: En hand från mitt 2/4 spel på PP idag. Väljer att cappa preflop, vet inte varför, kändes rätt. När det sedan checkas till mig och jag bettar bara för att få en raise och en 3-bet emot mig väljer jag att lägga här. Är det för vekt? Det ligger ju en massa drag ute som folk kan betta, men verkar ju som mina TT drar till 2 outs här, väljer därför att lägga.

 

Anyone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en ny trevlig FL-dagbok, du skriver intressant och den ska följas med nöje.

Nåja, tillräckligt med smörande nu, angående händerna..

 

HAND1: Helt rätt att höja preflop, många fiskar på partypoker som kan limpa in med all möjlig skräp,även utg, du vill spela handen mot bara honom. Inget att säga om flopspelet här, självklar cb. På turn är potten på 3bb, känns som han har någon träff, och att fold equityn inte är tillräckligt hög, så tycker det är rätt att checka.

 

HAND2: Helt klart den mest svårspelade handen här. Tycker flopspelet är bra, ingen idé att köra på hårt här, eftersom så extremt många kort stjälper dig på turn. alla ruter, 5,6,T,J osv. På turn tycker jag det är bra att betta ut ( även om checkraise också är ett alternativ, men inte kul om CO som höjde dig på flop har TT-QQ, då han förmodligen inte bettar ut när K kommer). Möjligt att han sitter med AK, eller har han klonkat K9-K7, som många pp-spelare älskar att spela, särskilt suitade.

 

Riverspelet inget att säga om, fattar dock inte att MP bettar ut då CO i 95-98 fall av 100 sitter med färgen här( Höjde på flop för värde, coldcallar på turn).

 

HAND3: Given höjning på turn, troligt att han har T, eller ett färgdrag då många spelare försöker plocka upp potten där.

Riversynen är given såvida det inte är en uppenbar spelare.

 

HAND4: hade inte cappat pre, given fold på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommenterarna. Ang JJ handen så är det självklart inget snack om att folda rivren. Det jag mest funderar är om det kan vara värt ett value bet mot ngn som spelar ett MP hela vägen. Dock kommer ju färgen så är väl lika bra att bara välja syn här.

 

Ska försöka grinda runt 1k händer idag, men måste komma iväg till gymmet också och göra ngt socialt med polarna, så vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAND2: Helt klart den mest svårspelade handen här. Tycker flopspelet är bra, ingen idé att köra på hårt här, eftersom så extremt många kort stjälper dig på turn. alla ruter, 5,6,T,J osv.

.

 

Få in så mkt pengar som möjligt när du ligger före och folk betalar av med ofärdiga drag. Vänta och se är inte så bra IMO. Här har du chans att folda MP1 med två bets när det kommer tillbaka till honom och då är det HU vilket jag skulle föredra med två gator kvar. Blir lättare se var du står på turn oxå om du visar dina kort på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAND2: Helt klart den mest svårspelade handen här. Tycker flopspelet är bra, ingen idé att köra på hårt här, eftersom så extremt många kort stjälper dig på turn. alla ruter, 5,6,T,J osv.

.

 

Få in så mkt pengar som möjligt när du ligger före och folk betalar av med ofärdiga drag. Vänta och se är inte så bra IMO. Här har du chans att folda MP1 med två bets när det kommer tillbaka till honom och då är det HU vilket jag skulle föredra med två gator kvar. Blir lättare se var du står på turn oxå om du visar dina kort på flop.

 

Problemet är att folk redan kan sitta på färdiga händer här där jag antingen drar dött eller till 2 outs. Tycker inte det är ngn ide att ge massa action med denna bräda. Att jag sedan vaknar till liv på turn beror ju på att som handen artar sig så verkar AA vara bästa hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående spel i händer där många kort drastiskt kan ändra värdet på ens hand kan jag rekommendera avsnittet om just detta i Small Stakes Hold'Em. Har inte boken framför mig, så jag kan inte ge er en specifik sida, men om jag minns rätt är det under Turn-kapitlen.

 

Hmm får kolla upp det..hinner inte nu, boken ligger flera meter bort ju..

 

EDIT: Antar att du menar s160, When a Raise Will Not Protect Your Hand. Där förespråkas det att man vid en jobbig flop bara syar flop och hoppas på ett safecard på turn för att då skruva upp tempot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte påstå jag har helt rätt här, poker är ingen exakt vetenskap. men jag skulle raisat för att skydda min hand och få in så mycket pengar i potten som möjligt när jag leder.

 

Ett par synpunkter till från mig: Exemplet på sid 160 är inte riktigt applicerbart för du kan försvara din hand genom att raisa. Däremot (om du gillar SSH) kan du kolla in ett par bra kapitel. "Protecting your hand" och sen ett kapitel som heter "Two overpair hands". Båda dom går igenom lite grunder för såna här händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också inne på miamis linje. Tycker att MP inte verkar alltför stark och jag tror vi kan få bort honom om vi trebetar här.

 

 

Problemet är att folk redan kan sitta på färdiga händer här där jag antingen drar dött eller till 2 outs. Tycker inte det är ngn ide att ge massa action med denna bräda. Att jag sedan vaknar till liv på turn beror ju på att som handen artar sig så verkar AA vara bästa hand.

 

Var inte rädd för en färdig hand här. Du leder här alla dagar i veckan mot rimliga händer han kan tänkas ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte påstå jag har helt rätt här, poker är ingen exakt vetenskap. men jag skulle raisat för att skydda min hand och få in så mycket pengar i potten som möjligt när jag leder.

 

Ett par synpunkter till från mig: Exemplet på sid 160 är inte riktigt applicerbart för du kan försvara din hand genom att raisa. Däremot (om du gillar SSH) kan du kolla in ett par bra kapitel. "Protecting your hand" och sen ett kapitel som heter "Two overpair hands". Båda dom går igenom lite grunder för såna här händer.

 

Kan försvara emot MP endast genom raise, och honom är jag inte orolig över , hans HD är rätt begränsad. Det är CO som coldsynar ett bet från MP pf som jag är mer fundersam över, hans HD känns mycket större. Honom kan jag inte skydda handen emot då han var den som raisade flopen.

 

Vet nu inte om det var s160 som a_o_s menade, det var det jag hittade när jag ögnade igenom SSH lite snabbt bara framför datorn. Ska kolla igenom de kapitlen nu föreslår, se om jag kan få ngn klarhet i denna hand. Är dock inte inne på din linje, tror inte jag kan skydda handen mot CO här. Men, diskussionen är givande, vilket är skitbra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...