Zidane Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Hand #81931852 vid bordet: Tanja 6 Startad: Thu Aug 17 23:37:29 2006 swedenolla sitter på plats 1 med 190.35 Anna83a sitter på plats 2 med 5.40 Zebonny sitter på plats 3 med 130.75 KristinaJ sitter på plats 4 med 63.65 mrjanos sitter på plats 5 med 18.65 Anna83a satsar s mörken 1.00 swedenolla satsar l mörken 0.50 swedenolla: --, -- Anna83a: --, -- Zebonny: --, -- KristinaJ: 7h, 7d mrjanos: --, -- Pre-flop: Zebonny: Syna 1.00 KristinaJ: Syna 1.00 mrjanos: Lägger mig swedenolla: Syna 1.00 Anna83a: Passa Flop (Board: Kh, 7c, Qs): swedenolla: Passa Anna83a: Passa Zebonny: Passa KristinaJ: Satsa 2.00 swedenolla: Lägger mig Anna83a: Syna 2.00 Zebonny: Syna 2.00 Turn (Board: Kh, 7c, Qs, 3s): Anna83a: All in Zebonny: Syna 3.40 KristinaJ: Höj 8.80 Zebonny: Syna 8.80 River (Board: Kh, 7c, Qs, 3s, 8s): Zebonny: Passa KristinaJ: Satsa 10.00 Zebonny: Höj 20.00 KristinaJ: ? Mesig höjning av mig på turn? Utesluter AA, AK, KK när det inte var en höjning före flopp. Solklar all in av mig? Citera
dosbjer Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Luktar väl som att Zeb träffat, eller vill representera, färgen på river. Men jag hade nog velat syna då potten är upp på 60:- och det kostar 10:- för syn. Och ja, imho bettar du för mesigt på turn. Minst 2 x pot i det läget för att få reda på om Zeb har något eller går på drag. Citera
kausti Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Frågan är vad du slår som han reriasar med? e ju inte heeelt otänkbar? Vette fan mo ja skulle vågat ställa här. Men iofs e d ju på svs. Så ja, ställ å låt honom visa färgen... Citera
Big Less Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Luktar väl som att Zeb träffat, eller vill representera, färgen på river. Men jag hade nog velat syna då potten är upp på 60:- och det kostar 10:- för syn. Och ja, imho bettar du för mesigt på turn. Minst 2 x pot i det läget för att få reda på om Zeb har något eller går på drag. Ja, att gå all in för information är verkligen ett smart drag.. På Svenska spels 0.5/1 ställer jag sju dagar i veckan på river. Men potta turn. Citera
dosbjer Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Ja, att gå all in för information är verkligen ett smart drag.. Njaej, potten på turn är på 9:-, dubbelt pottbet där är inte detsamma som att gå all in. Citera
Big Less Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Ja, att gå all in för information är verkligen ett smart drag.. Njaej, potten på turn är på 9:-, dubbelt pottbet där är inte detsamma som att gå all in. Nä. En pottraise på turn är runt 17, så en dubbel pottraise blir 34. Med 24 kvar i stacken efter det är man rätt committad i den potten. Citera
Zidane Postad 18 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Jag valde att bara syna och han visade upp K-7 i spader och hade alltså fått in runner runner färg. Citera
beachalban Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 1. Höj preflop 2. Beten på flop är för vek, 2 kr när potten e på fyra. Beta mer. 3. Höj mer på turn 4. Syna river. Höj inte och folda för guds skull inte. Citera
Cleburne Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Preflopp: rätt Flopp: betta mer Turn: betta mer River: check-syna, men rätt egalt för egentligen borde du redan ha fått in det mesta av stacken på turn Så spelade jag på SS 0.5/1 Citera
Cleburne Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 1. Höj preflop Att höja preflopp med mellanpar på den här nivån på den här sajten=skott i foten. Citera
beachalban Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 1. Höj preflop Att höja preflopp med mellanpar på den här nivån på den här sajten=skott i foten. Det beror förstås på hur skicklig du är på ditt postflopspel men Hero har position och med ett pp som inte är bland de allra lägsta tycker jag det är en solklar höjning. Skott ifoten om man inte kan spela postflop kanske... Citera
sulla Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Raisa 3-4 ggr BB preflop, raisa 3/4 pott på flop, efter syn på flop funderar du vad han kan ha, tror du det finns nån chans att han jagar färg eller stege måste du trycka så han inte får odds. Citera
sulla Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 Som tusen pers sagt tidigare, antingen betar du hårt och riskerar att bara stjäla blindsen, eller så mesbettar du, får flera synare och blir utköpt på river, välj själv. Citera
Cleburne Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Postad 18 Augusti , 2006 1. Höj preflop Att höja preflopp med mellanpar på den här nivån på den här sajten=skott i foten. Det beror förstås på hur skicklig du är på ditt postflopspel men Hero har position och med ett pp som inte är bland de allra lägsta tycker jag det är en solklar höjning. Skott ifoten om man inte kan spela postflop kanske... Grejen är att höjer man preflopp här får man kanske två som synar med 2-4 överkort sammanlagt och de lär syna ett floppbet med K10 om floppen kommer Q103. Dessutom tror jag att man får mindre betalt om man faktiskt settar sjuorna om man höjt preflopp. Visar man rejäl styrka börjar folk oja sig om AA... Det är ju just postflopp som man tjänar pengar så se floppen billigt och spela handen utifrån floppen. Du spelar säkert på mycket högre nivåer och där är det antagligen annorlunda. Citera
Recommended Posts