Gå till innehåll

NLT - Trn, limpraise JJ m. ställbenägen shortstackknapp

Recommended Posts

Postad

Turnering på crypto, hyggligt i början.

Blindar 25/50. Jag sitter UTG med JJ, knappen är Madone06 med 500 i stacken. Han har precis blivit beatad och skrivit "god ****" i chatten.

Seat 1: KennyOz (3225 in chips)

Seat 2: Plato101 (2625 in chips)

Seat 3: Pucka1 (1265 in chips)

Seat 4: Jensrules (2350 in chips)

Seat 5: PersianK (3610 in chips)

Seat 6: Joem001 (1740 in chips)

Seat 7: Tim306 (1960 in chips)

Seat 8: Reid0508 (1540 in chips)

Seat 9: Moorish (1000 in chips)

Seat 10: Madone06 (500 in chips)

KennyOz: posts small blind 25

Plato101: posts big blind 50

----- HOLE CARDS -----

dealt to Jensrules [Jh Jd]

Pucka1: folds

Jensrules: calls 50 - I 9/10 fall så gör jag en höjning här. Men nu bestämmer jag mig för att göra något festligt, nämligen limpraisa. Jag är väldigt säker på att knappen kommer att ställa med i stort sett anytwo ifall det limpas fram till honom, då han precis blivit beatad och har 10bb kvar. KennyOz och Plato101 sitter med ansenliga stackar, och har jag tur så kan de få för sig att syna med definitivt undermåliga händer, eventuellt ställa för att isolera sig mot limparna. Om de bara synar så lär de folda för mitt ställ, och då har jag fått in ännu mer döda pengar i potten mot en knapp där jag som sämst borde vara drygt 70/30. Har jag "otur" så får jag coinflip mot SB/BB, och har jag "jätteotur" så ligger jag under mot dom.

PersianK: calls 50

Joem001: folds

Tim306: folds

Reid0508: folds

Moorish: folds

Madone06: raises to 500 and is all-in - Som väntat.

KennyOz: calls 475 - Som hoppats.

Plato101: folds

Jensrules: raises to 2350 and is all-in

Det finns självklart baksidor. Ex så kanske jag får in min stack mot SB/BB som ställer som favorit mot mig, vilket jag kanske hade kunnat undvika om jag slagit upp preflop och fått ett feteomslag emot mig från deras sida.

Som sagt, brukar köra konventionellt spel med JJ i den positionen i vanliga fall, och är det väldigt onödigt med tanke på att jag är en bit över average också? Men det är ju inte dumt att få en bättre startstack i början av turneringen.

Är det en strategi baserad på alldeles för många "om", "kanske" och "ifall", helt onödigt och jättedåligt tänkt/spelat?

Postad

Lite för många om, men och kanske ja, men om du är relativt säker påa tt knappen kommer ställa är det nog inte fel, men som sagt så hoppas jag att du höjer 9/10 ggr, om knappen väl ställer med två skitkort så är det riktigt bra spelat.

Postad

gdaily brukar ju säga att tidigt i en turnering är cEV = $EV.

Din plan funkar perfekt och du har fått in bra med chips i potten, vänder någon upp QQ, KK, AA är det ju bara otur att du råkade pricka den över delan av deras handdistrubitioner.