Gå till innehåll

Verdi - ALL TIME HIGH!!


Verdi

Recommended Posts

  • Svars 917
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaja... har inte handhistoriken så jag kommer inte ihåg exakt hur handen utspelade sig.

 

Om fi checkar KK i BB och sen synar all in om man träffat 2-par eller bättre så borde det väl vara profitabelt att completa med any 2?

 

Nu kunde jag iofs inte veta det men... Tycker att ni missat poängen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tätade mina läckor idag. Eller, jag fick lite bättre fart på klonkandet. Det enda jag är missnöjd är när jag torskade en $430 pott med AA vs KK. Flop KQX. Spelade den uselt också men jag hade precis tagit ett inköp av killen med 73 vs 88 på floppen K73 med två hjärter. ;) Så jag antog att han hade träffat kungen iaf och var lite halvtiltad på mig när han betade flop och turn... Sen på river snedtände jag duktigt och gick all in. Iofs hade han bara $40 kvar så det var inte så farligt.

 

Grämer mig litegrann eftersom det var en kille som brukar hacka lite på mig. Tänk att ha plockat ännu ett inköp av killen...

 

Sen lyckas jag tiltsyna en all in turnbet för $60 (potten var väl ca $80) av en halvstack på brädan KT97 när jag hade JT. Dubbla gutshots och mellanpar räckte inte till när jag inte fick hjälp på river.

 

Nåja, slutar trots den lite trista avslutning på +$1,032. Så jag tog nästan igen vad jag torskade igår. Känns jäkligt bra!

 

Jag höll mig lugnare idag och spelade väl bättre. Dock var den stora skillnaden att jag hade lite flyt i stora och mellanstora potter. T ex all in mot dryg halvstack med KQ vs 88 på floppen JTx. Turn Q. River x. Standardsituation, men vissa dagar vinner man de $250 potterna och andra dagar förlorar man.

 

Fick även lite draghjälp av en komplett maniac vid ett bord. Plockade ett par fina potter mot honom. Bland annat en på $500+ med AK vs KT på K-hög flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först fick jag för mig att spela lite på Stars. Hamnade HU på ett NL200 bord mot en kille som vägrade folda. Först bluffade jag hela vägen och han synade med mellanparet och sen vann jag en all in med 2-par. Sen lyckades jag torska en hyfsat stor pott med 66 på brädan 88533. Givetvis hade killen K8. What are the odds?

 

Tror jag torskade närmare $400 på det äventyret...

 

Lite senare på dagen körde jag vanlig 6-manna på UB och plussade $650. Kändes riktigt bra. Gillar verkligen UB.

 

Så, +$250 för september så här långt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först fick jag för mig att köra lite NL100 mitt på dan. Gick väl sådär. Svårt att spela när man inte respekterar pengarna. Trots det lyckades jag först backa fyra inköp. Då kom jag på att $400 faktiskt är riktiga pengar det också... Så då skärpte jag mig lite och vann tillbaka 2 inköp.

 

Sen har jag spelat NL200 nu ikväll. Jag har förlorat ett gäng trista all in händer med AA. Bland annat mot KQ när A kom på esset. Problemet var att det redan låg JT från floppen. Sen hade jag en AA vs QQ i en trebetad pott. Flopp kom Qxx. Sen hade jag en AA och floppen kom A96. Turn 5. All in. Fi har 87 för stegen. Alla dessa tre händer var för drygt fulla inköp och alltså potter på $400+. Sen lyckades jag torska en AA vs random junk i en all in pott mot halvstacksfisk så det blev bara en pott på $250 den gången... Men på det stora hela har jag torskat ~$800 på dessa 4 AA. Hade det varit normalt hade jag vunnit ett par hundra dollar istället...

 

Sen lyckades jag göra ett par tveksamma syner också... Spelade verkligen som en kratta.

 

Som tur var så är motståndarna ännu sämre så jag lyckades plussa lite drygt $400 ikväll ändå efter mycket om och men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag fått igång min stationära PC igen! Wohoo! Satte in en av mina hårddiskar och installerade Vista 64 bit. UB-klienten fungerar. Ljudet fungerar efter att jag laddat ner 64-bits drivare från AOpens hemsida. Och internet fungerar.

 

Tror det är typ allt jag behöver. :)

 

Pokermässigt är det en mager historia. Spelade bara lite HU.

 

Match 1: Seg och dryg mot en foldande vektajt mupp på PL100 (tycker det är bättre med PL än NL när det gäller HU) som man bara fick action av när han hade nötterna. 3 nyckelhänder. Hand 1: T8 vs QQ på brädan QT8. All in förstås. Riggat i hans favör. Hand 2: AQs vs AKo. All in pre eftersom jag tappat tålamodet. Hand 3: 54 vs 88 på floppen 862 och där lyckas jag dra ut för en $243 pott och därmed break even.

 

Match 2: Bra action på PL200. Lyckades dock sabba det efter att ha installerat nya ljuddrivrutiner. Klickade "slutför" och datorn startar om. När jag kommer in igen är killen borta. Vann dock $70 av de $100 han hade från början. (han reloadade inte)

 

Match 3: Sätter mig vid ett NL200 bord där en kille sitter och väntar med $100. Jag köper in mig för lika mycket och killen bara sticker iväg. Så det blev ingen tredje match.

 

Match 4: HU SnG $20+1. Torsk mot jordens dundermupp. All in på floppen 654 med A7 vs A2. Givetvis träffar donken 2:an på turn. Nåja...

 

 

Totalt är det väl ca $50 plus idag ändå. Det är ju några hundralappar och det är ju bra ändå. Man blir så lätt bortskämd i den här branchen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen är jag igång igen med PT. Skönt att veta hur man spelar. Spelade faktiskt tightare än jag trodde.

 

 

Dagens knasigaste hand:

 

Fyrvägs all in. Blev lite upprörd på den rivern. Var dock HELT övertygad att Joski hade AA när han synade.

 

Hand #45622756-28714 at Simpsonville (No Limit Hold'em)

Started at 06/Sep/07 12:30:03

 

Joski is at seat 0 with $491.85.

DamigeX is at seat 1 with $198.25.

ubgulb4dinner is at seat 2 with $289.50.

LigaLuz is at seat 3 with $431.80.

gmatas is at seat 4 with $36.70.

ckcallfold is at seat 5 with $56.50.

The button is at seat 4.

 

ckcallfold posts the small blind of $1.

Joski posts the big blind of $2.

 

Joski: -- --

DamigeX: -- --

ubgulb4dinner: Ks Kh

LigaLuz: -- --

gmatas: -- --

ckcallfold: -- --

 

Pre-flop:

 

DamigeX raises to $7. ubgulb4dinner calls. LigaLuz

folds. gmatas re-raises to $31. ckcallfold folds.

Joski re-raises to $108. DamigeX goes all-in for

$198.25. ubgulb4dinner goes all-in for $289.50.

gmatas goes all-in for $36.70. Joski calls.

 

Flop (board: 6c 9c 2d):

 

(no action in this round)

 

 

Turn (board: 6c 9c 2d 2c):

 

(no action in this round)

 

 

River (board: 6c 9c 2d 2c Js):

 

(no action in this round)

 

 

 

 

Showdown:

 

ubgulb4dinner shows Ks Kh.

ubgulb4dinner has Ks Kh 2d 2c Js: two pair, kings and deuces.

gmatas shows Ts Kd.

gmatas has Ts Kd 2d 2c Js: a pair of deuces.

Joski mucks cards.

(Joski has Qc Qs.)

DamigeX shows Jc Jd.

DamigeX has Jc Jd 2d 2c Js: full house, jacks full of deuces.

 

 

Hand #45622756-28714 Summary:

 

$3 is raked from a total pot of $814.95.

$3 is raked from the main pot of $147.80.

$0 is raked from side pot #1 of $484.65.

$0 is raked from side pot #2 of $182.50.

DamigeX wins the main pot $144.80 with full house, jacks full of deuces.

DamigeX wins side pot #1 $484.65 with full house, jacks full of deuces.

ubgulb4dinner wins side pot #2 $182.50 with two pair, kings and deuces.

----------------------------------------------------------------

 

 

Ett tag senare...

 

Hand #45622756-28738 at Simpsonville (No Limit Hold'em)

Started at 06/Sep/07 12:38:54

 

Joski is at seat 0 with $219.55.

DamigeX is at seat 1 with $666.75.

ubgulb4dinner is at seat 2 with $204.80.

LigaLuz is at seat 3 with $421.35.

drfbc is at seat 4 with $43.70.

ckcallfold is at seat 5 with $41.50.

The button is at seat 0.

 

DamigeX posts the small blind of $1.

ubgulb4dinner posts the big blind of $2.

 

Joski: -- --

DamigeX: -- --

ubgulb4dinner: 4d 5d

LigaLuz: -- --

drfbc: -- --

ckcallfold: -- --

 

Pre-flop:

 

LigaLuz folds. drfbc folds. ckcallfold folds.

Joski folds. DamigeX raises to $6. ubgulb4dinner

calls.

 

Flop (board: 4c 5h 2c):

 

DamigeX checks. ubgulb4dinner bets $12. DamigeX

raises to $36. ubgulb4dinner calls.

 

Turn (board: 4c 5h 2c Ah):

 

DamigeX bets $41. ubgulb4dinner calls.

 

River (board: 4c 5h 2c Ah Ks):

 

DamigeX bets $81. ubgulb4dinner ????

 

Här är jag ganska övertygad om att jag leder trots 4-stegen på brädan. Varför skulle han ha en 3:a? Och har han inte en trea kan han bara spela sådär med en bluff. (eller möjligtvis AA)

 

Samtidigt vill man inte torska igen mot en idiot som dragit ut en i jättepotten orvar.

 

Tar vi synen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det. Igår spelade jag också. Gick sisådär. Förlorade bland annat 3 st all in mot samma fi på kanske 20 minuter. QQ vs KK, QQ vs färgdrag som sitter, A5 vs A9 på floppen AA9. Turn 5.

 

Riggat så in i h-vete. Killen var jordens sopa men det kan man ju inte säga när man precis donerat $600...

 

Resten av kvällen gick åt till att hämta upp till break even...

 

En hand jag kände att jag massakrerade totalt var när jag hade AA och hade en stack på $900+ på ett bord. Höjer pre och får syn av en kille med ~$750 i stacken som sitter till vänster om mig och alltså har position på mig. Fortfarande NL200 mind you. Man får alltså anta att fi är duglig.

 

Flop: AJT

 

Jag betar pott. Får syn.

 

Turn 8.

 

Jag betar 75% pott. Blir höjd $100+. Synar. Här räknar jag ut att killen har KQ väldigt ofta.

 

River 8.

 

My money card!

 

Potten är $335 nu. Han har ~$550 kvar och jag täcker honom. Han har position på mig och har med allra största säkerhet stegen.

 

Vad fan gör man? Som jag ser det har jag tre alternativ.

 

1. Värdebeta. Han _borde_ kunna syna runt $150-$200 även om det kommer se skumt ut att beta när bordet parar sig. Vad ska jag ha?

 

2. Checka och hoppas att han betar sin stege. Risken finns dock att han checkar bakom.

 

3. Beta pott, eller mer, för att få det att se ut som en bluff och/eller lita till att han inte orkar lägga stegen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en tanke när du bara flatcallar KK pre i handen ovan? Överaggro bord eller så?

 

Den andra handen är lurig men jag har nog svårt att släppa.

 

KK-handen. Jag har position och anser mig ha råd att slöspela kungarna lite. Vet att det är lite vanskligt... Höjer jag så dödar jag i princip all action. Det blir lite som att spela med öppna kort då också. Sitter jag ur position eller om originalhöjaren får en annan syn innan mig så 3-betar jag i princip alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det. Igår spelade jag också. Gick sisådär. Förlorade bland annat 3 st all in mot samma fi på kanske 20 minuter. QQ vs KK, QQ vs färgdrag som sitter, A5 vs A9 på floppen AA9. Turn 5.

 

Riggat så in i h-vete. Killen var jordens sopa men det kan man ju inte säga när man precis donerat $600...

 

Resten av kvällen gick åt till att hämta upp till break even...

 

En hand jag kände att jag massakrerade totalt var när jag hade AA och hade en stack på $900+ på ett bord. Höjer pre och får syn av en kille med ~$750 i stacken som sitter till vänster om mig och alltså har position på mig. Fortfarande NL200 mind you. Man får alltså anta att fi är duglig.

 

Flop: AJT

 

Jag betar pott. Får syn.

 

Turn 8.

 

Jag betar 75% pott. Blir höjd $100+. Synar. Här räknar jag ut att killen har KQ väldigt ofta.

 

River 8.

 

My money card!

 

Potten är $335 nu. Han har ~$550 kvar och jag täcker honom. Han har position på mig och har med allra största säkerhet stegen.

 

Vad fan gör man? Som jag ser det har jag tre alternativ.

 

1. Värdebeta. Han _borde_ kunna syna runt $150-$200 även om det kommer se skumt ut att beta när bordet parar sig. Vad ska jag ha?

 

2. Checka och hoppas att han betar sin stege. Risken finns dock att han checkar bakom.

 

3. Beta pott, eller mer, för att få det att se ut som en bluff och/eller lita till att han inte orkar lägga stegen.

 

Skulle nog göra en instant all in, som om 8orna gav dig nöten (vilket de också gjorde, men du skulle givetvis AAAALDRIG spela så). Jag känner på sätt och vis att de blir svårare för honom att släppa handen då, om han faktiskt har stegen. Oddmässigt blir det väl jättelätt men de ser ju sjukt fiskigt ut att du pumpar all in...

 

De andra är att betta en $245, som om du är rädd för att bordet parade sig och därmed lägger dig mellan värdebet och pot. Detta ger både en konstig syn för att se vad du hade, och en bluff-chans för honom, kanske lägga sig lite lägre om han ska trycka all in för att de ska bli svårt för dig att syna iom stacks.

 

Beroende på FI så skulle jag välja en av dem två vägarna, tror dem är mest EV+. Fin hand f.ö. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK-handen. Jag har position och anser mig ha råd att slöspela kungarna lite. Vet att det är lite vanskligt... Höjer jag så dödar jag i princip all action. Det blir lite som att spela med öppna kort då också. Sitter jag ur position eller om originalhöjaren får en annan syn innan mig så 3-betar jag i princip alltid.

 

Så du har alltså som standard att inte trebetta alls i position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du har alltså som standard att inte trebetta alls i position?

 

Det har jag aldrig sagt. Jag trebettar ofta med AQ+/JJ+. Ibland även med annat.

 

Fick t ex AA fyra ggr idag. En gång var jag först in och höjde. De andra tre gångerna 3-betade jag pre.

 

Däremot gör jag inte ALLTID det. Och jag kallsynar hellre med AA/KK än med AK- de ggr jag gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag aldrig sagt. Jag trebettar ofta med AQ+/JJ+. Ibland även med annat.

 

Fick t ex AA fyra ggr idag. En gång var jag först in och höjde. De andra tre gångerna 3-betade jag pre.

 

Haha okej. Men detta du nu säger gör ju att din hand inte alls blir face-up? Säger emot dig själv lite va?;)

 

Däremot gör jag inte ALLTID det. Och jag kallsynar hellre med AA/KK än med AK- de ggr jag gör det.

 

Ska jag komma ihåg tills nästa gång vi möts då :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha okej. Men detta du nu säger gör ju att din hand inte alls blir face-up? Säger emot dig själv lite va?;)

 

 

 

Ska jag komma ihåg tills nästa gång vi möts då :D

 

 

Njae. Jag tycker värdet av en 3-bet är större med t ex AQs än med AA. Oftast får man fold antingen preflop eller på floppen. Alltså, exakt det man inte vill när man har AA men som är helt ok med AQs som oftast missar floppen.

 

Dvs om jag 3-betar med AQs så säger jag inte att jag har AQs, jag säger att jag har KK+ och då spelar jag inte korten face up. Det är iaf så jag upplever en 3-bet på NL200-borden. Kanske är mer aggro på NL400 och uppåt.

 

Du spelar ju inte så lågt som NL200 längre så... ;) Efter min senaste utdragningsfest/tilt på NL400/600 så lär det dröja innan jag testar igen. Dessutom kallsynar jag med alla lägre pockets också, samt högre suited connectors. Så det är ju inte säkert att jag har KK+ om jag kallsynar heller. ;)

 

Nåja, dagens resultat blev +$952 på ungefär lika många händer. Var upp ännu mer men torskade ett inköp precis på slutet...

 

Räknar jag in rakebacken för augusti på ca $700 så ligger jag "bara" ~$2k från all time high. Jag har alltså jobbat tillbaka $4.5k på inte alltför lång tid. Har gått förvånansvärt smidigt. Rullen borde ligga kring $14.5k nu. Säg att jag testar ett skott igen när jag når $20k eller nåt sånt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå 3-betar med suboptimala händer...

 

Trebetar med AQs i position efter att en kille höjt och en annan synat. Får syn av båda. Floppen kommer AJx med två spader. Potten är ~$100. Båda fi har ca $160 kvar. Båda checkar till mig.

 

Vad fan gör man? Checkar bakom? Foldar mot ett bet på turn? Jag har ju ändå träffat... I vilket fall så gick jag ut med ett bet på $88. Först killen går all in med sina $168. Kostar alltså $80 att syna. Han kan ju ha färgdraget och jag kan ju dra ut.

 

Men visst har han AK och jag torskar ett fullt inköp.

 

Hur hanterar du såna här lägen? Man måste ju hamna i såna här problem titt som tätt om man trebetar ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var svängigt igår förresten. Först backar jag ~$1k. Sen tar jag det upp till +$150 innan jag tappar ner till -$1.1k igen. Trist som fan. Borde slutat i tid... Orkar inte gå in på hur det gick till men det var allmän tristess/tilt. Blir så ibland när jag spelar för långa pass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå 3-betar med suboptimala händer...

 

Trebetar med AQs i position efter att en kille höjt och en annan synat. Får syn av båda. Floppen kommer AJx med två spader. Potten är ~$100. Båda fi har ca $160 kvar. Båda checkar till mig.

 

Vad fan gör man? Checkar bakom? Foldar mot ett bet på turn? Jag har ju ändå träffat... I vilket fall så gick jag ut med ett bet på $88. Först killen går all in med sina $168. Kostar alltså $80 att syna. Han kan ju ha färgdraget och jag kan ju dra ut.

 

Men visst har han AK och jag torskar ett fullt inköp.

 

Hur hanterar du såna här lägen? Man måste ju hamna i såna här problem titt som tätt om man trebetar ofta.

 

Tycker du ska checka floppen i detta läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska checka floppen i detta läget.

 

Och ge fi ett gratiskort ifall han inte har AA eller AK? Och om han betar turn? Han kan ju beta på min svaghet lika gärna som med stål då. Potten är dessutom så stor så om jag synar så är vi ändå all in på river vid normala betsizes.

 

Svårt läge i vilket fall. Känns ändå som att det är oundvikligt att torska stacken som spelat. Alternativet är check/fold och det känns för passivt/vekt när vi ändå träffat esset. Varför trebettade vi AQ i så fall? Då kunde det lika gärna varit 72o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ge fi ett gratiskort ifall han inte har AA eller AK? Och om han betar turn? Han kan ju beta på min svaghet lika gärna som med stål då. Potten är dessutom så stor så om jag synar så är vi ändå all in på river vid normala betsizes.

 

Svårt läge i vilket fall. Känns ändå som att det är oundvikligt att torska stacken som spelat. Alternativet är check/fold och det känns för passivt/vekt när vi ändå träffat esset. Varför trebettade vi AQ i så fall? Då kunde det lika gärna varit 72o.

 

Tycker du kan offra ett gratiskort. Dom har ju antagligen 2 outs. Kanske inga inför turn.

 

Skapar lite bluffvalue.

 

Så tänker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligare dag idag dock. :) Träffade på en forumprofil också som nog inte har nåt emot att man outar hans nick eftersom det är samma som här på forumet. Min blygsamhet förbjuder mig att posta några händer men vi kan väl säga att Jezaja kanske borde lära sig att folda AA nån gång... :D (om det nu inte var nån copycat eftersom 1/2 är lite lågt för honom tror jag)

 

Jag satte faktiskt det mesta mot honom och då är det lätt att spela. Vi battlade väl en del. Var väl utspelad när jag inte klonkade dock... Han var sjukt aggro.

 

jezaja.jpg

 

+$844 på 1404 händer är väl skapligt och jag slipper känna mig sämst i världen. Får såna panikattacker efter en förlustsession att jag inbillar mig att jag kommer att torska rullen osv osv...

 

Torskade aldrig mer än $124 på en enskild hand heller, vilket måste anses smått unikt för att vara mig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det. Funderar på att köpa en Mercedes C32 AMG. 354hk och 0-100 på 5,2 sekunder. Finns bara som automat.

 

Borde bli ca 15-20k dyrare per år att ha den om man räknar in alla ökade kostnader. Är egentligen lätt värt det. Det är ju "bara" 2-3 lyckade pokersessioner. :)

 

Nån som har några åsikter? Idag har jag en Audi A4 1.8TQ, chippad från 190hk till 230hk. Går riktigt bra den med, och har betydligt bättre bränsleekonomi. 0.9l/mil istället för ca 1.2l/mil som mercan drar.

 

Går pokern bra under vintern så blir det nog en C32:a till våren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...