Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare


Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

  1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

    • Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108


Recommended Posts

Btw! Vad har vi svenskar i skuld då? Vi är långt ifrån skulldfria.

 

Även där är det tyvärr missbrukad högerpolitik som är boven i dramat. Vi har väl fortfarande inte riktigt hämtat oss sen början och mitten av 90-talet?

 

Fan också! Det finns alltså personer som har köpt Göran Perssons ständiga lögner! :evil: Sossarna körde in i isberget, lämnade över fartyget till de borgerliga och skyllde på dem när det sjönk ffs! Men jag tänker inte försvara dagens moderatpack eftersom det inte längre finns något konservativt parti i Sverige. Välfärdshjärntvätten är som en cancer som sitter så långt in i hjärnan att man inte kan få bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håller med om att sossarna har del i skulden...absolut, men det högern sedan gjorde var att bara strö salt i såren på en ekonomi som höll på att gå åt skogen så att det gick riktigt ordentligt åt helvete.

 

I denna högersessionen tar dom betydligt bättre ansvar för dom ekonomiska frågorna. Mest genom att bryta valöften (vilket naturligtvis var ett måste för ändamålet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att sossarna har del i skulden...absolut, men det högern sedan gjorde var att bara strö salt i såren på en ekonomi som höll på att gå åt skogen så att det gick riktigt ordentligt åt helvete.

 

I denna högersessionen tar dom betydligt bättre ansvar för dom ekonomiska frågorna. Mest genom att bryta valöften (vilket naturligtvis var ett måste för ändamålet).

Vilka har haft regeringsposition de senaste, säg 50-60, åren och därmed format svensk politik med avseende på skatter och den viktiga utrikespolitiken? Det är ju exakt som Cleburne säger, sossarna lämnar ett sjunkande skepp och har sedan mage att peka finger åt högern när de genomför sin politik. Det är så jag spyr. Vidare så har ju göran persson visat med all önskvärd tydlighet hur högt sossarna värderar moral och etik.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Palme verkar vara en udda prick. Ogillad vid makten, älskad när han blev skjuten :P

Ja, visst var han udda...särskilt för att vara makthavare.

Dagens politiska debatter kommer antagligen aldrig komma i närheten av vad dom var på Palmes tid. Ingen kunde väcka debatt som han imo. Reinfeldt, Persson och kompani måste ses som politiska mesar i jämförelse.

 

Dessutom var han djupt respekterad för sitt engagemang och åsikter i utrikespolitiken av alla sidor.

 

Sen vet vi ju alla hur det brukar sluta för dom som sticker ut hakan och slåss för bla mänskliga rättigheter . Exemplen duggar tätt i historien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jaha, då trillade man i pokerfällan igen. Jag hade inte spelat alls på typ 1,5 månad, men i dag fick jag för mig att jag skulle prova igen. In med 2k på Svenska Spel och så började jag nöta lite NL2,5/5. Det verkar som om uppehållet har gjort mig gott eftersom det blev ett ganska fint plus - 10,9k. Nu är jag så trött att jag knappt vet vad jag heter. Frugan låg och sov och hon kom precis och sa att nu måste jag fan sluta. Varit vaken i typ 36 timmar och har konsumerat "en del" alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Okej, det har blivit väldigt lite poker här den senaste tiden. Januari lirade jag inte alls, i februari dunkade jag in 2k på Svenska Spel. Jag lyckades lira upp det till nästan 13k, men så tiltade jag loss på 25/50 och februari slutade minus 500 kronor :cry: . Back på poker hittills i år alltså och suget har inte riktigt infunnit sig.

 

Men nu ska vi göra ett ärligt försök (läs: cashout inom en vecka :mrgreen: ) att bygga upp en ny rulle. Jag dunkade in $250 tidigare i dag på en helt ny sajt och ska försöka cleara en bonus på $250. Självklart lirar jag inte direkt med bankrullekrav och vi hoppade in på NL200 ganska omgående. Sjukt utdragen hela dagen och det är underligt att jag inte slog sönder skärmen vid minst åtta-tio tillfällen. Men med mina superba pokerskills hittade jag ändå plusset på $1800 så jag kan inte vara helt missnöjd.

 

Vi får se hur länge det här håller.

 

Rulle: $2 050

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en del poker även i dag. Grymt jobbigt att lira var det. Jag klagar ju rätt mycket, men i dag var det bara barockt. Knappt en hand får stå och överseten haglade. Konstigt nog verkar jag aldrig överseta någon annan, men vad ska man göra när skiten är sönderriggad. Nåja, efter en väldigt svängig session har jag clearat bonusen och plussade även $800 på spelet.

 

Rulle: $3 100

 

Uppe på all time high nu, vilket självklart känns skönt. Typ 237k sammanlagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev lite lir på spridda nivåer även i natt. Plus $550 får anses vara helt okej eftersom jag mest satt och larvade mig på mikronivåer. Spelade väl seriöst i kanske två timmar. Efter det satt jag och nöjesspelade på NL10 och $1 SNG.

 

Rulle: $3 650

 

Strötanke ett: Jag vill döda Dakota Fanning något oerhört. Frugan spelade in "Världarnas krig" häromdagen och jag hade på den i bakgrunden medan jag lirade. Efter ett par timmar med enbart gallskrik från den lilla tingesten höll jag på att få psykbryt.

 

Strötanke två: Hur tänker man när man får för sig att käka på bussar eller i tunnelbanan? Visst kan man suga på en karamell eller nåt, men folk som står och slafsar i sig illaluktande födoämnen är så jävla vidriga. :evil:

 

Nu är jag tröööööött...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste verkligen få bukt med mina tilttendenser. Det kan räcka med att bli utdragen i en pott på NL25 för att få upp mitt blodtryck något helt fruktansvärt. Jag har lirat en del nu under natten och det svängde rejält. Jag hamnade i maskin som en jävla idiot och spelade inte alls bra ett tag.

 

Låg väl back $800 som mest, men efter lite skottning fick vi ordning på allt och jag plockade hem min största pott någonsin. Lite sjukt hur jag pendlar fram och tillbaka mellan olika nivåer. Jag fattar inte riktigt själv hur jag kan lira på så olika nivåer att ett inköp på den lägsta nivån motsvarar 1BB på den högsta. :-? Eller att jag faktiskt kan dra upp ett gäng $1 SNG och lira dem seriöst. Hur orkar man liksom?

 

Hur som helst, har plussat $1 000 i natt och om jag spelar något mer blir det $1 SNG eller NL10.

 

Rulle: $4 650

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fyller år om några veckor och som vanligt vill frugan köpa en present till mig. Jag protesterar som vanligt och säger att om hon vill göra något så måste det vara gratis. Varför slösa bort pengar på min födelsedag när jag varken behöver eller vill ha något, liksom? Mitt största personliga kapitalutlägg (då räknar vi inte krogbesök eller konsumtionsvaror) de senaste tre åren eller så var när jag köpte ett dussintal Steam-spel för $100. Så blir det när man sitter hemma och jobbar och spelar poker i en trasig fleecetröja från typ 1995.

 

Det enda jag har lirat i dag var en frirulle. Slutade på plats 1/cirka 500 och fick hela $20 för besväret. :mrgreen: Att man bara orkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis i förskott!!!

 

Eftersom jag med ganska stor säkerhet tror att du är en man...

 

...(Grundar min teori på att du har en fru samt din våldsamma ibland ganska kallsinniga natur. Detta hittar man mycket mer sällan hos kvinnor)....

 

...så tar jag mej modet att fråga hur mycket du fyller?

 

Hade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis i förskott!!!

 

Eftersom jag med ganska stor säkerhet tror att du är en man...

 

...(Grundar min teori på att du har en fru samt din våldsamma ibland ganska kallsinniga natur. Detta hittar man mycket mer sällan hos kvinnor)....

 

...så tar jag mej modet att fråga hur mycket du fyller?

 

Hade...

 

33, så jag kommer att vara tre år äldre än jag hade räknat med att bli. Jag hade alltid trott att jag skulle dö innan jag hann fylla 30 år (p.g.a. mina minst sagt onyttiga matvanor), så som jag ser det lever jag på lånad tid och är glad att jag över huvud taget får vara kvar på denna jord ett tag till. :-D

 

Sedan är jag inte dugg ett dugg våldsam, inte egentligen i alla fall. Ibland tror jag att bödel skulle vara ett passande yrke för mig, men samtidigt har jag ett väldigt känsligt samvete och skulle aldrig avsiktligt skada eller förolämpa någon som inte har förtjänat det. Dock kan jag förstå att jag framstår som kallsinnig rätt ofta. Smällar man får ta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev slaktad, skottade och blev slaktad igen. Rätt åt mig som tiltskottar. Nåja, fick med mig ett mindre plus när jag cashade ut (jämfört med insättningen) och beställde ett markerset från VIP-shopen. Tänker dock inte spela på sajten igen. Nya tag nästa år eller något. Just nu vill jag bara spy över motriggen och över hur dåligt mitt sista spel på sajten var. Typisk setup a la kräken som kommer att få ett besök den närmaste tiden, men jag spelade uruselt.

 

Undrar om man borde ta en sväng förbi Klarabergsviadukten på torsdag och "visa" hur missnöjd man är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite halvjobbig mental baksmälla så här dagen efter, men som sagt, när man skottar sig uppåt får man räkna med att det kan gå åt pipan och även om gårdagens förlust svider så har jag ändå plussat de senaste dagarna. Jag är åtminstone inte så pass korkad att jag sätter in några större summor och förlorar dem.

 

Det lär vara dags att pausa ett tag igen eftersom det är svårt att komma igen direkt efter en käftsmäll, men om ett tag lär jag nog sätta in en mindre slant igen och göra ett nytt försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Okej, i går var det så dags för lite poker igen. In med $220 och körde en ganska lång session. Plussade typ $1800 och det känns självklart skönt. Egentligen borde jag väl casha ut och börja om med ett par hundra dollar eftersom jag brukar plussa helt okej ett tag och sedan tilta bort stora delar av plusset. Men hoppet är ju det sista som överger människan och jag hoppas verkligen att jag kan hålla tilten borta och låta bli att skotta alltför mycket. Det gäller för mig att få bukt med mina disciplinproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det blev en riktigt trist pokerdag, så sjukt motriggad att jag inte ens orkar bli arg. Jag cashade ut med en hyfsad vinst jämfört med insättningen och beställde lite mer prylar från VIP-shopen. Tyvärr säljer de ju inte vapen där, så det blir väl till att åka in till plattan och införskaffa de nödvändiga verktygen inför operation Utplåna kräken 2008.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lite synd att farsan gick ur hemvärnet för några år sedan. Annars hade man ju kunnat ta en sväng förbi föräldrahemmet och plocka upp en k-pist med skarp ammunition. Nu blir man väl tvungen att åka in till Plattan eller nåt för att få tag på rätt verktyg. Jobbigt, jobbigt, jobbigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...