Gå till innehåll

Cleburne - blivande massmördare


Cleburne

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

  1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

    • Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108


Recommended Posts

Spelar du NL20 med en rulle på $7000 eller har jag missat något??

 

Stämmer alldeles utmärkt. Jag tror på att ha bra money management. ;)

 

Du tycker inte det är "lite" för mycket? "Lite" för försiktigt? :D

 

Men sure, man ska ju spela med rullen och på den nivån man känner sig trygg på!

 

Wish you my best,

yours sincerely, KF!

 

Jag kanske borde förklara lite mer. Jag ser pokern som ett långsiktigt sätt att dra in lite extrapengar och som ett sätt att ha kul. Jag har absolut inga drömmar om att bli proffs och mäta mig med stjärnorna. När man läser här på forumet så är det alldeles för många som inte tycks kunna behärska spelandet och gular trots att de faktiskt borde kunna dra in lite stålar i längden. Jag är nog den sortens spelare som sajterna avskyr. Jag nöjer mig med att sno lite av ultrafiskarna och ta ut pengar ur systemet. De vill ju helst ha spelare som kliver upp så fort som möjligt. Så även om det blir en del pauser då och då så lär den här dagboken leva kvar rätt länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelar du NL20 med en rulle på $7000 eller har jag missat något??

 

Stämmer alldeles utmärkt. Jag tror på att ha bra money management. ;)

 

Du tycker inte det är "lite" för mycket? "Lite" för försiktigt? :D

 

Wow! Jag har hittat någon som är ännu värre än mig när det gäller att ha för stor rulle! :D

 

Till och med jag tycker du borde kunna ta ett skott (!?) på NL50.

 

Men visst har du inte $7000 i rullen på nätet/NETeller? Du har tagit ut?

Jag tar ju ut varje månad och håller min rulle på 60 inköp hela tiden. Med andra ord växer den inte. Men nu är det dags för NL100, och jag vill ju gärna ha 60 inköp där också för att känna mig trygg.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du NL20 med en rulle på $7000 eller har jag missat något??

 

Stämmer alldeles utmärkt. Jag tror på att ha bra money management. ;)

 

Du tycker inte det är "lite" för mycket? "Lite" för försiktigt? :D

 

Wow! Jag har hittat någon som är ännu värre än mig när det gäller att ha för stor rulle! :D

 

Till och med jag tycker du borde kunna ta ett skott (!?) på NL50.

 

Men visst har du inte $7000 i rullen på nätet/NETeller? Du har tagit ut?

Jag tar ju ut varje månad och håller min rulle på 60 inköp hela tiden. Med andra ord växer den inte. Men nu är det dags för NL100, och jag vill ju gärna ha 60 inköp där också för att känna mig trygg.... ;)

 

Jag har spelat NL50 rätt mycket, speciellt när jag clearat vissa bonusar på B2B, men jag klev ned igen till NL20 av "bekvämlighetsskäl". Och nej, jag har inte rullen på nätet. Den är i tryggare förvar än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det svänger rejält. Två rejäla utdragningar och ett set mot överset fick mig verkligen i gungning och jag började spela hejvilt. Jag var tvungen att stänga ned borden när jag började syna 10BB preflop med K9s och sånt skit. Jag hade ingen aning om hur det hade gått och blev glatt överraskad över att jag faktiskt gått marginellt plus.

 

Unibet: $457

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Actionladdat spel i dag. Jag börjar med att droppa 60BB med KK mot AA - all-in preflop.

 

Sen får jag KK på ett annat bord. Stackar: Jag: >200BB, Fi1: >200BB, Fi2: ca 100BB.

 

Fi1 höjer 6BB, jag slår om till 20BB. Fi1 o Fi2 synar. Floppen kommer Kd4d2d. Jag bettar ut mitt set, Fi1 synar, Fi2 viker. Turn kommer blank. Jag bettar igen, Fi1 synar. River kommer 4 och degen åker in. Stackarn viker upp nötflushen och jag scoopar hem en rejäl pott.

 

I handen direkt efter hade killen cirka 50BB kvar. Jag antar att han är steamad och synar bara hans preflophöjning med JJ. Han bettar hela vägen, jag settar på rivern och tar det han har kvar. Han satt med A7 som träffade en 7:a på floppen, så setet var överflödigt.

 

Unibet: $508

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen cleburne. Du skall vara stolt över resultatet.

 

Ja då, jag är inte ett dugg arg. Men efter utdragningar har jag en tendens att börja spela lite vilt för att ta igen allt snabbt. Det är ett otyg och jag börjar bli ganska bra på att stävja det. Man stänger bara ner alla bord, tar en cigg och börjar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade ut för något trist. För första gången hittills lyckades jag droppa ett helt inköp ($40) på nya Unibet. All-in med Q7s mot KsKx på floppen AsXsXs. Turn: A. River: A. Runner-runner kåk för fanskapet. Men jag tog ett inköp av en annan kille vid bordet lite senare och plussade lite grann på några andra bord innan hela nätverket frös sig.

 

Unibet: $586

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att de aldrig lär sig... Efter en utdragningsfest med ett tiotal sura rivers var jag nere på $535 - och så cashade jag ut. Som tur är slipper jag ändra på rubriken, för jag ligger fortfarande lite över 99k, men gud vad trist det är att torska. Paus till fredag nu (tror jag) och då lär det bli Partys reload som ska tas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, Party passar tydligen inte mig alls. Det känns som om man bara står och stampar på stället hela tiden. Kan man inte plussa en fredagskväll vette fan om det nånsin går att göra det där. Att spelet inte funkar kan även bero på att jag har så lite kvar till målet, men ändå... Lite plus har det blivit, men det är knappt vårt att nämna.

 

Party: $590

 

Cirka $60 kvar till 100k SEK. So close...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det klart. Jag satte in 2k på Ladbrokes i går för att försöka grinda mig över gränsen. Det började bra med 2,5 inköp plus, men sen började det gå utför och när jag tog ut pengarna igen hade jag gjort en vinst på hela 5kr. :?

 

Så tillbaka till Unibet och in med 1k ($137). Jag började med att torska ett inköp och var nära att ge upp för dagen, men så kom vändningen och när jag slutade för dagen var jag sex inköp upp och uppe i $258. Så nu är jag uppe över 100k och känner mig rätt nöjd faktiskt. Bara 900k kvar tills man är pokermiljonär... Fortsättning följer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för en uppdatering. Jag drar mig för att skriva här när det går dåligt, och så har jag haft rätt mycket jobb de senaste dagarna. Mitt spel har egentligen inte funkat alls de senaste månaderna. Jag har inte förändrat mitt spelsätt alls, så antingen har folk börjat bli bättre eller så har jag haft grymt mycket otur, och det känns som om korten faktiskt går emot mig konstant.

 

Jag har spelat lite grann på flera olika sidor de senaste dagarna, men inget går min väg. När jag summerade allt kom jag fram till att jag "bara" backat 200kr, men om jag inte hade varit i kortskugga så borde jag ha plussat en hel del. Så nu är jag nere under 100k igen, men det saknas bara ett par hundra för att komma upp över det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis!

Riktigt rolig att följa dina resultat även om jag gärna skulle kunna tänka mig att se en eller annan HH.

 

Jag har skrivit in några improviserade HH här och där, men jag har inte satt in mig i hur man får fram dem från de olika sidorna och lägger upp dem här. Dessutom vet jag inte om mikrohänder är så särskilt intressanta. Det är ju standardsituationer till 99,9%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja, på rätt sida gränsen igen. Och nu har jag ett par inköp tillgodo också, så den här gången kanske jag kan undvika att åka ner under den igen. Jag kör på Ladbrokes för tillfället, mest för att de inte har några insättnings- eller uttagsavgifter, samt eftersom man kan sätta in i SEK där och slipper växlingsavgifter. Dock lär de nog undra varför jag sätter in och cashar ut flera gånger per dag...

 

Det här med konton i olika valutor är något som de flesta sidor borde ha. När man spelar på sidor som Party ryker rätt mycket i växlingsavgifter och det gör åtminstone mig tveksam till att spela där.

 

Jag har äntligen haft lite flyt i dag och bland annat fått betalt för två fyrtal. 99 på brädan AA99x och JJ som floppade quads och fick betalt av en turnad stege.

 

Ladbrokes: $331

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på riktigt bra grindhumör i dag. När de flesta händerna står gör det inte så mycket att bli utdragen. Det har blivit ett par inköp till och jag kör nog på ett tag. Ett av mina mål för den här månaden blir att komma upp till 10,000 PP på Ladbrokes och få lite cashback.

 

Ladbrokes: $384

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, fan, fan! Jag tänkte lira "bara lite till" och åkte på fyra klockrena smällar. Ner två inköp och ut med pengarna från Ladbrokes. När allt ska summeras så ligger vi på 100,6k och jag har fattat ett beslut. Jag tänker vänta tills alla pengar är hemma igen (har typ 10k på väg hem efter diverse insättningar och uttag de senaste dagarna). Efter det tänker jag börja om med en rulle på 500kr. Jag kanske sätter in mer än så på en sida för att cleara en bonus eller för att kunna spela fler bord, men om jag skulle torska 500kr så tror jag att jag lägger ner pokern. Då kan jag åtminstone säga att jag vunnit en bra slant och göra något annat på fritiden. JAG HATAR ATT FÖRLORA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men oj!

 

Du är + 100K kr och ska sluta spela om du förlorar 500 kr, du är allt rolig du!

 

Varför blir jag sugen att slå sönder nått när jag läser dina inlägg? :?

 

Betyder det att du inte tycker om mig? ;) Det är väl helt enkelt så att jag har väldigt kort stubin när det gäller att förlora, men jag tror att jag har tjänat på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...