Gå till innehåll

Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?  

402 medlemmar har röstat

1. 1. Är Cleburne forumets jobbigaste gnällspik?

• Ja, dö din fan!
      131
    • Ja, men jag vet hur det känns.
      35
    • Nej, allt är ju riggat.
      79
    • Nej, finns många som är värre.
      35
    • Jag jobbar för en pokersajt och hatar alla som ifrågasätter.
      14
    • Vem bryr sig?
      108

Recommended Posts

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Vilket Spel: NLT

Antal Spelare: 455

Antal Platser Betalda: 40

Inköp: Freeroll

Placering: 24

Pris: $0,60

Site: Prima

Tiltade ut mig själv på slutet. Prima suger ******!

Säkrat: 153,1k SEK + iPod 2GB + markerset

Unibet: $0,70

Eurobet: $64

Som ni ser så har jag lirat hos Europest. Mina 174kr eller $25 har alltså blivit $64. Jag ska verkligen försöka att bygga något av det och inte göra några uttag när jag lackar snett efter ett gäng utdragningar. Vi får se hur det går.

Postad

Horor, troll med sneda, gröna tänder och annat löst folk upphör aldrig att förvåna. Inte nog med att Ongay har bytt till contributed i stället för dealt när det gäller rake. De har även passat på att höja maxraken de tar i varje hand. Jag förstår ju att de tar varje chans att blåsa korkade speltorskar, men sicken usel karma alltså. När kommer smällen? Den 1 juli kanske...

Säkrat: 153,1k SEK + iPod 2GB + markerset

Eurobet: $86

Postad

Europestklienten har ju legat nere hela dagen, men så kom jag på att de faktiskt har en javaklient också, så jag gick in och lirade lite. Uppe i $100 nu - så vi har fyrdubblat de hittade pengarna.

Eurobet: $100

Postad

Nej, det gick inte. Idioterna kunde inte låta bli att blåsa mig så jag blev tvungen att plocka ut det mesta som fanns kvar. Ut med 400kr – så 153,5k säkrat nu. Jag lämnade kvar $9. Varför vet jag inte riktigt… Det börjar kännas lite löjligt nu. Jag har dragit in drygt 150k och sitter och gnetar freerolls och ultramikro. Varför?

Eurobet: $9

Postad
Nej, det gick inte. Idioterna kunde inte låta bli att blåsa mig så jag blev tvungen att plocka ut det mesta som fanns kvar. Ut med 400kr – så 153,5k säkrat nu. Jag lämnade kvar $9. Varför vet jag inte riktigt… Det börjar kännas lite löjligt nu. Jag har dragit in drygt 150k och sitter och gnetar freerolls och ultramikro. Varför?

Eurobet: $9

Ja, varför?

Postad

Jag vet faktiskt inte riktigt. En del av mig vill säkert vinna utan att riskera något, men jag pissar ju bort rejält med värde. Jag är bevisat vinnande på NL50 - och med största sannolikhet även på NL100 (har lirat för få händer för att kunna veta säkert). Plus 1,5k i maj - och då har jag inte riskerat en enda krona av mina vinster fram till maj utan bara spelat med gratispengar och freerollvinster. Hmmm... Det här tål att tänkas på.

Postad
Jag vet faktiskt inte riktigt. En del av mig vill säkert vinna utan att riskera något, men jag pissar ju bort rejält med värde. Jag är bevisat vinnande på NL50 - och med största sannolikhet även på NL100 (har lirat för få händer för att kunna veta säkert). Plus 1,5k i maj - och då har jag inte riskerat en enda krona av mina vinster fram till maj utan bara spelat med gratispengar och freerollvinster. Hmmm... Det här tål att tänkas på.

You´re tha man cleburne :-D

Postad
En del av mig vill säkert vinna utan att riskera något, men jag pissar ju bort rejält med värde.

Problemet är ju att om du vinner med de här förutsättningarna så kommer du ju ändå att "lägga" dessa pengar bland de som du inte vill riskera. Det är ju tydligt att det du redan vunnit är heligt.

Det känns ju som bortkastad tid att hålla på som du gör nu. $ per spelad timme kan ju inte bli så himla hög ifall du gnetar på långt under NL50. Spela på som du gjorde förut, för bevisligen gick ju det hur bra som helst.

Postad

Jag vet inte riktigt hur jag ska våga erkänna det – så jag säger det rakt ut: Jag har satt in pengar och spelat hos Ongame. Vilken hora man är. Nåja, in med 2k och nu har jag kört 1,2k händer på NL50. Och det har gått helt okej – plus $365 eller drygt sju inköp. Det gör att vi nu har kutat upp till 156k sammanlagt. Whee! Dock tror jag att jag lägger av för i dag nu. Ett gäng sura utdragningar gör att jag inte är säker på att kunna spela mitt A-game längre.

Postad

Jag visste att jag borde ha lagt av när utdragningarna började hagla. Jag gjorde ett nytt försök, men det var bara samma skit hela tiden. Back drygt två inköp och nu lägger jag verkligen av för i dag. Plus fem inköp eller $250. Okej, men inte mer. Så jävla jobbigt att bli rövknullad i parti och minut. Nåja, kvar en bit över 155k, så jag ska inte begå självmord i kväll.

Postad
Jag fattar verkligen inte hur du orkar spela freerolls o harrva typ NL20 med 70kkr i rullen:roll:

Jo, men jag har ju ingen riktig ”rulle”. Jag har aldrig varit beredd att torska några större summor utan det jag har kallat rulle har varit en ren mental konstruktion. Jag skulle tippa att cirka 10k är min smärtgräns. Skulle jag torska så mycket vette fan om jag ens skulle få spela mer för frugan.

Postad

Lite funderinger:

Jag undrar hur stor del av alla insättningar som hamnar i pokersajternas fickor. Pengarna rejkas ju om och om igen – och i princip skulle de ju kunna rejkas tills de har försvunnit helt. Systemet är ju beroende av nya insättningar hela tiden, som ett pyramidspel, och jag undrar när det hela spricker och uttagen blir större än insättningarna.

Sen undrar jag även hur man kan fortsätta spela om man hela tiden förlorar. Visst är poker ”roligt”, men det finns ju andra spel som ger mycket mer njutning och inte kostar pengar hela tiden. Hur tänker man om man fortsätter sätta in pengar trots att man aldrig vinner? Visst funkar det så att man kan ha tur och vinna lite ibland, och det gör väl att en del fortsätter spela trots att de torskar i längden, men jag förstår inte riktigt hur folk kan fortsätta lira i månader eller år när de är förlorande spelare.

Postad

Det var riktigt korkat av mig att lämna kvar några pengar hos Europacket. Jag vet ju bättre än så! När motriggen slås på så tar det typ en månad utan spel innan den avaktiveras. Jag lämnade kvar $32 - och torskade ned mig till $8 innan jag raderade klienthelvetet. Det får nog bli freerolls resten av månaden nu.

Edit: Jag torskade förresten mina $0,70 hos Unibet genom att lira 0,05/0,10 FLT.

Postad

Usch, jag vill verkligen spela, men gulade mina $8 hos Europacket och är inte ett dugg sugen på att sätta in pengar någonstans. Rejält bränd av utdragningar och setups i går och i dag. Kört några frirullar på Prima, men där är jag så motriggad att det inte är sant - och för att nollställa riggen måste jag låta bli att lira helt. Jag får nog tröstäta i stället. Frugan har bakat rätt mycket på sistone, som tack för iPoden som hon har börjat använda och är jätteförtjust i nu.

Postad
Tröstäta, bakverk....Åhhh..MUMS!

Jag åkte förresten som första man på finalbordet i touren idag.

Finalbord - bra. Åka ut - dåligt. Men nöjd, väl?

Tyvärr har allt ätande börjat sätta sig runt midjan och det är dags att börja gå ned i vikt en del. Jag känner mig som en svullen valross och det är inte kul.