Gå till innehåll

NLT - Folda KK mot 5 J Q på flop?

Recommended Posts

Postad

Shorthanded CG. Sitter med dubblat inköp och har konrollerat bordet den senaste halvtimman. Blinds 0.5-1E.

Plockar upp :Ks::Kb: UTG och höjer upp till 4.

UTG +1 foldar varpå UTG+2 höjer till 10.

Knappen synar liksom jag.

De båda spelarna är fullladdade. Har ingen read på någon av dem då båda satt sig helt nyligen.

Deaing flop: :Jh::Qs::5b:

Jag talar först och bettar 20E i potten på 33E.

Spelaren efter tänker en sund innan han synar.

Knappen agerar direkt och höjer upp till 85 jämnt utan en blink!

Jag tänker över situationen en stund och lägger sedan mina kungar, bombsäker på att jag möter AA eller till och med ett set i damer eller knektar.

Hur skulle du resonera i denna hand?

Handen utspelades på B2B om någon undrar ;)

Postad

Reraisa för att isolera preflop. ( Och då menar jag inte miniraise) Nu har du sämst position och 2 Fi efter dig.

Som spelat nu så släng. Knappen kallsynar en raise och en reraise och bombar floppen efter bet och syn från preflopraisarna. Ingen no brainer precis.

Postad

Visst kan man spela sneaky med KK/AA pre-flop ibland för att trappa. Men i den situation du var i tror jag inte att det någonsin är rätt. Två motståndare, ur position och med 200BB. Dessutom ett läge där de kan tro att du squeezar (stämmer visserligen bara om de har hyfsad koll). Du har all anledning i världen att potta tillbaka.

På floppen kan du nog folda om han inte brukar bygga stora potter med AQ/KQ. Men det du borde vara rädd för är 55 och QJ, inte AA och QQ.

EDIT: Glöm allt jag sa, läste fel på actionen helt och hållet.

Postad
Reraisa för att isolera preflop. ( Och då menar jag inte miniraise) Nu har du sämst position och 2 Fi efter dig.

Som spelat nu så släng. Knappen kallsynar en raise och en reraise och bombar floppen efter bet och syn från preflopraisarna. Ingen no brainer precis.

Postad

Kan hålla med om att jag skulle tryckt mer pre flop. En aning svagt att bara syna, ur position dessutom.

Till mitt försvar kan jag säga att jag ville hålla potten nere då det kändes som att båda satt med väldigt starka händer. Att då raisa ytterligare en gång och sitta med 20% eller mer av rullen i potten mot två motspelare var inget jag ville göra.

Istället spelade jag en aning svagt i hopp om en "död" flop och sedan ta det därifran.

Någon som vill höra fortsättning på handen? :D

Postad
Kan hålla med om att jag skulle tryckt mer pre flop. En aning svagt att bara syna, ur position dessutom.

Till mitt försvar kan jag säga att jag ville hålla potten nere då det kändes som att båda satt med väldigt starka händer. Att då raisa ytterligare en gång och sitta med 20% eller mer av rullen i potten mot två motspelare var inget jag ville göra.

Istället spelade jag en aning svagt i hopp om en "död" flop och sedan ta det därifran.

Någon som vill höra fortsättning på handen? :D

ja.

Postad

Hahaha!

Okej, here it comes!

UTG+2 svarar på knappens bet på 85 med att syna.

Potten ligger nu alltså på omkring 230E.

Turn levererar :Tb: och bordet ser nu ut som följer:

:Jh::Qs::5b::Tb:

UTG+2 ställer nu sina resterande slantar, runt 7,8 E tor jag, varpå knappen givetvis synar.

Innan jag ger er upplösningen vore det kul att få in lite gissningar på vad de kunnat suttit med! 8-)