Gå till innehåll

NLT - SnG, AA första handen


Pokervinnaren

Recommended Posts

11 dollars SNG

 

***** Hand History for Game 4960271634 *****

40/80 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL) (Tournament 27447745) - Wed Aug 16 08:23:32 EDT 2006

Table Table 112248 (Real Money) -- Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: am2ASHI (2000)

Seat 2: babascript (2000)

Seat 3: Hero (2000)

Seat 4: ziggyzag9 (2000)

Seat 5: tangeir (2000)

Seat 6: aloneGogi (2000)

Seat 7: Bokom (2000)

Seat 8: dakid80tony (2000)

Seat 9: Fi (2000)

Seat 10: UOME_ (2000)

aloneGogi posts small blind (20)

Bokom posts big blind (40)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ As, Ad ]

dakid80tony folds.

Fi calls (40)

UOME_ folds.

am2ASHI folds.

babascript folds.

Hero raises (200) to 200 -> Vanlig standard 4xbb plus limp

ziggyzag9 folds.

tangeir folds.

aloneGogi folds.

Bokom folds.

Fi calls (160)

** Dealing Flop ** : [ Kh, Jd, Jc ]

Fi checks.

Hero bets (300)-> Bet ungefär halva pott CB

Fi calls (300)

** Dealing Turn ** : [ Qc ]

Fi checks.

Hero checks. -> Anar lite oråd .. känns som det bästa är att checka här och syna ev bet på turn .. eller att checka nu och beta sen på river beroende på vad Fi gör... fel?

** Dealing River ** : [ Jh ]

Fi bets (665)

Hero calls (665)

** Summary **

Main Pot: 2390

Board: [ Kh Jd Jc Qc Jh ]

 

Något fel i mitt spelsätt här?

 

* Inga Resultat!

Läs denna först:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483

 

Nästa gång så låser jag.

MVH

//KF *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ju mer en bad-beat story än en handanalys.

 

Dock, vilka händer synar Fi med som du inte är slagen av? AK är den enda jag kan komma på, så åtminstone synen på river är dålig. Jag vet själv hur svårt det kan vara att lägga AA, men här skule jag inte tveka.

 

Det är bara att bryta ihop och komma igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock, vilka händer synar Fi med som du inte är slagen av? AK är den enda jag kan komma på, så åtminstone synen på river är dålig. Jag vet själv hur svårt det kan vara att lägga AA, men här skule jag inte tveka.

 

Är du allvarlig?! Hur mycket mer sannolikt är det inte att han har en kung än att han har en knekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå alla K? Vilka K synar han med första handen? Kanske även KQs, dock ingen galenskap att lägga den på river.

 

Haha, 10 dollars sng...

 

Finns lätt runt 20 händer han skulle kunna ha, men bara några händer som slår Hero, o vilka är det? Jo KK,QQ och Jx.

 

KK och QQ kan vi ta bort redan då han till 99% hade re-raisat på denna nivå, åtmindstone hade du fått bet/raise på nån gata. Kvar är Jx eller endast en K, KQ och AK är väl troliga normalt sett, kanske även K10.

 

Nu när vi "vet" att han loosade denna försöker ni förstå-sig-påare säga att det går att läsa, skitsnack säger jag, samma spel hade skett med Kx från Fi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när vi "vet" att han loosade denna försöker ni förstå-sig-påare säga att det går att läsa, skitsnack säger jag, samma spel hade skett med Kx från Fi

 

Det var ord och inga visor det, och jag håller med. Men frågan är om det inte är ställ på river. Känns som en väldigt stor andel av kungarna kommer syna och de är, som sagt, betydligt fler än knektarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle iaf ha spelat likadant. Fold med nötkåken för att han synar på floppen finns väl ändå inte?

 

QQ, KK?

 

MVH

//KF

 

Som spelet varit är det osannolikt att han sitter på någon av de två händerna.

 

Se preflop,flop,turn.

 

Syftar mer på ordet "nötkåk".

 

Men jag håller med att QQ eller KK inte är så jättetroliga händer men man vet aldrig. "Slowplay" är fiskars starka sida. De vill bara limpa in "för att inte skrämma iväg spelare" och sedan träffar han kåken och spelar väldigt lugnt då han har en sån fin hand.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synen på river är dålig. Jag vet själv hur svårt det kan vara att lägga AA, men här skule jag inte tveka.

 

Haha tack för dagens garv. :-D

 

Du skulle alltså inte bara folda, du skulle BLIXTFOLDA. Respekt, eller nåt...

 

Det här inlägget borde vara med i Jeopardy, som svar på frågan "vad är resultatorientering?".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synen på river är dålig. Jag vet själv hur svårt det kan vara att lägga AA, men här skule jag inte tveka.

 

Haha tack för dagens garv. :-D

 

Du skulle alltså inte bara folda, du skulle BLIXTFOLDA. Respekt, eller nåt...

 

Det här inlägget borde vara med i Jeopardy, som svar på frågan "vad är resultatorientering?".

 

Glimne flashback....dont know why...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fulpetson skrev:

Jag vet själv hur svårt det kan vara att lägga AA, men här skule jag inte tveka.

 

 

Du menar att du inte skulle tveka att lägga?

Eller tvärtom?

 

Jag skulle iaf ha spelat likadant. Fold med nötkåken för att han synar på floppen finns väl ändå inte?

 

Nötkåken? Nötkåken är KK, även QQ är bättre än Heros kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK är långt ifrån, långt ifrån, orimligt.

 

 

Nja... vet inte om jag håller med, konstigt prefloppspel på en 10 dollars att bara syna raise med KK, tror du han satte hero på bättre hand eller försökte slowspela Hero...?

 

Får inte ihop det, men allt efter flop skulle kunna vara KK visst, det är jag med på, men tveksam till bara syn preflop när han har fin chans att re-raisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många här verkar begå jättetydliga Sklanskymisstag.

 

Om vi ställer på rivern ska vi inte fråga oss vilka händer han har som vi slår respektive slår oss när vi lägger in höjningen, utan vilka händer han kan ha när han synar vår höjning.

Ja och 50%+ av dem måste vi slå för att höjningen ska vara korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många här verkar begå jättetydliga Sklanskymisstag.

 

Om vi ställer på rivern ska vi inte fråga oss vilka händer han har som vi slår respektive slår oss när vi lägger in höjningen, utan vilka händer han kan ha när han synar vår höjning.

 

95% av kungarna kommer att syna ett ställ på river skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK är långt ifrån, långt ifrån, orimligt.

 

 

Nja... vet inte om jag håller med, konstigt prefloppspel på en 10 dollars att bara syna raise med KK, tror du han satte hero på bättre hand eller försökte slowspela Hero...?

 

Får inte ihop det, men allt efter flop skulle kunna vara KK visst, det är jag med på, men tveksam till bara syn preflop när han har fin chans att re-raisa.

 

Han vill trappa lite. Ponera att han sätter Fi på KQ, AQ eller dy. (och av någon anledning vill låta personen i fråga floppa Ässet billigt) och om han träffar Damen så kommer pengarna åka in (tror Fi och hoppas på iaf).

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...