mrghost Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Vilken site tycker ni har de bästa MTT och även SNG av Pokerstars och Partypoker? Tänker i intervallet ända från 5$ till 200$. För vad jag erfarar så är det dessa två det står mellan på nätet om vilken site som har bäst turneringar, eller finns det nån outsider? Citera
sulla Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 På nåt sätt kan man ju väga in Prima eller Ladbrokes, med motiveringen att deras turrar är helt ok och att jag fått för mig att motstånfet är sämre där. Men det har jag inga som helt belägg för... Citera
jna Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Hugget som stucket tycker jag. Möjligen gillar jag PokerStars något bättre, men skattefrågan gör att jag ändå väljer Party. Citera
Uppenberg Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 ett tips: begränsa dig inte till en sida, pokerstars har säkert saker som party och prima inte har osv. Citera
sulla Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Hugget som stucket tycker jag. Möjligen gillar jag PokerStars något bättre, men skattefrågan gör att jag ändå väljer Party. Finns det ännu nån som fått betala något i skatt på vinster från stars? Inte för att vara tyken, bara undrar... Citera
jna Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 När det gäller andra sajter gillar jag UB. De har väldigt långsam struktur i början av turneringarna. Tyvärr inte skattefritt dock. Om man vill ha riktigt många deltagare i turneringarna och riktigt stora potter är dock Party eller Stars ett måste. Citera
jna Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Hugget som stucket tycker jag. Möjligen gillar jag PokerStars något bättre, men skattefrågan gör att jag ändå väljer Party. Finns det ännu nån som fått betala något i skatt på vinster från stars? Inte för att vara tyken, bara undrar... Vet inte hur Frej Rutensköld gjorde när han klonkade i WCOOP förra året. Det stod ju dock i varenda tidning, så Skatteverket borde ha märkt det. Citera
Macroman Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Vet inte hur Frej Rutensköld gjorde när han klonkade i WCOOP förra året. Det stod ju dock i varenda tidning, så Skatteverket borde ha märkt det. Har aldrig fattat varför man vill bli offentlig i ett sådant läge. Citera
rickie Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Skattereglerna gör valet rätt lätt Citera
OrkarInte Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Party pga skttefrågam men gillar PS bättre men men. Citera
epiLog Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Hade helst spelat på PS eftersom jag tycker om dom gör i princip allting bättre än party men som sagt så är det skattefrågan som ligger ivägen. Blir lite sugen ändå för man vet ju att tusentals svenskar spelar på icke-skattefria sajter och jag har ännu inte hört om att någon fått skatta annat än vid väldigt stora turneringsvinster. Kanske skulle funka nu idag men vill inte hamna i trubbel om några år om man skulle lyckas börja dra in lite högre vinster samtidigt som granskningen kanske blir bättre. Citera
Aeis Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Men kan de verkligen spåra pengarna om du använder neteller? Går väll att hävda att vinsten kommer från en annan sida... Citera
illerrre Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Men kan de verkligen spåra pengarna om du använder neteller?Går väll att hävda att vinsten kommer från en annan sida... Antar att de är de som vinner stora vinster och blir nämnda i tidningen eller nåt. Citera
Cyntax Postad 17 Augusti , 2006 Rapport Postad 17 Augusti , 2006 Men kan de verkligen spåra pengarna om du använder neteller?Går väll att hävda att vinsten kommer från en annan sida... Spelar ingen roll. Du har bevisbördan. Kan du inte bevisa att det verkligen ÄR så, får du skatta på allt. Jag väljer Party, inte för att turneringarna är bättre, men för att där kan man fixa bananförsäljning och dom har uttag direkt till Visa. (skattefrågan bekymrar mig inte det minsta) Skulle jag gå efter klienten och strukturen skulle jag välja Stars. Upp till dig nu. Spela på bägge och kom till en egen uppfattning. Berätta sen! /C Citera
Recommended Posts