Gå till innehåll

NLT - Jobbig fold?


andpet

Recommended Posts

FI är halvtomtig FD fisk som dubblat upp via mig.

 

Enkel fold?

 

Anledningen till att jag endast synar pre är att jag är mycket aggresiv och nästan alltid får syn - och jag gillar inte att leda från tidig position.

 

Vad säger ni?

 

Inledande spel 483918646.

 

reXne sitter vid 0 med 260$.

Henka77a sitter vid 1 med 153,28$.

LordHeffa sitter vid 2 med 87,26$.

gnikrekop sitter vid 3 med 405,06$.

oeddeo sitter vid 4 med 501,08$.

Anchorman sitter vid 5 med 200$.

 

Dealern sitter vid 3.

 

oeddeo lägger en blind på 1$.

Anchorman lägger en blind på 2$.

 

(Anchorman ges Jk Jh.)

 

Före floppen:

reXne foldar.

Henka77a synar med 2$.

LordHeffa synar med 2$.

gnikrekop synar med 2$.

oeddeo synar med 1$.

Anchorman checkar

 

Floppen kommer upp

Ar 10s Js.

 

oeddeo satsar 10$.

Anchorman synar med 10$.

Henka77a höjer med 40$.

LordHeffa foldar.

gnikrekop foldar.

oeddeo foldar.

Anchorman ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du tro att du är slagen med tanke på hur action såg ut pre?

 

Sen måste jag säga att om du kastade här så är du nog den vekaste spelaren jag sett.

 

Sätt dig ned vid en av mina bord. Påstår du fortfarande att jag är vek efter en session emot mig ger jag dig hela min BR... :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan aspekt av handen som är intressant är din syn (innan du blir höjd) på floppen. Personligen hade jag raisat på den brädan. Du kan hamna i väldigt stora problem om exempelvis en eller två spelare bakom synar och ett "scarecard" sedan faller.

 

Poäng.

 

Jag spelade hela denna hand vekt, det inser jag såhär i efterhand.

 

Att jag bestämde mig för att varken leda pre-flop eller på floppen är vekt spelat.

 

Som ni inser foldade jag. Dock känns det inte fel då jag verkligen tror och trodde att FI hade stegen.

 

Men efter era reaktioner kommer jag i framtiden att pusha, då det av era reaktioner att döma bör vara +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni tycker inte att det tyder på styrka att FI monsterraisar när en kompetent spelare har höjt varvid en annan synade?

 

Lol. När började en 3/4 pott-raise kallas för monsterraise?

 

Raise pf är nära på obligatorisk här. Hur tänker du när du checkar?

 

Fold är inte ett alternativ här. Om du gillar att leva farligt synar du, annars push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan aspekt av handen som är intressant är din syn (innan du blir höjd) på floppen. Personligen hade jag raisat på den brädan. Du kan hamna i väldigt stora problem om exempelvis en eller två spelare bakom synar och ett "scarecard" sedan faller.

 

Precis, du skulle ha höjt med tanke på ett eventuellt stegdraget. Då skulle du få nog med information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni tycker inte att det tyder på styrka att FI monsterraisar när en kompetent spelare har höjt varvid en annan synade?

 

Lol. När började en 3/4 pott-raise kallas för monsterraise?

 

Raise pf är nära på obligatorisk här. Hur tänker du när du checkar?

 

Fold är inte ett alternativ här. Om du gillar att leva farligt synar du, annars push.

 

LOL. I potten ligger ca 30 och han bettar 40!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni tycker inte att det tyder på styrka att FI monsterraisar när en kompetent spelare har höjt varvid en annan synade?

 

Lol. När började en 3/4 pott-raise kallas för monsterraise?

 

Raise pf är nära på obligatorisk här. Hur tänker du när du checkar?

 

Fold är inte ett alternativ här. Om du gillar att leva farligt synar du, annars push.

 

LOL. I potten ligger ca 30 och han bettar 40!

 

Han raisar 3/4 av potten. Vad är det du inte förstår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta måste betyda att du är väldigt säker på att en typisk spelare på den nivån inte höjer upp på den floppen med varken AT, AJ, färgdrag eller vilken tomtehand som helst.

Vad tänker du när du bara synar flopp-beten och ändå foldar mot ett omslag? Det är en möjlig hand som slår dig. Du har ett set, du vill ha omslag, det är väl därför du kallsynar med folk bakom att agera som får se om sitt drag går in billigt.

Sen är jag inte alls övertygad om att varje spelare på bordet har en read på dig överhuvudtaget, än mindre en korrekt read som väldigt aggresiv.

 

Att uteslutet sätta fi på ultranöten efter detta aggerande av parterna är nog rejält felaktigt då du dessutom kommer dra ut nöt-killen då och då och därmed måste ha rätt i din read en sjuk hög procent av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väl en hel hoper händer förutom KQ som FI höjer med här?

 

Att han höjer med A10, AJ, AXs, 10J, 1010 är ju absolut ingen omöjlighet på en flop där ingen visat nån jättestyrka (ser ut som oeddo bettar ut med ett ess, du synar med ett ett drag tex).

 

Så chansen är ju inte jättestor att FI sitter på just KQ och om han gör det så har du fortfarande en på tre att dra ut honom.

 

In med pixelmarkerna så fort det bara går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni tycker inte att det tyder på styrka att FI monsterraisar när en kompetent spelare har höjt varvid en annan synade?

 

Lol. När började en 3/4 pott-raise kallas för monsterraise?

 

Raise pf är nära på obligatorisk här. Hur tänker du när du checkar?

 

Fold är inte ett alternativ här. Om du gillar att leva farligt synar du, annars push.

 

LOL. I potten ligger ca 30 och han bettar 40!

 

LOL. Lär dig räkna. I potten ligger 30 INNAN Henka77a agerar. Han lägger in 50, d v s de 10 det skulle kosta honom att syna plus höjningen med 40, alltså POTT.

 

Även i din andra tråd betraktar du en vanlig pottbet som monsterbet och låter det påverka ditt spel. Lucka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...