Gå till innehåll

NLT - Floppad färg möter motstånd


RoyleAxe

Recommended Posts

Hur bör jag spela här? Härligt att floppa flushen men man är ju alltid rädd att stoppa in för mkt deg utan A i ohöjd pott. FI har bara suttit ett par händer vid bordet och ngt bra måste han väl ha eftersom han vågar beta i tidig pos på den floppen?...

 

Hand #394187836 at table: Table TH 71

Started: Tue Aug 15 14:05:55 2006

 

SanQ-John! is at seat 1 with 50.00

DA ICE MAN is at seat 2 with 25.00

aidyboy1 is at seat 3 with 42.43

Kallinho10 is at seat 4 with 39.75

Balladeer is at seat 5 with 42.70

PizzaManne is at seat 6 with 59.05

Skyrre23 is at seat 7 with 57.25

mel11 is at seat 8 with 48.70

HERO is at seat 9 with 73.20

hughie j is at seat 10 with 14.15

 

hughie j posts the large blind 0.50

HERO posts the small blind 0.25

 

HERO: 2c, Qc

hughie j: --, --

SanQ-John!: --, --

aidyboy1: --, --

Kallinho10: --, --

Balladeer: --, --

Skyrre23: --, --

mel11: --, --

 

Pre-flop:

 

SanQ-John!: Call 0.50

aidyboy1: Call 0.50

Kallinho10: Call 0.50

Balladeer: Fold

Skyrre23: Fold

mel11: Fold

HERO: Call 0.50

hughie j: Check

 

Flop (Board: 5c, 8c, 10c):

 

HERO: Check

hughie j: Check

SanQ-John!: Bet 1.00

aidyboy1: Fold

Kallinho10: Fold

HERO: Call 1.00

hughie j: Fold

 

Turn (Board: 5c, 8c, 10c, 3h):

 

HERO: Check

SanQ-John!: Bet 1.50

HERO: Call 1.50

 

River (Board: 5c, 8c, 10c, 3h, 9s):

 

HERO: Bet 3.00

SanQ-John!: Raise 10.00 ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch. Blir nästan upprörd när jag ser sådant här. Det där spelet åker ner i papperkorgen direkt. Du har floppat en hög färg! Se till att ta betalt!

 

FI har bara suttit ett par händer vid bordet och ngt bra måste han väl ha eftersom han vågar beta i tidig pos på den floppen

 

Desto större anledning att BETA! Vad gör du om fjärde färgkortet faller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har förmodligen träffat stege, två par eller försöker bluffa med A-high bustat flushdrag. Han uppfattar kanske din riverbet som vek (vilket den också är i förhållande till potten). Du får knappast syn av en sämre hand om du reraisar om det inte är en dålig spelare men det kan det mycket väl vara på den nivån. Alltså, reraisa om du känner för att gambla lite eller bara syna för att ta hem potten. Du leder 9/10 här mot en random NL50 spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

in med keramiken!

Motivering kanske...

 

jamen aningen tungt att lägga färgen där, plus att han inte får se vad den andra killen har isf, och då skulle jag iaf gå runt och fundera på den handen hela dagen och inte kunna sova.bättre att minst syna. vid torsk så är det bara att grinda vidare, då slipper man undra iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bör jag spela här? Härligt att floppa flushen men man är ju alltid rädd att stoppa in för mkt deg utan A i ohöjd pott.

 

Det är bara att beta på. Du har troligtvis den bästa handen nu så bomba på. Hellre bomba på med Q-högfärg och bli AI och förlora mot A-högfärg än att minibetta så att Fi kan dra ut en med Ac på handen eller ett Set.

 

Skulle Fi ha Acxc so be it. Bara att betala av. Man kan ju inte vara rädd för alla händer. Man lägger ju inte botten- eller mittenset på en okordinerad bräda bara för att han kan ha högre set. Bara att betala av vid såna lägen och skulle Fi floppat en högre färg nu så är det bara att betala av, drar han så låt Fi betala för det.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du spelar på det här sättet får du ingen som helst information om hans hand. Du måste ju ställa om nånstans i handen. Du vill ju inte släppa ut ett färgkort till och har han något bra vill du bygga pott och ta betalt. Att hitta lägg finns inte riktigt här så länge inte ett fjärde färgkort träffar. Har han högre färg så har du otur och det är inte så mycket att göra åt.

 

Hade du spelat starkt från början och gett dig in i ett raisekrig på floppen hade man möjligtvis kunnat hitta fold om man har dewey tomko som idol annars ser jag inte hur du ska komma ifrån den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK,

 

Tack för råden. Vet att den var riktigt mjäkigt spelad av mig men det kan bli sådär efter att man råkat ut för samma/liknande situtioner flera ggr på kort sikt och loosat (har en bad-streak nu där jag dragit till flusher och prickat K-hög mot A-hög och stegar mot högre "orimliga" stegar). Därmed har jag väl avslöjat resultatet...

 

Jag synade iaf(självklart lägger jag inte Q-hög) och han visade upp Ac3c för högre färg :( . Tur att han inte tog mer betalt iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...