jezaja Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Ska köpa en Canon 350D med tillbehör och dom är otroligt mycket billigare i USA även när man räknar in eventuell moms om/när den åker fast i tullen. Eller om någon annan har tips om billigare ställen att köpa på i Europa? Någon som går i köptankar på dyrare kameror etc hör av er i tråden eller PM. Den här butiken verkar bäst och säkrast, powerseller titanium på ebay med över 20 tusen positiva kommentarer. http://www.shopsunshine.com/ Citera
Jennez Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Kopte sjalv en kamera i USA (japp, den eminenta lilla saken jag fotade med pa bowlingen). Det ar fruktansvart mycket billigare och det ar inte ens lont att kolla motsvarande i Europa. Lycka till! Citera
Macallan Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Jag är intresserad. Problemet är leveranstiden, jag behöver ha kameran i min hand senast den 12 september - är det möjligt? Citera
jezaja Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Jag är intresserad. Problemet är leveranstiden, jag behöver ha kameran i min hand senast den 12 september - är det möjligt? Känns ju som mer än 4 veckor vore riktigt lång leveranstid men jag lovar inget, skicka iväg ett mail till dom på sidan och fråga ungefärlig leveranstid till sverige. Dom svarar riktigt fort men har inte riktigt lärt sig att INTE SKRIKA I SVAREN $175 i frakt till Sverige + 25% moms på hela beloppet om man har otur. Maila jezaja [a] dtek.chalmers.se så kan vi snacka mera där isåfall. Citera
Mr Zero Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Tvivlar på att det blir billigare alls faktiskt. Du får en 350D med kitobjektiv för 7015 inkl frakt från pixmania. Billigaste jag hittat inom EU är 642€ + frakt. Köper du från USA så får du nog räkna med tull & moms på 30% som dessutom ska betalas på frakten också. Ett kit i USA ligger på ca 5400 men med frakt, tull & moms så landar den på 8700:- Över disk i Sverige bör den gå att få för 7000 - 8000 beroende på om du vill ha svensk manual etc. Citera
jezaja Postad 16 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2006 Tvivlar på att det blir billigare alls faktiskt.Du får en 350D med kitobjektiv för 7015 inkl frakt från pixmania. Billigaste jag hittat inom EU är 642€ + frakt. Köper du från USA så får du nog räkna med tull & moms på 30% som dessutom ska betalas på frakten också. Ett kit i USA ligger på ca 5400 men med frakt, tull & moms så landar den på 8700:- Över disk i Sverige bör den gå att få för 7000 - 8000 beroende på om du vill ha svensk manual etc. Ingen tull på fotogrejer, bara moms på 25% till och börja med. https://www.shopsunshine.com/item.php?item_id=5285 $1228+$175 frakt *1.25 = 12500 Hitta det paketet för det priset i europa, inte ens sett under 15k hittills. Funderar dock på att köpa kameran någonstans här och ta objektiven i USA möjligen. Citera
Mr Zero Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Nej, det paketpriset blir nog svårt att slå. Jag har kollat runt lite och framförallt Canonobjektiven är mycket billigare där. Inte alls lika stor skillnad på dom Tamronobjektiv jag kollat på. Citera
jezaja Postad 21 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Nej, det paketpriset blir nog svårt att slå.Jag har kollat runt lite och framförallt Canonobjektiven är mycket billigare där. Inte alls lika stor skillnad på dom Tamronobjektiv jag kollat på. Har du någon koll på hur stor kvalitetskillnad det är på "noname"-objektiven? Tamron och Sigma har dom flesta, dom är som sagt bra mycket billigare överallt. Tänkte mer på andrahandsvärdet, är väl förmodligen en pryl man kommer sälja någon gång i framtiden och då vill man helst inte att det tappar för mkt i värde, kanske är tvärtom att ickemärkeobj. som är billigare inte kan tappa så mkt? Citera
Mr Zero Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Jag har ingen personlig erfarenhet, men vad jag har läst mig till så ska vissa av Tamrons och Sigmas objektiv stå sig bra i jämförels med Canons. Ett objektiv som ofta rekommenderas är Tamron AF SP 28-75 XR Di som kostar ca 2500 hos http://www.bhphotovideo.com, 3150 i Sverige och 2650 i EU. Jag har jämfört priserna på Canon EF 100/2.8 USM Macro och Tamron SP AF 90/2.8 Macro som båda kostar 3210 kr hos B&H men hos cyberphoto i Sverige så är Canonobjektivet över 1700kr dyrare. . 5611 mot 3890 kr. Bob Atkins har gjort lite tester på intressanta objektiv här: http://www.bobatkins.com/photography/digital/10d300dlenses.html Citera
Recommended Posts