Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det tog mig 4 inköp på $50 NLT FR borden på party innan jag insåg att en ny spelare i 9 fall av 10 nuförtiden verkar vara en ganska kompetent spelare. I väntan på att få tillbaks mitt spel på fullring så övar jag lite på mitt 5max spel på Svenska Spel.

Synpunkter på alla gator är välkommna!

Bordet är ett 1/2 TURBO som är ganska lösaktigt aggressive och många verkar villiga att bli inblandade i stora potter med marginella händer. Jag har visat upp flera stora vinnande händer i rad i stil med TPTK med AQ eller set i sjuor.

Solt har spelat bort ett par inköp och verkar försöka få saker att hända

utan att ha händer för det.

Roger1 och janca är båda väldigt aggressiva och ganska nya på bordet.

woayid verkar syna ner mer än han borde

Hand #79916428 vid bordet: TURBO Barbara 5

Startad: Tue Aug 15 01:37:10 2006

woayid sitter på plats 1 med 76.65

solt sitter på plats 2 med 89.48

janca sitter på plats 3 med 499.27

Roger1 sitter på plats 4 med 171.57

Wharic sitter på plats 5 med 716.32

Wharic satsar s mörken 2.00

Roger1 satsar l mörken 1.00

Roger1: --, --

Wharic: 6:club:, 8:club:

woayid: --, --

solt: --, --

janca: --, --

Pre-flop:

woayid: Lägger mig

solt: Syna 2.00

janca: Syna 2.00

Roger1: Syna 2.00

Wharic: Höj 10.00

Kanske lite väl löst att höja från BB? Å andra sidan har jag vunnit dom senaste 3-4 potterna och vill hålla ångan uppe. Planen är fit or fold eller ett CB mot en isolerad motståndare. Jag är också säker på att få action om jag träffar hårt

solt: Syna 10.00

janca: Syna 10.00

Roger1: Syna 10.00

Pot: 40

Flop (Board: 7:club:, 3:heart:, 2:club:):

Roger1: Passa

Wharic: Satsa 30.00

Färgdrag med runner runner stege och ett överkort. Betar ut för värde, rensa bort hålstegsdrag och för att få koll på ev överpar. Tänker endast syna omslag om jag får bra odds att dra färgen. Finns det ens att syna en all-in här?

solt: Lägger mig

janca: Syna 30.00

Roger1: Syna 30.00

Pot: 130

Turn (Board: 7:club:, 3:heart:, 2:club:, 8:heart:):

Roger1: Passa

Wharic: Satsa 50.00

Jag träffade min åtta. Bordet har visat sig synvilligt med middle pair tidigare. Jag vill inte bygga en monsterpot men samtidigt inte checka så jag kastar ut en 50 lapp. Får jag syn har jag i alla fall gott om outs om jag är slagen. Risken finns förstås att nån har ett högre färgdrag :? Kommer checka om jag missar rivern.

janca: Lägger mig

Roger1: Syna 50.00

Pot: 230

River (Board: 7:club:, 3:heart:, 2:club:, 8:heart:, 6:diamond:):

Roger1: All in

Wharic: Syna 82.57

Satte tvåparet på rivern men Roger1 gick all in! Han vill tydligen att jag ska tro att jag har stegen men varför inte låta mig som betat friskt hänga mig själv? Antingen sätter han mig på två överkort (vilket var min avsikt), har missat sitt färgdrag eller så är jag slagen. Hade jag inte träffat tvåparet här hade jag nog inte synat.

Bu eller bä? Nästan 4:1 i potodds på rivern. Han måste bluffa lite oftare än 1 gång av 5 för att en syn ska vara jämnt skägg.

Edit: Fixade ett par typos

Edit: Det där med small blind och stor mörk förvirrar

Postad

Jag hade synat alla dagar i veckan. Det är egentligen inte speciellt många händer som slår dig (78, set eller 45) och alla förutom kanske 78 och 45s klöver skulle vara dåligt spelade. Jag tror inte att han har synat hela vägen med 45. Överpar, A7 eller färgdrag känns som bra mycket troligare händer än de som slår dig.

Jag hade inte synat allin på flop här men bettat större på turn.

Postad

Jag hade inte höjt pre. Du säger att du i princip höjer för att bluffa, och det finns det bättre (eller rättare sagt: sämre) händer att göra med. 86s är en bra draghand, men inte jättekul att spela ur position i en höjd pott, även om du träffar bra.

River hade jag synat.

Postad

Hmmm... limpsyn, checksyn, checksyn, openpush. Fiskigt slowspelat set eller missat drag? Börjar mer och mer luta åt att han faktiskt har dig slagen men det är för lite för att folda. Räcker som sagt att du har rätt 1 gång av 4 eller vad du nu skrev.

Postad

Just.. skillnaden mellan stor mörk och small blind är större än man kan tro :)

Jag hade inte höjt pre. Du säger att du i princip höjer för att bluffa, och det finns det bättre (eller rättare sagt: sämre) händer att göra med. 86s är en bra draghand, men inte jättekul att spela ur position i en höjd pott, även om du träffar bra.

Varje hand jag höjer med är en bluff tills den har träffat floppen ;) Attraktiva saker med att höja är att FI knappast sätter mig på just 86s plus att det blir mer osäkerhet kring vad jag egentligen spelar när jag höjer om jag visar upp 86s som vinnande hand.

Postad
Varje hand jag höjer med är en bluff tills den har träffat floppen ;) Attraktiva saker med att höja är att FI knappast sätter mig på just 86s plus att det blir mer osäkerhet kring vad jag egentligen spelar när jag höjer om jag visar upp 86s som vinnande hand.

Problemet i just denna handen är att du har en väldigt dålig possition. Jag hade kunnat tänka höja om jag satt på cutt off eller knappen. Men sitter jag på BB eller SB vill jag ha en bättre hand och hade bara synat.

Postad
Just.. skillnaden mellan stor mörk och small blind är större än man kan tro :)

Du uppnår ju samma effekt om du höjer med J3o, utan att tappa det värdet som handen har i multiwaypotter.