Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena !

En deep stack turnering som exempelvis finns på stars är men 5000 i marker och blindsintervaller på 30 minuter.

Man börjar med 250 bb då blindsen är 10/20.

Och då till min fråga hur spelar ni ?

Postad

när jag vann hela skiten så gick jag all in med AK, dubblade, satt ut 2 timmar för att sen ointreserat spela ca 4 timmar tills topp 100 närmade sig

hoppas du fann tipsen nyttiga! kan ej slå fel!

Postad
när jag vann hela skiten så gick jag all in med AK, dubblade, satt ut 2 timmar för att sen ointreserat spela ca 4 timmar tills topp 100 närmade sig

hoppas du fann tipsen nyttiga! kan ej slå fel!

Tack nej nu kan ingenting gå fel... :P

Postad
Och då till min fråga hur spelar ni ?

Är väl ganska likt en vanlig turnering - Tight i början.

Sedan kan man börja spela mer SC, Axs etc. då stackarna är så djupa och de implicita (kan vara) är så fina.

MVH

//KF

Postad

Med så djupa stackar måste väl det bästa vara att spela sitt vanliga cashgame-spel till att börja med. Och sen när blindarna börjas höja gå över till mer turneringstaktik och tänka på sin egen och andras stackar.

Postad

Harrington rekommenderar att man spelar sitt vanliga (förhoppningsvis) vinnande spel, när M > 20. I ditt exempel är M > 80 från början. När stackarna blir grundare mot slutet av turneringen, får du börja anpassa ditt spel efter turneringsomständigheterna.

Postad

implicita oddsen blir ju yummy yummy så jag hade nog försökt se många floppar billigt med PP och SC i början, floppa något stort och få riktigt bra betalt!

i övrigt så hade jag spelat motsvarande cashgame spel i början och tajtat till mig lite när stackarna börjar bli grundare och sedan växla tempo kring bubblan, sen e de bara å köra hela vägen till förstaplatsen!

lycka till!

• 1 month later...
Postad

Spela tight i början, precis som i alla andra turrar. Och så fort du dubblat upp, eller blivit chipleader, sätt HÅRD press på de andra spelarna.

GENERELLT sett, är det iaf spå jag spelar, sen måste man ju alltid ha kolla på stackstorlekarna, blinds, ha reads på motståndarna osv. Men generellt: Tight i början, sedan mer och mer aggressivt spela, och attackera de små stackarna så fort du får chansen. 8-)8-)