Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Halloj alla pokerdiggare !

Jag letar febrilt efter en mycket skön stol som gärna låter en sitta 12-14 timmar per dygn utan nämnvärd träsmak.

Jag har idag en stol jag köpte från Kinnarps för ca 10 år sedan. Den kostade då 3850 kr och var antagligen den största investering jag gjort i mitt då 20-åriga liv. Den är idag lika skön som dagen då jag köpte den (nej, den är inte till salu) men jag tänkte häromdagen, helt spontant faktiskt, att utvecklingen kanske gått framåt även inom "stolindustrin" och jag började leta.

Jag har varit runt lite i butiker och provat alla deras bästa modeller, men har inte funnit någon jag ens skulle byta jämnt med den stol jag redan har. Det slog mig då att jag faktiskt har suttit i en riktigt bra stol flera gånger, men hörde i mitt huvud hur samtalet skulle låta när jag ringde för att beställa den:

• "Tjena försäljningsavdelningen, jag skulle vilja byta ut min stol mot den där ni har med värme, kyl-ventilerande fläktar, 8-vägs elmanövrerad och i läder/Alcantara."

"Jaha, kör du Ghia eller Titanium?"

"Varken eller..."

"Men vi har dem bara till de modellerna"

"okay men... ehh, jag vill ha den till kontoret"

Kanske går att ordna iofs, men det skulle bli svårt att få med sambon på det hela. Jag söker hur som helst något för finsmakare inom sitt-eliten. Gärna något som går att luta mycket djupt, nästan till horisontalläge.

Väldigt tacksam för tips. P&K

Postad

kanske köpa en laptop o spela i bilen om den nu är så skön...

klart det finns, testa några massagestolar som var riktigt sköna i usa. benstöd o mkt tilt (lut) på dem. tror du föredrar ngt sådant mer än en kontorsstol. kan se lite gubbiga ut, men sköna o sitta i plus massagen var inte helt fel.

Postad
har funderat på att också investera i en "lyxstol"

kan denna vara ngt?

länk till importfabriken.se

Dom där är faktist inte så bekväma som man kan tro.

testat?

Japp

vad var det som inte var skönt? Fan du krossar ju mina drömmar nu ;):P

Haha, sorry ! :D

Den är hårdhänt ;)

Iaf den jag har provat, på den fanns "vadklämmare", och en sak som "durrade" underifrån ^^, och så huvudgrejen med ryggen.

Och så varen ju höj och sänkbar på lite olika sätt.