demme1 Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Spontana kommentarer önskas. Jag väljer att folda främst av anledningen att jag misstänker att motståndaren kan spelat precis vad som helst och kan ha 2-par, stege... Känns som att jag inte räcker till här. Bordsstämning: Loose, har bara spelat ca 2 varv så jag har ingen direkt read på någon, mer än att de flesta spelar löst. Game # 028,732,892 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Umea" Game ended Wednesday 2005-Jan-05 11:23:20 AM GMT Players: demme999 (EUR 28.25 in seat 1) Magemelon (EUR 21.00 in seat 2) Palves (EUR 17.00 in seat 3) Nytzen (EUR 61.75 in seat 4) Skutt (EUR 23.25 in seat 5) kmj (EUR 6.00 in seat 6) louise1 (EUR 24.75 in seat 7) dir (EUR 35.75 in seat 8) Dealer: demme999 Small Blind: Magemelon (0.25) Big Blind: Palves (0.50) demme999 was dealt: Qd - Jd Nytzen Fold Skutt Fold kmj Call (0.50) louise1 Call (0.50) dir Fold demme999 Call (0.50) Magemelon Call (0.25) Palves Check Flop 4h - Qh - 5d Magemelon Check Palves Check kmj Check louise1 Check demme999 Bet (1.50) Magemelon Call (1.50) Palves Fold kmj Call (1.50) louise1 Fold Turn 4h - Qh - 5d - 8s Magemelon Check kmj Check demme999 Bet (1.75) Magemelon Raise (5.00) kmj Fold demme999 Fold Magemelon Payback (3.25) Magemelon didn't show hand Magemelon wins: EUR 10.00 Rake: EUR 0.50 Citera
Hjort Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Jag gillar inte din betstorlek på turn, tror jag hade gillat en check bättre än att beta så lite. Vad du är ute efter här är ju ungefär två saker a) få värde av en sämre hand och b) inte bli utbluffad av en sämre hand. Ett litet bet fyller inte någon av de funktionerna särskilt väl eftersom du inte tjänar så rackarns mycket de gånger motståndarna synar med sämre händer (0,75 gånger betet kanske) och knappast avskräcker någon från att ta ett skott. Om du alls ska beta beror ju på hur många sämre händer dina motståndare kan ha här som de är villiga att betala med, en check kan mycket väl vara ok. När du blir höjd där så tror jag att du kan leva med en fold tills du lite bättre vet vart du har honom. Citera
ades_va Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Sen undrar jag, på såna där bord (lösa låglimits-bord) varför höjde du inte med QJs på knappen? då hade du garanterat sluppit 76, vilket jag dessutom inte tror att nån hade, din enda oro i det där spelet är nog tvåpar med QX eller TPTK(vilket jag starkt tvivlar, folk gillar att höja mkt med dem korten på låglimit). Citera
demme1 Postad 5 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2005 Mmm...det slog mig också att jag borde höjt preflop, speciellt när jag har position. Preflop: Hur stor höjning? Flop: Hur stort bet? Turn: Hur stort bet? Jag tror inte vi behöver bekymra oss om odds här, för det tror jag majoriteten på den här nivån aldrig hört talas om. Vapnet (betet) skall nog vara psykologiskt. Citera
Papa Kubo Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Sen undrar jag, på såna där bord (lösa låglimits-bord) varför höjde du inte med QJs på knappen? då hade du garanterat sluppit 76 Så om du har höjt pre-flop på ett 0.25/0.50-bord kan du luta dig tillbaka och vara helt förvissad om att ingen av motståndarna sitter med 76? Citera
ades_va Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Absolut inte, men det minskar risken rätt mkt. Och då känns det inte lika kasst om nån träffar med 76 för då vet jag att det är en av de tomtar som jag tjänar pengar på i längden. Citera
Papa Kubo Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Jag vet inte om det är så tomtigt att syna en höjning preflop med 76, menmen. Citera
ades_va Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Nej, men om du nu gjorde det så är det tomtigt att syna ett bet som förstör dina potodds på floppen. Iofs kanske du tror att dina implied odds kommer hjälpa dig om du träffar. Citera
jackbalsam Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Ser inget fel varken i att syna preflop med 76 eller calla på floppen. Beror ju helt på stackdjupen, men om det inte är två shortstacks man möter så är det väl inget att snacka om? Citera
ades_va Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Skulle du alltså syna en raisad pott samt syna dåliga potodds med 67? Citera
Hjort Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Skulle du alltså syna en raisad pott samt syna dåliga potodds med 67? pottodds får man väl nästan aldrig till 76s, men implicita odds händer det väl att man får i en höjd pott i position. Citera
Recommended Posts