Tompa66 Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Köpte pokertracker i går och körde auto rate players blev en del olika varianter när jag hade default inställt,min fråga är nu vad menas med dessa olika spelstilar? 1:semiloose-passive/passive 2:semiloose-passive/aggresive 3:semiloose-aggresive/passive 4:semiloose-aggresive/aggresive Det fanns en del andra med men dom förstår jag nog tror jag typ Tight-aggresive =en som nästan bara spelar premium händer och kör stenhårt när han träffar Kan man säga villken spelstil som är värst att möta eller e det från fall till fall kanske? Citera
Weedobooty Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Om du går in i autorate-funktionen, ser du exakt vilka kriteria som gäller för respektive kategori. Tight, semi-loose, loose anger antal händer som spelaren ser floppen med. De andra två parametrarna anger aggressivitet preflop respektive postflop. Aggression-factor anger hur ofta spelaren bettar/raisar i förhållande till hur ofta han callar. Tight aggressive-aggressive anses väl generallt vara jobbigast att spela mot. Du kan behöva tweaka autorate-parametrarna beroende på vilken typ av spel du spelar och om du spelar 6- eller 10-bord. Det finns trådar om det här på forumet. Citera
-PK- Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Tight aggressive-aggressive anses väl generallt vara jobbigast att spela mot. De är ju typ minst jobbigt att spela mot. Semiloose Aggressive/Aggressive är ju betydligt mycket jobbigare.. Citera
Tompa66 Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Ursäkta min dumhet men vad menas med semi loose,,tolkar det som typ medel lös,,, aggresive och passive är väl självklart men som sagt semi? Citera
Zyr Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Tight aggressive-aggressive anses väl generallt vara jobbigast att spela mot. De är ju typ minst jobbigt att spela mot. Semiloose Aggressive/Aggressive är ju betydligt mycket jobbigare.. tighta väldigt aggresiva spelare är minst lika jobbiga att spela mot.. visst en 24% 7% raise som foldar vid minsta omslag är ju ganska enkel.. men finns ju dom som har runt 24%vp 20% raise som bettar pot hela vägen, dom tycker iaf jag är ganska jobbig att möta, svårt att veta vad dom sitter på när dom höjer varje hand de spelare Citera
-PK- Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 tighta väldigt aggresiva spelare är minst lika jobbiga att spela mot.. visst en 24% 7% raise som foldar vid minsta omslag är ju ganska enkel.. men finns ju dom som har runt 24%vp 20% raise som bettar pot hela vägen, dom tycker iaf jag är ganska jobbig att möta, svårt att veta vad dom sitter på när dom höjer varje hand de spelare Okej, kanske överdrev lite när jag skrev att det var den minst jobbiga att möta men om vi säger så här. Eftersom en Tight Agg/Agg spelar färre händer är det mycket lättare att sätta dem på händer och spelarna du pratar om kan oftast inte släppa händer när de väl bestämt sig för att spela händerna. De övervärderar ofta överpar och bettar på hela vägen som om de har floppar nutz. En Semiloose Agg/Agg spelare är ju mycket svårare att få ett bra grepp om då han spelar fler händer och det är svårt att sätta spelaren på en stark eller svag hand genom att gå efter floppens struktur. Hans HD är såpass bred att du kommer få ha någon form av gissningslek och då är det inte speciellt roligt att sitta där med toppar eller andrapar och syna ner hela vägen. Citera
baller Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 svårt att veta vad dom sitter på när dom höjer varje hand de spelare Dom har alltid nötterna när man har fått nog och skall slå om, det är då en sak som är säker Citera
Recommended Posts