Mikey Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Tänkte bara höra med er vilket av dessa bord ni tycker är ett bra bord för att lära sig spela på? Jag bryr mig egentligen inte om pengarna i det här läget eftersom jag har ett par tusingar att röra mig med varje månad som inte rubbar min ekonomi. Min tanke är att 0,25-1 verkar inte alls ge någon reell insikt i hur bluffspel fingerar. Det känns som att folk är vårdslösa och synar bluffar hit och hit, nästan på måfå. Är det någon skillnad alls på nästa snäpp, eller hur höga bord behöver jag komma till för att märka skillnad? Tacksam för tips * RP - QoS * Citera
Elvis Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Mikey, jag tolkar din fråga som att du vill maximera din pokerinlärning i första hand (och inte exempelvis timlön). Mina svar nedan bygger på den tolkningen. Är det någon skillnad alls på nästa snäpp, eller hur höga bord behöver jag komma till för att märka skillnad? Spelstilen är olika på olika nivåer, men det handlar inte om någon "linjär" förändring/förbättring ju högre upp man kommer. Däremot är det mycket stor skillnad mellan olika sajter. Om du i första hand vill lära dig spela mot hyggligt/bra motstånd, spela cashspel på Paradise eller turneringsspel på Pokerstars. På båda sajterna får du bra valuta för pengarna (=i det här fallet bra motstånd). Vad gäller nivå så tycker jag att du ska spela så att det "svider lite" om du förlorar, det är också bra träning. Man ska ha lite press på sig när man spelar poker. Citera
Mikey Postad 5 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2005 Summlan, jag tror nog NL. Känns som att det finns mycket att plocka upp där i inlärningsväg som inte finns med i FL. Elvis, tack för råden Jag får kika runt lite då kanske. Om man kollar på statistik så verkar ju 0,5-1 redan där vara bra mycket mer säkrare spel med 4x% spelare på floppen, jämfört med 65-70% på de flesta 0,25-0,5. Kanske ska testa på 1-2 iof? Äsch får se Tack igen! Citera
Che Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Skulle säga att du kan väl testa dig fram? Citera
Svinto Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Summlan, jag tror nog NL. Känns som att det finns mycket att plocka upp där i inlärningsväg som inte finns med i FL. Tänk på att 1-2 FL och 1-2 NL handlar om ganska olika saker. I 1-2 NL kan ett enda misstag lätt kosta dig hundratals dollar. Om jag skulle försöka lära mig NL hade jag nog följt Elvis råd och spelat på låg nivå på någon av siterna med bra motstånd. Citera
thorin Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Om det gäller Prima skulle jag rekommendera 0,5/1 om du har pengar, det är samma idioter där som lirar på 0,25/0,5. Du kan tjäna pengar ganska enkelt där om du vet vad du gör. Citera
Mikey Postad 5 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2005 Thorin det vet jag egentligen inte ;p Jag läste igenom en hel onlinebok igår dock så börjar greppa lite mer och det känns faktiskt redan mycket bättre och spelet fungerar bättre. Citera
DallasTower Postad 5 Januari , 2005 Rapport Postad 5 Januari , 2005 Vet inte om jag är kassare än de flesta, men jag har lirat NL i ett år nu, mer eller mindre varje dag, och spelar än så länge bara 1/2 NL än så länge... Visst man kan väl börja där om man vill/har råd, men skulle nog börja lägre, iaf 0.5/1 om det gäller just NL. Citera
Recommended Posts