mukkitre Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Jag ska också starta en dagbok tänkte jag. Dock måste jag varna känsliga läsare redan nu att det kan förekomma saker som man kan vara känslig mot. Kort om mig: 24 år jobbar på ett vanligt jobb. Bor i storstan Sthlm. Tycker om mysiga skogspromenader och plocka svamp Min plan: Min BR är för tillfället 0:- dollars/sek/euro/pund/honk kong dollar Så prio 1 blir att fixa en fet rulle. Dessvärre så har jag inga pengar för tillfället så det får bli frirullar på everest pokah. Är helt övertygad om att jag kan bygga fetingrullen den vägen. Jag menar det e ju hur enkelt som helst när man väl förstått systemet vilket jag gjort. Systemet/Master plan Lira 10 manna SNG`s (freerolls) första priset är feta 0,05 cent. När jag har vunnit en massa sådana läs ca 4 st och jag har 0,20 cent i rulle så kommer jag att gå upp i nivå. Tror det är 5 cent som gäller där. Ja och sen kommer jag bara klättra på tills jag nått en hög och skrämmande nivå där jag inte vågar spela. Cashout: Kommer att ta ut pengar till ett neteller konto som jag nyligen har införskaffat. Kommer nog ta ut allt mellan 100 och 2500 dollar åt gången. Utrustning: En laptop och två skärmar. Ena skärmen sitter fast på laptopen. Har även en plasma på 42 tum med vga utag som jag använda när jag vill ha större bord. Kommer att multitabla också upp till 8 bord. Detta kommer jag göra för att tjäna mer per timme men mindre per bord. Spelstil: Följa magkänslan. Blunda när jag går all in med AA och KK. Jaga färger och stegar till rivern och allmänt försöka dra ut mina motståndare. Detta är en fungerande stil då jag sett andra proffs använda sig av det. OBS Detta är en helt seriös dagbok. Citera
mukkitre Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Ok då sätter vi igång. Får bara köra en sådan freeroll åt gången detta enligt everest "för att det ska vara rättvist". Så för att jag inte ska ha kopplat upp den andra skärmen i onödan så får pokerforum fönstret ligga på den andra skärmen. Så nu ska jag bara vinna 4 st och sen uppdaterar jag om vad som ske skall härnäst. Wish me luck Citera
mukkitre Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Oj oj första handen så vann jag en fet pott på så nu kommer jag bara ta "sit out" tills jag hamnar ITM så ska jag dammsuga under tiden. Kan inte koncentrera mig på pokern fullt ut när jag känner att det finns dammråttor i närheten. Riktigt tiltande. By the way så vann jag på att jag jagade en färg som inte gick hem men rivern kom ett ess som räddade mig. Killen som jag körde mot hade KK och han hade raisat pre flop men jag hade suited me A högt. Citera
mukkitre Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Då har man vunnit den första och bara tre st kvar. Hittade även en stor freeroll som ska starta snart med 1500 startande och ITM 80. Den ska jag också lira lite på. Citera
Zeberdeee Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Lycka till! ska bli kul och följa! Citera
Zire Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 vore det inte enklare att bygga en rulle om du åtminstonde satte in ett par hundra Citera
mukkitre Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 vore det inte enklare att bygga en rulle om du åtminstonde satte in ett par hundra Jo det vore det, men det skulle inte se lika coolt ut i tidnigarna som jag sedan ska bli intervjuad i om jag svara på frågan "hur gick det till hur började allting?" Jag vill inte kunna svara att jag satte in pengar. Vill istället kunna säga att jag började med helt tomma fickor och att det ligger mycket blod, svett och tårar bakom min förmögenhet. Att sätta in pengar är ju lite av en genväg. Fast ändå inte för jag respekterar dom som har satt in pengar. Den bistra sanningen är att jag ville spela idag och mitt visa kort är spärrat eftersom jag har varit ute på fyllan. Om inte detta projekt lyckas så kommer jag att ta genvägen istället Citera
mukkitre Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Ok ett stort problem som jag har stött på vägen här. Nämligen som så att freerullarna är FL. Vilket innebär att folk tycker det inte är så mycket marker så dom jagar alltmöjligt och drar ut en. Men det ska nog gå. Kom i alla fall 1a på en men då trodde jag att jag var stålmannen him self så jag gick direkt upp i nivå och åkte ut. Så fick börja från noll igen. Men jag har nu lärt mig att jag ska följa br kraven vilket innebär att vid 20 cent så återkommer jag. Den stora frirullen med 1500 startande har nu bara 331 spelare kvar. 100 är itm med 0,04 cent. Average ligger på 415 blinds på 3-6 och jag har 376 så det ser bra ut. Citera
mukkitre Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Åkte ut ur turneringen på plats 108. Itm var ju 100. Men är inte arg för det. Spelade rätt men vart utdragen sådant som händer. Har i alla fall varit ute köpt snus etc. Br ligger för tillfället på 0,08 så den ökar sakta men säker. Observera att ordet var sakta. Känns tungt för tillfället. Sitter och skriver detta med tårar rinnandes nerför kinderna. Vill ha en stor bankrulle. Så nu känns det bättre. Tack för att ni lyssnade Citera
mukkitre Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 You rock my world. Tackar tackar... Så där nu kommer bankrullen växa som bara den snart. Nämligen som så att jag ska stejka (stavas det så) min polare som jag delar lägenhet med. Har ju inga pengar men jag snodde hans laptop och lirar samma saker på den dock inte på samma bord för det är fusk. Han vet inget ännu för att han sover men när han vaknar så ska jag berätta allt för honom. Ska lira ihop typ en 50 cent åt honom så får han köra lite dyrare sng`s och ge mig 50%. Är det ngt speciellt man bör tänka på när man stejkar sin vän? Jag vet bara att man ska ge pengar och sen få 50% av vinsten. Men hur länge brukar detta pågå? Citera
ulaf Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Har i alla fall varit ute köpt snus etc. Ska du slösa bort hela vinsten, dåre!? Citera
mukkitre Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Har i alla fall varit ute köpt snus etc. Ska du slösa bort hela vinsten, dåre!? nej nej. Snus köper jag för snus bankrullen. Nämligen så att jag e riktigt fixerad vid money managment förutom när jag e på fyllan, så jag har en massa bankrullar för flera olika saker. By the way så ligger rullen på 10 cent nu så snart kan jag gå upp i nivå. Men mer om detta sen för nu ska jag ta en power napp en stund. Återkommer sen Citera
ulaf Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Du borde regga på flera sajter och grinda freerolls-MTT också. En gång i livet kan du vinna och då har du typ $20-$50 omedelbums. Citera
mukkitre Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Du borde regga på flera sajter och grinda freerolls-MTT också. En gång i livet kan du vinna och då har du typ $20-$50 omedelbums. Detta är mycket bra tips och jag skulle lugnt kunna använda mig av det omte det inte vore för att jag redan har använt mig av min plötsligt händer det. Citera
mukkitre Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Oki då är powernappen slutförd vart fler timmar än det skulle men men. Vet ju om hur viktigt det är och vara utvilad när man spelar poker. Rullen inför kvällens start ligger på 10 cent. Läste om en kille som lyckades skapa ca 700 på 12 timmar. ska försöka göra ngt liknande. Så nu kör vi Citera
sorkenkk Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Varför inte bara fixa ett konto där man får gratispengar istället? Det finns ju massa sajter som erbjuder upp till 50 dollar. Citera
mukkitre Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Varför inte bara fixa ett konto där man får gratispengar istället? Det finns ju massa sajter som erbjuder upp till 50 dollar. Har gjort det men då var jag inte lika erfaren som jag är nu så jag gulade allting Citera
mukkitre Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2006 Märks att det e prime time på everest. Hinner inte få några platser på borden. Så därför kommer jag tumma lite på br regeln. Har 13 cent nu så jag kommer gå upp i nivå där det är lättare och få bord. Detta är inget jag vill egentligen göra men det är det enda sättet och få spela. Everest tvingar mig. Dom vill ha rake Citera
ectasy Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 Hehe helt underbart att läsa. Började spela på samma sätt för ett år sedan. Vann de tre första turneringarna jag körde men sen gick det åt helvete Ha tålamod så kanske det blir nån dollar första månaden! Citera
snetreff Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 Mycket intressant dagbok. Kör hårt! Citera
mukkitre Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Hehe helt underbart att läsa. Började spela på samma sätt för ett år sedan. Vann de tre första turneringarna jag körde men sen gick det åt helvete Ha tålamod så kanske det blir nån dollar första månaden! Var det också på everest? Citera
mukkitre Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Grindade hårt igår så br låg på 1,50. Sen nu i morse så upplevde jag en grym downswing under morgon sessionen innan jobbet. När jag åkte till jobbet så låg jag på 0,40. Var riktigt jobbigt på jobbet. Kunde inte koncentrera mig riktigt, satt bara och tänkte hela tiden vad hade jag gjort fel? Kom inte på ngt tills jag surfade runt lite på forumet och såg det magiska ordet " varians". Då fattade jag varför mina AA hade blivit utdragna osv...Kom hem nu och körde ett riktigt a game. Nu ligger br på 0.79 . Ska grinda upp lite til och sen blir det nivå uppåt och snart ska jag börja dra in handhistorys så jag kan bli en riktig haj eller en guldfisk i alla fall. Kul att se att folk verkar läsa i alla fall. Känns dock som folk tror jag är dömd att misslyckas. ICKE!!!!! Citera
mukkitre Postad 15 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Inledande spel 484122011. Harry9999 sitter vid 0 med 150,50. Rocbaron sitter vid 1 med 258,50. PERREU sitter vid 2 med 78. killguet sitter vid 4 med 148,50. struenki sitter vid 5 med 91,50. mukkitre sitter vid 7 med 64,50. pokernewbie sitter vid 8 med 127,50. lemarco14 sitter vid 9 med 81. Dealern sitter vid 1. PERREU lägger en blind på 1. killguet lägger en blind på 2. (mukkitre ges 5s 10s.) Ok nu kör vi det är suuted Före floppen: struenki foldar. mukkitre synar med 2. pokernewbie synar med 2. lemarco14 foldar. Harry9999 synar med 2. Rocbaron foldar. PERREU synar med 1. killguet checkar Floppen kommer upp Ks 6r 10r. en spade blir lätt till 3 spader PERREU checkar killguet checkar mukkitre satsar 10. ifall det inte kommer fler spadrar så satsar jag i förebyggande syfte. I annat fall får jag massa pengar in i potten pokernewbie foldar. Harry9999 synar med 10. Han har kungen e jag helt hundra på PERREU foldar. killguet foldar. Turnkortet kommer upp Js. ännu en spader mukkitre satsar 30. feett nära nu har bara en spader kvar varav mitt bett Harry9999 synar med 30. Riverkortet kommer upp As. tadaaaaaa mukkitre går all-in med 22,50. det är nu jag försöker berätta för honom att jag har fått färgen Harry9999 synar med 22,50.det är nu han säger att han inte tror mig Kortvisning: mukkitre visar 5s 10s. Flush, Ess högt - As Ks Js 10s 5s Harry9999 visar 4s Kr. Par i kungar - Ks Kr As Js 10r mukkitre vinner potten på (135). och där säger jag "told you so" Gjorde jag ngt fel/rätt Utveckla gärna er kritik Citera
Recommended Posts