Gå till innehåll

Den riktiga Världsmästaren 2006?


ski_punk

Vem är enligt dig den riktiga Världsmästaren i poker 2006?  

149 medlemmar har röstat

  1. 1. Vem är enligt dig den riktiga Världsmästaren i poker 2006?

    • Jamie Gold (Vinnare av $10k NLHE Main Event)
    • David "Chip" Reese (Vinnare av $50k H.O.R.S.E.)


Recommended Posts

Jag skulle vilja svara ingen av dem men valde Chip. Det går inte att kora en världsmästare i poker i min mening. Den som plussar mest är bäst skulle man kanske kunna säga men i så fall så blir det ju antagligen ingen av dessa två herrar. Och det är ju inte säkert att den som plussar mest är bäst heller.

 

Det är så mycket annat som spelar in som positiv varians, möjlighet att delta i de bästa spelen etc. etc.

 

Men det är ju kul att WSOP finns ändå. Folkfest om inte annat. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamie Gold är officiell världsmästare, men kanske att man mer skulle se honom som världsmästare i No Limit Holdem. På liknande sätt kan man se Chip Reese som världsmästare i "allround poker" och Lee Watkinson som världsmästare i Omaha eftersom han vann det Omaha-eventet med det högsta inköpet. Jason Lester är i så fall världsmästare i Pot Limit Holdem, enligt samma princip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja svara ingen av dem men valde Chip. Det går inte att kora en världsmästare i poker i min mening. Den som plussar mest är bäst skulle man kanske kunna säga men i så fall så blir det ju antagligen ingen av dessa två herrar. Och det är ju inte säkert att den som plussar mest är bäst heller.

 

Det är så mycket annat som spelar in som positiv varians, möjlighet att delta i de bästa spelen etc. etc.

 

Men det är ju kul att WSOP finns ändå. Folkfest om inte annat. :D

 

Förstår inte ritkigt ditt resonemang här. Det låter ju på nåt sätt som att du vill att den bästa spelare i världen om man nu kan utse ensådan skall vara världsmästare. Världsmästerskap är ju en tävling och den som vinner är världsmästare, det behöver ine vara synonymt med att den spelaren är bäst i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte ritkigt ditt resonemang här. Det låter ju på nåt sätt som att du vill att den bästa spelare i världen om man nu kan utse ensådan skall vara världsmästare.

Ja det är precis så jag menar.
Världsmästerskap är ju en tävling och den som vinner är världsmästare, det behöver ine vara synonymt med att den spelaren är bäst i världen.
Nej självklart kan någon vinna VM utan att vara bäst i världen men det är troligt att den som vinner VM i en ren skicklighetsgren är bland de bästa i världen åtminstone. Poker innehåller lite för mycket varians för att man ska kunna utse en världsmästare i enbart en tävling.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej självklart kan någon vinna VM utan att vara bäst i världen men det är troligt att den som vinner VM i en ren skicklighetsgren är bland de bästa i världen åtminstone. Poker innehåller lite för mycket varians för att man ska kunna utse en världsmästare i enbart en tävling.

 

Jag tycker i alla fall att Jamie Gold ar en vardig vinnare. Chiplead hur lange som helst och dessutom - inte varldens basta - men i alla fall en valdigt duktig pokerspelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej självklart kan någon vinna VM utan att vara bäst i världen men det är troligt att den som vinner VM i en ren skicklighetsgren är bland de bästa i världen åtminstone. Poker innehåller lite för mycket varians för att man ska kunna utse en världsmästare i enbart en tävling.

 

Jag tycker i alla fall att Jamie Gold ar en vardig vinnare. Chiplead hur lange som helst och dessutom - inte varldens basta - men i alla fall en valdigt duktig pokerspelare!

Inget ont om Jamie Gold.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Världsmästerskap är ju en tävling och den som vinner är världsmästare, det behöver ine vara synonymt med att den spelaren är bäst i världen.
Nej självklart kan någon vinna VM utan att vara bäst i världen men det är troligt att den som vinner VM i en ren skicklighetsgren är bland de bästa i världen åtminstone. Poker innehåller lite för mycket varians för att man ska kunna utse en världsmästare i enbart en tävling.

 

Jo, jag håller med dig där. Det som betyder nåt är titlar som Player of the year. Det säger betydligt mer än titeln världsmästare som det ser ut nu (såklart).

 

Den som borde räknas som världsmästare skulle ju vara den som lyckats bäst när man räknar ihop alla events i WSOP. Det vore en mycket mer rättvis titel medan den som vinner main event helt enkelt får vara nöjd med att vinna main event och kalla sig vad han vill.

 

Btw, skulle Jeff Madsen vinna om man räknade alla event?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken låg i att om man tycker att Reese är den riktiga "världsmästaren" så anser man kanske även att "VM" borde avgöras i horse och inte i 8000+ pers NLTH turnering, typ. :)

 

Jo, det håller jag med om. Men VM har mycket viktigare funktion som PR-grej för pokern, än vad det har för att kora bästa spelaren.

 

Varför körs det inte mer CG-ligor istället (a la Bugsy's Club)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...