P_kungen Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Lirade på shorthanded 6 bord 0,25/0.5$.. Plockar efter några händer upp KK. Sitter på 50$ Jag sitter på knappen. En kille höjer 2$(4bb) och alla andra lägger. jag reraisar till 6$ varpå han går all in.. Jag har ca 42 för att calla Eftersom jag var ny vid bordet så visste jag inte någonting om killen. Jag calla iaf... Hur skulle ni ha gjort? * RP - QoS * Citera
dlinder Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Var i precis samma situation för några dagar sen, på Pokerchamps 0.25/0.50. Jag callade och han hade AA, men det är sånt som händer... på den här nivån iaf är det garanterat +EV att calla i det läget. Citera
TotalFarsa Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Världen är full av galningar och jag är alldeles för konspiratoriskt lagd = rädd för att AA kan dyka upp då man själv kikar ner på KK. Hade nog grunnat på den länge o väl för att sedan foldat. Hade man dock haft en bättre read på honom så hade kanske situationen sett annorlunda ut. Kort svar på en kort fråga... Nu är det bara att vänta på att JH ska dissikera mitt svar /TF Citera
P_kungen Postad 4 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2005 Var i precis samma situation för några dagar sen, på Pokerchamps 0.25/0.50. Jag callade och han hade AA, men det är sånt som händer... på den här nivån iaf är det garanterat +EV att calla i det läget. Var nära att folda.. Men callade i sista stund, eftersom det bara är en hand jag inte vill möta. Men galningar ser man hela tiden, kunde vart 22, JJ, AK AQ eller vafasen som helst.. Var ju givetvis AA denna gång.. Citera
summlan Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 ja avskyr KK. hur ja än gör kommer det alltid ett ess på bordet åsså är det gonatt. skulle inte gått all in utan read utan lagt min hand. känns lite som det händer väldigt ofta att man ser KK mot just AA i samma hand. brukar hellre raisa och betta postflop om de inte kommer nått ess eller andra knepiga kort. Citera
Rubicon Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Lirade på shorthanded 6 bord 0,25/0.5$.. Plockar efter några händer upp KK. Sitter på 50$ Jag sitter på knappen. En kille höjer 2$(4bb) och alla andra lägger. jag reraisar till 6$ varpå han går all in.. Jag har ca 42 för att calla Eftersom jag var ny vid bordet så visste jag inte någonting om killen. Jag calla iaf... Hur skulle ni ha gjort? * RP - QoS * Detta har hänt mig två gånger tätt inpå varandra. Den första gången callade jag... motståndaren hade AA Den andra gången foldade, motståndaren sa då att han hade QQ. Ja, vad gör man? Citera
thorin Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 Med KK? Det är garanterad syn. Jag såg dig innan vid bordet förresten Jag spelar själv mycket på den nivån och jag kan inte säga detta tydligare, det är du och en till, att du ska sätta honom på AA krävs EXTREMT bra uppfattning om hans spel, och det har du knappast, det finns inget läge där jag skulle folda KK preflop. Det måste väl alltid vara +EV att syna? Mitt tips är att om du vill tjäna pengar: syna. Citera
Stoneburg Postad 4 Januari , 2005 Rapport Postad 4 Januari , 2005 KK känns enkelt att spela. Man är antingen all-in preflop eller så går man all-in på floppen om inget äss kommer Sen att jag förlorade med 8 av 9 KK hör ju inte till saken... Citera
Recommended Posts