anth Postad 2 Januari , 2005 Rapport Postad 2 Januari , 2005 I 7CS- och i vissa NLT-turneringar använder man ante. Hur stor bör anten vara i förhållande till bring in resp. big blind? Jag har en idé där anten förändras dynamiskt beroende på hur många spelare som sitter vid bordet: den individuella anten ska vara så stor att den totala anten överstiger bring in/big blind. Exempel: NLT fullt 10-mannabord, blinds 100-200, då blir anten 20/spelare, men om det hade varit HU så hade anten varit 100/spelare. Någon som provat på denna form av ante? Skulle det vara en förbättring jämfört med statisk ante? * RP - QoS * Citera
Hjort Postad 2 Januari , 2005 Rapport Postad 2 Januari , 2005 Jag skulle nästan vilja vända om dina begrepp, där alltså att den vanliga anten är dynamisk och din variant är statisk eftersom summan inte varierar. Om man tycker det är bra eller ej beror väl på hur mycket spel man vill ha när det är short-handed. När man kör med en icke-varierande startsumma så måste ju en mycket större del av händerna spelas och spelas till showdown än om man kör med en fast summa per deltagare. Hög ante = mer spektakulär gambling, lägre ante = längre utdraget, mer tålamodskrävande spel. Egoistiskt skulle jag vilka ha låg ante mot riktigt dåliga spelare och spelare som är en aning bättre än mig, detta eftersom de riktigt kassa spelarna kan få pissa bort sina pengar rejält och de som är en aning bättre än mig får inte fullt så många "exotiska" situationer att pressa mig i. Hög ante vill jag ha mot spelare som är sämre, men inte jättekassa, eftersom jag då får fler situationer där de inte kan orientera sig lika bra som mig. Mot spelare som är mycket bättre än mig så vill jag nog antingen ha riktigt låg ante så att jag kan leka sten, eller riktigt hög ante så vi kan köra "all-in-kalas". Citera
Recommended Posts