Gå till innehåll

Ta bort mig :)


Djens

Vem av de? de sid 95  

45 medlemmar har röstat

  1. 1. Vem av de? de sid 95

    • Christie
      31
    • Helena
      14


Recommended Posts

Varit ute o gått i typ 1:40 nu så jag unnade mig fakitskt en baguette med rökt lax på hemvägen, jag älskar rökt fisk i alla dess former faktiskt.

 

Rökt makrill är min favorit, ska vara de smaksatta fileérna. Trot jag håller dill som nummer ett före vitlök och sedan peppar. Jäklar vad gott. Måste köpa makrill när det blir säsong och röka här hemma med hemodlad vitlök! Det är nog nötterna!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jävlar!

 

Jag har nog aldrig i hela mitt liv blivit såhär utspelad.

Wbfinist på UB totalt manglade mig HU, totalt överkörd är väl det enda jag kan säga.

 

jag visste jag aldrig skulle satt in deg där igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det börjar hända grejer faktiskt, jag börjar närma mig All time high igen :-)

 

Tanken är att när jag har 120-130k på nätet ska testa på 10/20 lite. Och gå ner om jag går under 100k. Som det känns nu så slår jag ganska enkelt motståndet på 5/10 i alla fall, det är inte ofta jag känner att jag blir utspelad, även om det händer då och då. Problemet är väl att på prima där jag trivs bäst är 10/20 action väldigt ofta lika med 0.

 

Så det kommer troligen bli ganska mycket spel på Fulltilt i så fall, de verkar ha ganska mkt 5/10 och 10/20 igång. Samt gamla goda Parbet. Fast prima är stället jag vunnit absolut mest på sistone.

 

Samt att det känns som att spelet fungerar ganska bra just nu, har väl 9 plusdagar i rad eller något. Ändå tycker jag att jag har det ganska motigt med variansen. Men det kan ju förstås vara nåt jag fått för mig , kan ju inte ha 10-25k veckor hela tiden.

 

Funderar på en läcka jag har iaf, tror att jag överskattar AAxx med drag. Det är ju trots allt oftast bara 11 outs just för att alla e såna nötspelare o bara spelar tillbaka med set.

 

På 10/20 borde jag ju slippa synstationerna också, såna klarar jag fortfarande inte av att spela mot.

 

Edit:

Justja, måste faktiskt passa på att propsa och tipsa om nya Yoggi mini Hallon/Melon! Köpte den igår och den är något fabulöst god! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Edit:

Justja, måste faktiskt passa på att propsa och tipsa om nya Yoggi mini Hallon/Melon! Köpte den igår och den är något fabulöst god! :)

 

Särskilt ny är den väl inte, men ja, det är lätt bästa yoggin. Jordgubb mini var nöten tills dom gjorde om den till jordgubb/citron, nu är den bara sådär.

Kul o se att det går bra för dig, keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Särskilt ny är den väl inte, men ja, det är lätt bästa yoggin. Jordgubb mini var nöten tills dom gjorde om den till jordgubb/citron, nu är den bara sådär.

Kul o se att det går bra för dig, keep it up!

 

Har för mig det var nån annan smak med melon innan väl?

Men jag kan ha fel.

 

äpple/päron

Är god, men svår att kombinera med något!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party har ju bara fullring tyvärr, och det klarar jag inte av så bra, iaf inte nuförtiden, helst ska det ju vara max 4handat :)

 

Men party, stars och FTP verkar vara de ställen som man kan spela 10/20 på.

 

Jobbar förresten på att byta primaskin men gillar inte det nya skinnets design, nån som har en länk till nåt ställe med alternativa skins? om det ens finn? Jag vill helst ha en nordicbet kopia, ljusblått e fint =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-(

 

 

 

Nej, under alla de år jag varit här har den lyckats undslippa mig? vart är den?

 

 

Titta på introt, ser det inte ut som inoue blir ond?

 

----------------------------------------------------------------------

 

Okej, såhär gör ni en god frukost:

 

Tunnbrödskagen á la Djens

 

Ingredienser:

En burk kräftstjärtar

En burk räkor

Ett ganska stort knippe färsk dill (jag gillar dill!) (hacka den!)

En bit vanlig grönsallad (hacka den!)

En burk minicremefraiche (smaksak, ta vanlig om ni gillar den bättre)

Några "tryck" majonnäs, smakfråga återigen. Jag tycker d e gott.

1/3-1/2 hackad röd paprika (smaksak, jag gillar paprika)

 

Ta allt ovan, blanda det i en skål för en ubergod röra.

 

Ta fram tunnbrödet du har i skafferiet, gör en tunnbrödsrulle med mycket av ovanstående.

 

Avnjut med Yoggi mini Björnbär/Vanilj eller Äpple/Päron.

 

MUMS!

Både nyttigt och gott om man använder ingredienserna ovan.

 

Tjena Djens. Tänke bara berätta att jag låg bakfull hos flickvännen när jag läste din dagbok och hungrigt noterade det smaskiga receptet på tunnbrödsrulle. Inhandlade erforderliga ingredienser på vägen hem, tillagade och åt. Bjöd en kompis också. Det var jäkligt gott, så, tack för tipset! Enda problemet var att tunnbrödsrullen ju har en massa "lufthål" som röran läckte ut genom, vilket gjorde måltiden något kladdig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party har ju bara fullring tyvärr, och det klarar jag inte av så bra, iaf inte nuförtiden, helst ska det ju vara max 4handat :)

 

Men party, stars och FTP verkar vara de ställen som man kan spela 10/20 på.

 

Jobbar förresten på att byta primaskin men gillar inte det nya skinnets design, nån som har en länk till nåt ställe med alternativa skins? om det ens finn? Jag vill helst ha en nordicbet kopia, ljusblått e fint =)

 

Du kan hämta NBs skin och lägga in på den nya klienten om du vill, minns inte exakt vilken fil man skulle flytta över. Men det ska gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Djens. Tänke bara berätta att jag låg bakfull hos flickvännen när jag läste din dagbok och hungrigt noterade det smaskiga receptet på tunnbrödsrulle. Inhandlade erforderliga ingredienser på vägen hem, tillagade och åt. Bjöd en kompis också. Det var jäkligt gott, så, tack för tipset! Enda problemet var att tunnbrödsrullen ju har en massa "lufthål" som röran läckte ut genom, vilket gjorde måltiden något kladdig.

 

Väldigt fin måltid. Jag skulle dock personligen byta paprikan mot avocado. Mums.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur e sockerhalten?

 

0, den är sukralos-sötad.

 

Utan att ha forskat något vidare så poppar ju "ongame" upp i huvudet som alternativt PLO-grind-hak.

 

Ongame.....:twisted::evil:

 

Du kan hämta NBs skin och lägga in på den nya klienten om du vill, minns inte exakt vilken fil man skulle flytta över. Men det ska gå.

 

Får titta på det snart när jag ätit upp min kakao-gröt :-P

 

Enda problemet var att tunnbrödsrullen ju har en massa "lufthål" som röran läckte ut genom, vilket gjorde måltiden något kladdig.

 

Yep, det blir oftast en aning kladdigt, bästa motmedlen är att köpa tunnbrödsrullar utan hål eller att vrida den fler varv runt och kombinera med typ någon slags papperservett. Kanske borde varnat :mrgreen:

Men jäkligt kul att nån läser och testar det :-)

 

Väldigt fin måltid. Jag skulle dock personligen byta paprikan mot avocado. Mums.

 

Man behöver ju inte byta utan addera, såg dessutom nu att jag glömt den skivade gurkan :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard mot en normal Nit-regular?

 

Game #4081176433: Omaha PL ($5/$10) - 2007/05/14 - 03:46:44 (CET)

Table "Threeofhearts" Seat 6 is the button.

Seat 1: nameless ($767.50 in chips)

Seat 2: djens007 ($1107 in chips)

Seat 3: Arve1007 ($2448.84 in chips)

Seat 4: Gavin_K ($335 in chips)

Seat 5: Sovereign ($807.50 in chips)

Seat 6: bingotant ($1031 in chips)

nameless: posts small blind $5

djens007: posts big blind $10

----- HOLE CARDS -----

dealt to djens007 3 of ClubsJack of Hearts3 of DiamondsJack of Diamonds

Arve1007: folds

Gavin_K: folds

Sovereign: calls $10

bingotant: raises to $45

nameless: folds

djens007: calls $35

Sovereign: calls $35

----- FLOP ----- 4 of Hearts6 of Spades3 of Spades

djens007: checks

Sovereign: checks

bingotant: bets $140

djens007: calls $140

Sovereign: folds

----- TURN ----- 4 of Hearts6 of Spades 3 of Spades4 of Clubs

djens007: checks

bingotant: checks

----- RIVER ----- 4 of Hearts6 of Spades3 of Spades 4 of Clubs10 of Clubs

djens007: bets $250

bingotant: raises to $846 and is all-in

djens007: folds

Returned uncalled bets $596 to bingotant

bingotant: doesn't show hand

bingotant collected $917 from Main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderat på ett litet projekt nu i 2 veckor.

 

Tanken är att spela in en Z4. Måste plussa i snitt 2,5k/dag, 14 dagar och den kostar runt $35k.

 

Kommer jag inte upp i $35k så hamnar allt i rullen istället, det gör även allt över 35k.

 

Att jag skulle komma upp i 35k på två veckor är såklart en fantasi, skulle behöva vara running g00t konstant. skulle behöva spela runt 1500 händer/dag med mina stats. Men det kan ju vara en kul sporre och något att sikta på.

Är runt 20k upp den här månaden just nu, tror jag. Det är en ok månadslön.

 

Nivåerna skulle vara 3/6 och 5/10 PLO på typ alla sajter, rakeback och bonusar räknas såklart in.

 

Måndagen den 29de får vi se om jag får en bil att glida i över sommaren.

 

Just nu:

0/35000 usd.

 

Edit: Hade de här planerna innan med, sen åkte jag till vegas och hamnade därefter i downswing, så det blev inget av då :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...