tamtaram Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Seat 2 is the button Total number of players : 4 Seat 3: Hero ( $43.95 ) Seat 4: delerium2113 ( $115.56 ) Seat 2: FaceAndi ( $50.90 ) Seat 1: luv_da_fr0 ( $10 ) Hero posts small blind [$0.25]. delerium2113 posts big blind [$0.50]. luv_da_fr0 posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ Ah Qh ] luv_da_fr0 checks. FaceAndi raises [$2]. Hero calls [$1.75]. delerium2113 folds. luv_da_fr0 calls [$1.50]. ** Dealing Flop ** [ 5c, Js, Qc ] Hero checks. luv_da_fr0 checks. FaceAndi bets [$4]. Hero calls [$4]. luv_da_fr0 folds. ** Dealing Turn ** [ Qd ] Hero checks. FaceAndi checks. ** Dealing River ** [ Kc ] Hero checks. FaceAndi bets [$7]. Mina read på spelaren är att han har VPIP 35, PFR 10 Jag vill ha synpunker på samtliga gator. Samt synpunkter på action på river. Citera
beachalban Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Jag hade reraisat ganska ofta preflop. Som spelat hade jag sedan betat turn och raisat river till 20$. Flopen tycker jag är bra. Citera
majorj Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Jag skulle nog ha checkraisat på floppen. Och följaktligen, om jag fått syn, tryckt ganska hårt på turn. Citera
wingman Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Floppen spelar du rätt med tptk. Turn också bra, ge han chans att skjuta en second barrel. På rivern hade jag skjutit ca 80% av potten eller kanske överbetat den för att få det att se ut som en steal. Citera
beachalban Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Jag skulle nog ha checkraisat på floppen. Och följaktligen, om jag fått syn, tryckt ganska hårt på turn. Checkraisar du floppen tappar du mycket värde genom att han sällan kommer stoppa in mer pengar i potten med en mindre hand. Du gör därmed i stort sett om hande till en bluff om det inte är så att stieln är mycket LAG. Citera
tamtaram Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Beachalban och Majorj: Har ni synpunkter på river? Preflop kan jag hålla med eftersom jag öppnar för ytterligare syn bakom mig. Flopp håller jag med Beachalban att det är bättre att checka. Citera
Myssion Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Jag är tveksam till om jag tänker kommentera denna HH:n eftersom jag drömde häromnatten att du skrev på en lapp att du typ hatade mig... Eller, det kan ha varit Tamdam, och inte du, men det var definitivt din avatar. Citera
tamtaram Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Jag är tveksam till om jag tänker kommentera denna HH:n eftersom jag drömde häromnatten att du skrev på en lapp att du typ hatade mig... Eller, det kan ha varit Tamdam, och inte du, men det var definitivt din avatar. Myssion jag har inget annat än djupa känslor för dig Citera
beachalban Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Beachalban och Majorj: Har ni synpunkter på river? Preflop kan jag hålla med eftersom jag öppnar för ytterligare syn bakom mig. Flopp håller jag med Beachalban att det är bättre att checka. Så som spelat tycker jag checkraise till 20$ är bra eftersom du har maskerat (underepresenterat) din hand väl och det finns många händer Fi kan betala av med. Hade du lett ut på turn (8-10$) tycker jag en relativt liten bet (12- 16$) på river är bäst spel. Citera
tamtaram Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Sammanfattar lite innan läggdags: Öka aggressiviteten preflop och på turn för att höja värdet på potten. River känns lite oklar eftersom ett riktigt skrämselkort kommer dock. Finns ju fler händer som slår mig (T9,QJ,KQ,AT,KK,JJ och eventuellt QQ) Citera
jojje2k Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Sammanfattar lite innan läggdags: Öka aggressiviteten preflop och på turn för att höja värdet på potten. River känns lite oklar eftersom ett riktigt skrämselkort kommer dock. Finns ju fler händer som slår mig (T9,QJ,KQ,AT,KK,JJ och eventuellt QQ) QQ det ligger ju redan två Q på bordet Citera
Druiden Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Postad 11 Augusti , 2006 Tycker du spelar floppen ok. På turn hade jag betat. Du leder sannolikt och jag tycker det är fel att ge grattiskort på den bräddan (färg- och stegdrag). Låt han betala om han ska dra ut dig. Citera
autumn Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Preflop: Raisa här ofta, om du inte har nån konstig read på motståndaren. Du har dålig position så att se en flopp går ner i värde, varför en stor raise kan vara att föredra. Vet inte om du squeezar så med dåliga kort (typ T7s osv), men om du gör det kan de omöjligt veta att du har en bra hand vid detta tillfälle. Hursomhelst skulle jag vara mer benägen att raisa (och det en hel del) här än om jag hade button. Flop: Då blir floppen lätt, och du kan continuebetta. Nu vet jag inte riktigt vad du sysslar med efter att du träffat den andra damen. Två check-raise-försök i rad? Om inte den tredje personen hade varit med skulle du kunna check-calla floppen, men som det är nu tycker jag en check-raise är helt okej, och sen leda de flesta turns. EDIT: såg just att du postat stats också, och att raisen är från button. Då är det en lätt reraise alla dar i veckan. River hade jag raisat här och förmodligen foldat mot ett omslag. Citera
Myssion Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Jag ogillar absolut inte reräjs preflåpp för att avsluta action direkt, med tanke på att du sitter i sämsta möjliga position. Och då menar jag inte bara att du sitter i SB, utan att du sitter direkt till vänster om räjsaren och kan bli trappad mellan honom och UTG som ofta tjeckar till räjsaren på floppen oavsett om han träffar eller missar. jag tycker det är fel att ge grattiskort Ja må han leva! Citera
autumn Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Jag ogillar absolut inte reräjs preflåpp för att avsluta action direkt, med tanke på att du sitter i sämsta möjliga position. Just därför. På button hade jag nog synat, men i SB blir det en ganska lätt raise. Det är en steal raise från button också. Citera
jojje2k Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 I position vill man se floppen ur position vill man inte se floppen. Citera
majorj Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Jag skulle nog ha checkraisat på floppen. Och följaktligen, om jag fått syn, tryckt ganska hårt på turn. Checkraisar du floppen tappar du mycket värde genom att han sällan kommer stoppa in mer pengar i potten med en mindre hand. Du gör därmed i stort sett om hande till en bluff om det inte är så att stieln är mycket LAG. Du har förmodligen rätt i det. Men spelar själv NL50 ibland, är hyfsat LAG och bygger hellre pott mot synvilliga fi än checkar mig igenom en monsterhand. Men som sagt, det kanske är en läcka i mitt spel du pekar på. Citera
Myssion Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Jag skulle nog ha checkraisat på floppen. Och följaktligen, om jag fått syn, tryckt ganska hårt på turn. Checkraisar du floppen tappar du mycket värde genom att han sällan kommer stoppa in mer pengar i potten med en mindre hand. Du gör därmed i stort sett om hande till en bluff om det inte är så att stieln är mycket LAG. Du har förmodligen rätt i det. Men spelar själv NL50 ibland, är hyfsat LAG och bygger hellre pott mot synvilliga fi än checkar mig igenom en monsterhand. Men som sagt, det kanske är en läcka i mitt spel du pekar på. På NL10 och NL25 funkar det utmärkt att bygga stora potter med händer som TP och liknande, eftersom man så ofta får syn av sämre händer (På Everest NL10 pushar man floppen med missad AK för värde ). På NL50 börjar det dock bli en ganska skakig linje IMO. Citera
majorj Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 På NL10 och NL25 funkar det utmärkt att bygga stora potter med händer som TP och liknande, eftersom man så ofta får syn av sämre händer (På Everest NL10 pushar man floppen med missad AK för värde ). På NL50 börjar det dock bli en ganska skakig linje IMO. Nja, på Prima funkar det ganska fint. Citera
richardd Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Foldar nog preflop rätt ofta men synar ibland, betar floppen eller turn. River är solklar valuebet, förstår mig inte riktigt på checken. Edit: missa flurren check call är helt ok här, känns inte som något fel med value bet heller. Citera
TheEmbassy Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Foldar nog preflop rätt ofta men synar ibland Du foldar AQs preflop fyrhändigt??? Tycker det är ganska given reraise pre. Citera
rickie Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Foldar nog preflop rätt ofta men synar ibland Du foldar AQs preflop fyrhändigt??? Tycker det är ganska given reraise pre. Citera
tamtaram Postad 12 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Får avsluta tråden med resultatet. FI hade AT och klonkade in stegen. Jag synade bara vilket kändes rätt mot en FI som skjuter tre skott. Tack för alla bra kommentarer. Jag köper reraisen på turn och kanske även reraise preflop även om det känns lite obekvämt. Citera
wingman Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 Får avsluta tråden med resultatet. FI hade AT och klonkade in stegen. Jag synade bara vilket kändes rätt mot en FI som skjuter tre skott. Tack för alla bra kommentarer. Jag köper reraisen på turn och kanske även reraise preflop även om det känns lite obekvämt. Vilken reraise på turn? Han checkar ju! Citera
autumn Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Postad 12 Augusti , 2006 På NL10 och NL25 funkar det utmärkt att bygga stora potter med händer som TP och liknande, eftersom man så ofta får syn av sämre händer (På Everest NL10 pushar man floppen med missad AK för värde ). På NL50 börjar det dock bli en ganska skakig linje IMO. Nja, på Prima funkar det ganska fint. Sorry för derail men menar du att Primas NL50 är sämre än t ex Partys? Bara undrar för jag vet inte. Citera
Recommended Posts