Gå till innehåll

FiskNils lirar igen!


FiskNils

Recommended Posts

  • Svars 377
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag kom så tilten på besök hos mig. Var smått förbannad och irriterad redan när jag satte mig för att spela. Det i kombination med att jag har fem röda dagar bakom mig gav ju inte direkt de bästa förutsättningarna. Sen så har jag marginalerna emot mig under spelet idag också. Hamnar i dåliga situationer hela tiden. Men så till handen som gjorde att det blev för mycket.

 

Jag har QQ och höjer pre, med tre synare. Floppen kommer J9x och jag bettar ut, får omslag av en motståndare. I det här läget kan jag myccket väl tänka mig att slänga i vanliga fall, men lite halvtiltad så ställer jag in. Turn kommer J och river A. Dags att visa korten och fi har A9. Ridå..

 

Sjätte minusdagen på rad nu och jag funderar på om jag verkligen klarar att vända den trenden genom att bara fortsätta spela. Kanske måste ta ett break nu och på nåt sätt nollställa hjärnan för jag är klart påverkad av att det har gått dåligt senaste tiden. Hade tänkt att spela mycket nu ett tag och sen ta break till 1 jan, men det är kanske bäst att ta breaket nu och sen kanske ett kortare uppehåll innan årsskiftet. Ska räkna lite på hur mycket jag måste spela för att bli klar med dom bonusar som jag har planerat att jobba klart denna månad så får vi se.

 

Nu börjar min dåliga svit att synas även i rullen. Dock ingen kris på nåt sätt om jag bara kan sluta förlora dag efter dag.

 

 

14/12: -$84 55min

 

BR: $1963

 

Trist med fem förlustdagar i rad, sånt känns. Man börjar tvivla på att man kan slå NL50 och det är ju ingen höjdare. Har du mest spelat på party? Använder du PT så brukar en bra "medicin" vara att gå in och titta på händerna man förlorat stora potter med. Har man fått in pengarna som favorit så är ju ens spel trots allt bra och man har otur i det korta loppet. Är läget tvärtom får man ta och analysera sitt spel och försöka täta luckor.

 

Var glad att du undkom tilten med -84$, min värsta tiltdag förlorade jag 500$ på mestadels NL50 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist med fem förlustdagar i rad, sånt känns. Man börjar tvivla på att man kan slå NL50 och det är ju ingen höjdare. Har du mest spelat på party? Använder du PT så brukar en bra "medicin" vara att gå in och titta på händerna man förlorat stora potter med. Har man fått in pengarna som favorit så är ju ens spel trots allt bra och man har otur i det korta loppet. Är läget tvärtom får man ta och analysera sitt spel och försöka täta luckor.

 

Var glad att du undkom tilten med -84$, min värsta tiltdag förlorade jag 500$ på mestadels NL50 :D

 

Jo jag brukar klara mig ifrån att tilta bort speciellt mycket som tur är. Jag är så patetiskt dålig på att tilta.. :) Har lärt mig att sluta i tid kanske.

 

Tyvärr har jag inte PT så kan inte kolla igenom de händer som jag har spelat, men jag tror att jag har spelat gradvis sämre. Visst har det varit en del utdragningar, men mer har det väl varit att jag t.ex. haft KK mot AA eller inte fått betalt med mina bra händer osv.. Först idag som jag känner av tilten dock. När jag tänker efter så har jag också blivit mer och mer resultatfixerad på senare tid, vilket jag inte tror är bra heller.

 

Pausar nog nån eller några dagar nu. Får se om det räcker för att återfå självförtroendet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har smygspelat lite NL25 (för att cleara partybonusen) och några småturrar också senaste dagarna. Skoj och lagom slött med turneringar och man kan ju pyssla med lite annat samtidigt. Har plussat lite grann så rullen är nu på rätt sida 2k igen.

 

Kommer bli lite turneringar och så idag också. Får se när det "seriösa" liret drar igång igen. Måste spela lite till i år iaf så att jag hinner fixa eurolinx-bonusen. Annars kan jag tänka mig att bara spela turneringar året ut och sen komma laddad för CG när 2007 börjar.

 

16-17/12: +$166

 

BR: $2129

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte flytet med mig i dagens turneringar. Kom ITM i en av dom 7 som jag spelade. Sista turneringen åkte jag ut precis innan ITM när jag förlorade med KK mot AA. Låg hyfsat med i den annars.

 

Klar med bonusen på party nu också så nu slipper jag den siten ett tag framöver iaf! :)

 

Tror att jag inte spelar nån poker alls imorgon och sen tar jag tag i CG-liret på onsdag. Är dock för trött nu för att kunna säga med säkerhet exakt hur det blir. Målet är att skrapa ihop åtminstone 20 timmars spel i vilket fall.

 

 

18/12: -$42

 

BR: $2087

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju nästan onsdag så nu kör jag igång liret igen. Blir cash game alltså och kommer även att spela en $11-turnering.

 

Dubblade nästan direkt i turneringen med AA mot 99. Ska försöka se lite billiga floppar nu och se om man kan hitta några fina träffar. Brukar betala ganska bra om man säger så..

 

CG har också börjat bra första kvarten. Målet är att spela mitt spel och inte påverkas av resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turren: Dröjde inte länge förrän jag förlorade halva min stack med QQ mot en fi. Floppen kom J77. Betar och får syn. Sätter honom all in med pottbett efter blank turn. Fårsyn och fi har T7. Så nu blir det väl all in-poker idag också...

 

Just när jag skrivit detta så dubblar jag med AK mot JJ.. Får se hur det hela utvecklar sig helt enkelt.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom inte så mycket längre än ITM. Ställde med 88 och fick syn av JT som prickade tvåparet. Usel syn av honom, men det blir ju lite lotteri hursomhelst. Blev typ 35:a av 440 och fick $32. Inte mycket att säga om, men lite synd för det är ju så sjukt kul när man börjar spela om pengarna! :)

 

 

19/12: +$88

 

BR: $2175

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen så här långt: Session 1 gick bra ibörjan och slutade ca $40 upp till slut. Den session som jag just avslutat började också helt ok, men sen hade jag usel koncentration och får skylla mig själv att jag nu är -$9 idag totalt. Åkte på en tråkig utdragning när fi satte runner runner-färgen. Så det gjorde skillnaden på ett inköp tyvärr. Mest besviken på att jag fortsatte spela trots att jag var okoncentrerad och höll på med massa vid sidan av.

 

Har också köpt in mig i två $11-turneringar så dagsresultatet är för närvarande -$31. Inget att gnälla över, men imorgon är det jag som spelar med full koncentration. Inget msn, inget surfande osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte på ett coinflip ganska tidigt ITM idag också ena turren. I den andra åkte jag med JJ mot A3 strax före ITM. Men fick tillbaka det jag lagt ut iaf.. :)

 

Funderar för närvarande på hur jag ska lägga upp spelet 2007. Har tankar kring nån "plan" eller liknande för hur jag ska lägga upp det hela. Känns som att jag mest står och stampar nu annars, så jag behöver nåt som för mig framåt.

 

 

20/12: +$4

 

BR: $2179

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirar du fortfarande tain eller ? har lirat där lite nu :P ska ta deras 250 sign up bonus =) nickar du fisknils där isåfall ?

 

Började på party idag igen i o m deras reload-erbjudanden.

 

Började med dryga två timmar på tain idag och backade $71. Tappade ett inköp med set på helfärgad bräda direkt då fi som höjt pre hade träffat nötfärgen. Sen så hoppade jag över till Party och har spelat 2h där och backade $105. Allt har bara gått så jävla dåligt. Alltså $176 back för dagen.

 

Men nu ska jag banne mig anta utmaningen att klara av Party! Kommer bli många timmars spel där nu och målet blir att hamna på plussida. Fick som sagt en dålig start, men ska tänka över mitt spel och jobba vidare.

 

Kommer spela ganska många timmar på party nu så har jag ett vinnande spel så kommer jag med största säkerhet att sluta plus, annars inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbade vidare på party sen och lyckades ta igen backet där, vilket jag är jättenöjd med. Dagen slutar -$63, men jag är glad ändå för det var på väg att bli en riktig katastrofdag. Sen fick jag också bevisat för mig att jag faktiskt kan plussa på party och det är viktigt för framtiden. Vändningen kom när jag gick ner och spelade fyra bord mot tidigare fem, så det kommer jag fortsätta med. Blir lättare att följa med i händerna då.

 

Spelade 8,5 h idag och det är nog rekord för mig tror jag. Kommer bli mycket spel närmsta tiden så jag hinner klart med alla bonusar. Dock inte 8h/dag för nu blir det ju mycket annat att göra kring julen. :)

 

Till sist så måste jag bara säga att jag sörjer layout-bytet oerhört mycket.. :(

 

21/12: -$63 8h 30min (Man kan inte färglägga tecken längre eller?)

 

BR: $2116

 

FiskNils vs Party: +$8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbade vidare på party sen och lyckades ta igen backet där, vilket jag är jättenöjd med. Dagen slutar -$63, men jag är glad ändå för det var på väg att bli en riktig katastrofdag. Sen fick jag också bevisat för mig att jag faktiskt kan plussa på party och det är viktigt för framtiden. Vändningen kom när jag gick ner och spelade fyra bord mot tidigare fem, så det kommer jag fortsätta med. Blir lättare att följa med i händerna då.

 

Spelade 8,5 h idag och det är nog rekord för mig tror jag. Kommer bli mycket spel närmsta tiden så jag hinner klart med alla bonusar. Dock inte 8h/dag för nu blir det ju mycket annat att göra kring julen. :)

 

Till sist så måste jag bara säga att jag sörjer layout-bytet oerhört mycket.. :(

 

21/12: -$63 8h 30min (Man kan inte färglägga tecken längre eller?)

 

BR: $2116

 

FiskNils vs Party: +$8

 

 

Oj, 8,5 h på en dag är enormt mkt, starkt jobbat att orka med det. Starkt att du lyckades ta igen en del av det du lå minus.

 

Apropå party så är det min absoluta favoritsida, jag plussar bäst där. Ofta är det riktigt fiskiga spelare och en del är dumaggro. Det negativa är dock att man inte har ngn rakeback. Hade party haft det hade jag nog bara spelat där.

 

Inga intressanta HH:s?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, 8,5 h på en dag är enormt mkt, starkt jobbat att orka med det. Starkt att du lyckades ta igen en del av det du lå minus.

 

Apropå party så är det min absoluta favoritsida, jag plussar bäst där. Ofta är det riktigt fiskiga spelare och en del är dumaggro. Det negativa är dock att man inte har ngn rakeback. Hade party haft det hade jag nog bara spelat där.

 

Inga intressanta HH:s?

 

Jo jag har hela tiden tyckt att det varit dåliga spelare på party och everest, men ändå har jag haft svårt på dessa sajter. Hamnade i många intressanta situationer igår som jag önskar att jag sparat HH:s ifrån, men tyvärr så sparade jag bara bad beat-HH:s. Säger väl lite om hur min mentala status var.. ;) Men HH:s utlovas under dagen. Hoppas på hjälp med analys då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har hela tiden tyckt att det varit dåliga spelare på party och everest, men ändå har jag haft svårt på dessa sajter. Hamnade i många intressanta situationer igår som jag önskar att jag sparat HH:s ifrån, men tyvärr så sparade jag bara bad beat-HH:s. Säger väl lite om hur min mentala status var.. ;) Men HH:s utlovas under dagen. Hoppas på hjälp med analys då!

 

Du vet väl att du på party kan spara HH:s på din hårddisk!!?

 

Jag utlovar analys då jag har 12 dagars semester framför mig. Kika in i min dagbok och kommentera de HH:s jag lagt upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet väl att du på party kan spara HH:s på din hårddisk!!?

 

Jag utlovar analys då jag har 12 dagars semester framför mig. Kika in i min dagbok och kommentera de HH:s jag lagt upp.

 

Åh fan, ja då måste jag kolla upp det.

 

Läser ju din dagbok så fort den uppdateras. Kommer in och amatöranlyserar lite sen är jag tar ett break i spelandet! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back ca $100 nu. Träffar inget om när jag väl gör det så blir det så här.. Fan så värdelös man kan vara då.. Hade checkat ner flera såna här tidigare och då har fi suttit på nåt par.

 

Seat 1: poopyflop ( $19)

Seat 2: onlinedeath ( $52.20)

Seat 3: Chergal ( $59.30)

Seat 4: Hero ( $46.50)

Seat 5: sebo2208 ( $17.60)

Seat 6: Serious_Kill ( $47.70)

sebo2208 posts small blind (0.25)

Serious_Kill posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Jh, Qh ]

poopyflop folds.

onlinedeath calls (0.50)

Chergal folds.

Hero calls (0.50)

sebo2208 calls (0.25)

Serious_Kill checks.

** Dealing Flop ** : [ Ts, Kd, 9s ]

sebo2208 checks.

Serious_Kill checks.

onlinedeath bets (2)

Hero raises (7) to 7

sebo2208 folds.

Serious_Kill folds.

onlinedeath calls (5)

** Dealing Turn ** : [ 2h ]

onlinedeath checks.

Hero bets (12)

onlinedeath calls (12)

** Dealing River ** : [ 6s ]

onlinedeath checks.

Hero bets (18)

onlinedeath raises (32.70) to 32.70

onlinedeath is all-In.

Hero calls (9)

Hero is all-In.

Creating Main Pot with $91 with Hero

Creating Side Pot 1 with $5.70 with onlinedeath

** Summary **

Main Pot: $91 | Side Pot 1: $5.70 | Rake: $3

Board: [ Ts Kd 9s 2h 6s ]

 

poopyflop balance $19, didn't bet (folded)

onlinedeath balance $96.70, bet $52.20, collected $96.70, net +$44.50 [ 4s As ] [ a flush, Ace high -- As,Ts,9s,6s,4s ]

Chergal balance $59.30, didn't bet (folded)

Hero balance $0, lost $46.50 [ Jh Qh ] [ a straight Nine to King -- Kd,Qh,Jh,Ts,9s ]

sebo2208 balance $17.10, lost $0.50 (folded)

Serious_Kill balance $47.20, lost $0.50 (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade världens kortrusch nyss AA tre gånger och KK två gånger under 1 minut. Floppade set med kungarna båda gångerna. Inget betalt dock. Två AA rundfoldades och sista AA vann jag lite pott med. Sen så kom QQ och AK som jag träffade färgen med men kanske spelade lite för hårt i min iver att äntligen fått träff. Till sist set med 88 strax därefter.. Otroligt fina kort/träffar, men tyvärr vara motståndarna inte lika villiga att skicka in deg nu.

 

-$92 ligger jag nu efter 4,5 timmars spel. Får försöka bita ihop och jobba vidare trots att det känns tungt. Men snälla pokergud, hjälp mig en bit på vägen! Jag behöver det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ställs jag inför ett beslut. Vad ska jag göra? Det jag kan säga om fi är att han satt med dubbelt inköp när jag satte mig, men har tappat.

 

Seat 1: Hero ( $71.94)

Seat 2: Agentus ( $53.70)

Seat 3: steen513 ( $52.30)

Seat 4: palomamc ( $49.70)

Seat 5: Jari17 ( $54.45)

Seat 6: essif9 ( $49.50)

essif9 posts small blind (0.25)

Hero posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ As, Ah ]

Agentus folds.

steen513 calls (0.50)

palomamc folds.

Jari17 folds.

essif9 folds.

Hero raises (2) to 2.50

steen513 calls (2)

** Dealing Flop ** : [ 9c, Kd, 5c ]

Hero bets (5)

steen513 calls (5)

** Dealing Turn ** : [ 9h ]

Hero bets (10)

steen513 raises (27.50) to 27.50

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var ännu en låååååång pokerdag slut. Började bra då jag dubblade upp första handen jag spelade med nötkåk mot lägre kåk. Men sen kom backet och jag var nere på -$100 som sämst. Var nära att explodera blev check-raisad med set mot färgen. Tog inte lång tid förrän jag blev lugn igen och sen vände det sakta men säkert uppåt och jag låg på plussidan ett tag för att sedan backa ner och sluta -$19 efter att ha tvingats folda set i en stor pott där fi gick all in på rivern och troligen satte sin färg där.

 

9 timmar har jag spelat idag och det är otroligt jobbigt att spela så lång tid i motvind. Spelar väl knappast mitt bästa spel när jag spelar så mycket, men nu ska jag jobba in bonusar så då får det bli så. Sen så tror jag också att det är en bra erfarenhet. Det härdar och är samtidigt en härlig utmaning!

Blir mycket spel imorgon, kanske inte några nio timmar dock.. :)

 

Hoppas att många har lust att kommentera den HH som jag la in tidigare. Uppstod flera intressanta situationer idag så jag har fler HH:s att fylla på med.

 

 

22/12: -$19 9h

 

BR: $2097

 

FiskNils vs Party: -$11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ställs jag inför ett beslut. Vad ska jag göra? Det jag kan säga om fi är att han satt med dubbelt inköp när jag satte mig, men har tappat.

 

Seat 1: Hero ( $71.94)

Seat 2: Agentus ( $53.70)

Seat 3: steen513 ( $52.30)

Seat 4: palomamc ( $49.70)

Seat 5: Jari17 ( $54.45)

Seat 6: essif9 ( $49.50)

essif9 posts small blind (0.25)

Hero posts big blind (0.50)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ As, Ah ]

Agentus folds.

steen513 calls (0.50)

palomamc folds.

Jari17 folds.

essif9 folds.

Hero raises (2) to 2.50

steen513 calls (2)

** Dealing Flop ** : [ 9c, Kd, 5c ]

Hero bets (5)

steen513 calls (5)

** Dealing Turn ** : [ 9h ]

Hero bets (10)

steen513 raises (27.50) to 27.50

Hero ???

 

FI limpar, har du sett honom limpa låga PP:s tidigare? Jag tror inte han skulle slå om så stort med 99 eller 55, det är inte många spelare på NL50 som gör det. Du visar styrka hela vägen så frågan är om han verkligen försöker sig på en ren bluff här. Jag hade synat hans raise och check-synat river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI limpar, har du sett honom limpa låga PP:s tidigare? Jag tror inte han skulle slå om så stort med 99 eller 55, det är inte många spelare på NL50 som gör det. Du visar styrka hela vägen så frågan är om han verkligen försöker sig på en ren bluff här. Jag hade synat hans raise och check-synat river.

 

Intressant det du skriver. På exempelvis tighta tain så hade ja inte tvivlat på att jag var slagen här. Dock är det ett annat spel på party och du som känner spelet på party bättre tänker också på ett annat sätt. För mig var det raise på turn efter att ha synat floppen=monster. Har foldat bästa handen många gånger och gjorde det också här. Fi gjorde detta spela med 68 och hade alltså hålstegedraget. Tycker dock ändå att jag visar att jag har bra och då han ändå höjer mig på turn så luktar det styrka. Men på tokiga party så får man nog göra andra värderingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...