FiskNils Postad 16 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2006 En bra session nu på 1,5h ca. Det enda tråkiga var att jag förlorade ett inköp på sista handen jag spelade. Postar handen här nedan. Han har ju många outs så det är inget att klaga över. Det enda tråkiga är att han inte träffar färgen istället för då hade jag åtminstone kommit undan med ett halvt inköp. Tycker att jag är tvungen att syna på rivern med dom odds jag har. Kan väl dock beta hårdare på turn och river. Detta förstörde dagsresultatet lite, men jag är ändå nöjd. Bordsplacering: gulay sitter på stol 1 med $33.59. tikitpapourl sitter på stol 2 med $51.14. Hero sitter på stol 3 med $73.69. don_brasco sitter på stol 4 med $55.03. EluSiVe sitter på stol 5 med $50.01. Kerlouan sitter på stol 6 med $48.44. Lägga blindar: Knappen är vid stol 4. EluSiVe lägger den lilla blinden på $0.25. Kerlouan lägger den stora blinden på $0.50. Ge hålkorten: gulay: -- -- tikitpapourl: -- -- Hero: Kd As don_brasco: -- -- EluSiVe: -- -- Kerlouan: -- -- Före floppen: gulay synar $0.50. tikitpapourl lägger sig. Hero höjer $2.00. don_brasco lägger sig. EluSiVe synar $1.75. Kerlouan lägger sig. gulay synar $1.50. Floppen (Jd Ah 7d): EluSiVe höjer $2.50. gulay synar $2.50. Hero höjer $8.00. EluSiVe synar $5.50. gulay synar $5.50. Turnkortet (Jd Ah 7d 6h): EluSiVe höjer $2.00. gulay lägger sig. Hero höjer $16.00. EluSiVe synar $14.00. Riverkortet (Jd Ah 7d 6h 2c): EluSiVe höjer $24.01. Hero synar $24.01. Kortvisning: EluSiVe visar Ad 2d. EluSiVe har 2d 2c Jd Ad Ah: Två par Hero visar Kd As. Hero har 7d Jd Kd As Ah: Par Pott - sammandrag: Hela potten: $110.52 EluSiVe vinner $107.52. Husprovision: $3.00 15/10: +$99 5h 45min BR: $2828 Citera
ulaf Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Tyckte också WPT var übergrymt i början, men nu tycker jag det är riktigt tråkigt. Tips på bättre och riktigt bra pokerprogram är (du vet det säkert redan men..): High stakes poker ESPN:s WSOP-sändningar PPT (Proffesional Poker Tour) I den senare får du se händer från alla nivåer till skillnad från WPTs finalbord med 15bb-stackar. Citera
FiskNils Postad 16 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Tyckte också WPT var übergrymt i början, men nu tycker jag det är riktigt tråkigt. Tips på bättre och riktigt bra pokerprogram är (du vet det säkert redan men..): High stakes poker ESPN:s WSOP-sändningar PPT (Proffesional Poker Tour) I den senare får du se händer från alla nivåer till skillnad från WPTs finalbord med 15bb-stackar. Tack för tipsen! Vilka kanaler kan man se dom programmen på? Jag som inte är turneringsspelare ser inte direkt programmen för att lära mig nåt utan bara för nöjes skull. Måste ju ha en dos av Mike och Vince ibland.. Ganska rolig WPT-program idag förresten tycker jag! Citera
FiskNils Postad 16 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Min dag hittills: Upp ca $115 efter en timme, sen kom det två händer som jag inte kunde komma ifrån, utan helt enkelt sånt som händer. Där rök hursomhelst plusset och nu är jag +-0 idag efter 2h 45 min. Har faktiskt igång en turnering nu under mitt lunchbreak. Vi får väl se hur det går. Har inga större förhoppningar då jag bara spelat turneringar 2-3 ggr tidigare och inte har speciellt bra koll på turneringsstrategi. Men tight i början och sen lösa upp vartefter är väl det som gäller antar jag.. Fråga till läsarna: Vad ska man tänka på när man spelar turneringar? Citera
FiskNils Postad 16 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2006 TIIIIIIIIIIIIIIIIIILT!!!! Börjar sessionen med att tappa två inköp på minde än fem min. Här kommer händerna. Andra kanske jag kunde kommit undan.. Eller?? Bordsplacering: Zumati sitter på stol 1 med $78.99. VinzLak sitter på stol 2 med $46.00. Hero sitter på stol 3 med $48.25. Castertroy sitter på stol 4 med $64.01. Adrian1983 sitter på stol 5 med $50.00. Griesmeel sitter på stol 6 med $36.20. Lägga blindar: Knappen är vid stol 3. Castertroy lägger den lilla blinden på $0.25. Adrian1983 lägger den stora blinden på $0.50. Ge hålkorten: Zumati: -- -- VinzLak: -- -- Hero: Jd Jh Castertroy: -- -- Adrian1983: -- -- Griesmeel: -- -- Före floppen: Griesmeel höjer $3.75. Zumati synar $3.75. VinzLak lägger sig. Hero synar $3.75. Castertroy lägger sig. Adrian1983 lägger sig. Floppen (7d 9c Jc): Griesmeel checkar. Zumati höjer $12.00. Hero höjer $24.00. Griesmeel lägger sig. Zumati synar $12.00. Turnkortet (7d 9c Jc 5d): Zumati höjer $0.50. Hero höjer $20.50. Zumati synar $20.00. Riverkortet (7d 9c Jc 5d 2c): Kortvisning: Hero visar Jd Jh. Hero har 7d 9c Jd Jh Jc: Triss Zumati visar Qc 8c. Zumati har 2c 8c 9c Jc Qc: Flush Pott - sammandrag: Hela potten: $101.00 Zumati vinner $98.00. Husprovision: $3.00 Andra handen Bordsplacering: Mariku sitter på stol 1 med $16.50. Hero sitter på stol 2 med $51.75. pitghost sitter på stol 3 med $4.00. FRENCHSHARK sitter på stol 4 med $60.69. Floris sitter på stol 5 med $42.69. traty sitter på stol 6 med $26.91. Lägga blindar: Knappen är vid stol 4. Floris lägger den lilla blinden på $0.25. traty lägger den stora blinden på $0.50. Ge hålkorten: Mariku: -- -- Hero: Kh Jh pitghost: -- -- FRENCHSHARK: -- -- Floris: -- -- traty: -- -- Före floppen: Mariku lägger sig. Hero synar $0.50. pitghost synar $0.50. FRENCHSHARK höjer $1.00. Floris lägger sig. traty lägger sig. Hero synar $0.50. pitghost synar $0.50. Floppen (Qc Kd Ks): Hero höjer $3.00. pitghost synar $3.00. FRENCHSHARK synar $3.00. Turnkortet (Qc Kd Ks 4d): Hero höjer $8.00. FRENCHSHARK synar $8.00. Riverkortet (Qc Kd Ks 4d 3h): Hero höjer $14.00. FRENCHSHARK höjer $48.69. Hero synar $25.75. Kortvisning: FRENCHSHARK visar Qd Kc. FRENCHSHARK har Qd Qc Kc Kd Ks: Kåk Hero visar Kh Jh. Hero har Jh Qc Kh Kd Ks: Triss pitghost visar 4s 7s. pitghost har 4s 4d Qc Kd Ks: Två par Pott - sammandrag: $8.94 går tillbaka till FRENCHSHARK (ingen syn). Hela potten: $108.25 FRENCHSHARK vinner $12.75. FRENCHSHARK vinner $92.50. Husprovision: $3.00 Efter dessa så förlorade jag ett halvt inköp med AK mot KK och träffad K för båda. Fan så surt. 5 inköp ner från min toppntering i morse. Skapligt ras.. Citera
FiskNils Postad 16 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Ingen idé att jag spelar mer idag tror jag. Allt går bara fel och nu har jag börjat att ta dåliga beslut också. -$149 efter att ha varit $120 plus efter en timmes spel. Typiskt nog är man sjuk och har inget annat att göra heller så det blir svårt att koppla bort pokern. Hade tänkt spela hela kvällen, men det nog bäst att låta bli idag och ta nya otiltade tag imorgon. Det är ju ingen katastrof egentligen. Hade jag inte torskat mot färgdraget när vi hamnade all in på turn så hade allt varit frid och fröjd nu. That´s poker och jag får se detta som träning för mitt psyke! Citera
ulaf Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Tyckte också WPT var übergrymt i början, men nu tycker jag det är riktigt tråkigt. Tips på bättre och riktigt bra pokerprogram är (du vet det säkert redan men..): High stakes poker ESPN:s WSOP-sändningar PPT (Proffesional Poker Tour) I den senare får du se händer från alla nivåer till skillnad från WPTs finalbord med 15bb-stackar. Tack för tipsen! Vilka kanaler kan man se dom programmen på? Jag som inte är turneringsspelare ser inte direkt programmen för att lära mig nåt utan bara för nöjes skull. Måste ju ha en dos av Mike och Vince ibland.. Ganska rolig WPT-program idag förresten tycker jag! De går på amerikanska kanaler, men om du letar på rätt ställen kanske du hittar dom nån annanstans, men det vet jag såklart ingenting om... Citera
FiskNils Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Sista handen för dagen jag träffar jag set med 66 på brädan J65. Turn kommer T och jag har en fi kvar. River 5 och vi hamnar all in. Fi har 55 och min dag och natt är förstörd. Potten är på $115. Låg ett halvt inköp plus inför den här handen efter en jobbig dag och var verkligen nöjd med att ha hamnat på plus efter backet igår.. Men men, så är det ibland och när jag tittar tillbaka på detta om några månader så kommer jag antagligen tycka att detta är en skitsak. Det är så jag känner när jag tittar tillbaka på utdragningar från NL10 och NL20. Löjligt egentligen att man ser så kortsiktigt. Så jag tar detta och går vidare helt enkelt! 17/10: -$35 6h BR: $2644 Citera
FiskNils Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Har inte skrivit så mycket senaste tiden då jag inte spelat speciellt mycket poker förrän igår. Satte upp en målsättning för resten av månaden. Målsättningen var att spela 3h igår och sen 5h/dag resten av månaden med två vilodagar. Under denna tid ska jag också plussa $200 och spela med full koncentration HELA tiden. Igår spelade jag 3h och plussade $253. Trodde naturligtvis att jag hade lekt hem resultatmålet, men idag har jag spelat nästan 4 timmar och ligger -$202. Fattar inte att jag inte plussar bättre än vad jag gör. På everest får man 2-3 syner med 5-6bb raise preflop. Floppen synas i princip alltid. Och det är ju egentligen inte så konstigt att nån träffar när man får med så många spelare när jag tänker efter.. Kanske får ösa på ännu mer i höjningarna så att jag får spela mer heads up. Helt klart är iaf att mitt spel inte är särskilt lönsamt i längden trots att motståndarna är urusla. 5 inköp plus på 45h typ.. Ska försöka posta några händer sen så hoppas jag att ni kan hjälpa mig med lite tips om vad jag kan göra annorlunda! Kanske lirar lite på party senare så jag får lite omväxling. Har en bonus att hämta där så kanske kan passa bra. Citera
b0bb4n Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Har inte skrivit så mycket senaste tiden då jag inte spelat speciellt mycket poker förrän igår. Satte upp en målsättning för resten av månaden. Målsättningen var att spela 3h igår och sen 5h/dag resten av månaden med två vilodagar. Under denna tid ska jag också plussa $200 och spela med full koncentration HELA tiden. Igår spelade jag 3h och plussade $253. Trodde naturligtvis att jag hade lekt hem resultatmålet, men idag har jag spelat nästan 4 timmar och ligger -$202. Fattar inte att jag inte plussar bättre än vad jag gör. På everest får man 2-3 syner med 5-6bb raise preflop. Floppen synas i princip alltid. Och det är ju egentligen inte så konstigt att nån träffar när man får med så många spelare när jag tänker efter.. Kanske får ösa på ännu mer i höjningarna så att jag får spela mer heads up. Helt klart är iaf att mitt spel inte är särskilt lönsamt i längden trots att motståndarna är urusla. 5 inköp plus på 45h typ.. Ska försöka posta några händer sen så hoppas jag att ni kan hjälpa mig med lite tips om vad jag kan göra annorlunda! Kanske lirar lite på party senare så jag får lite omväxling. Har en bonus att hämta där så kanske kan passa bra. Om många ser floppen så är TPTK inte vidare stark om många fortsätter å syna till turn och kanske även river. Men om många synar kan du väl vänta på bättre lägen med bättre händer? Eller som du själv säger ösa på mer Citera
FiskNils Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Ny månad och nu är jag igång igen! Tog ett break från att jag skrev senast. BR ligger nu på $2695. Mål för november: -Spela 3h/dag, 6 dagar i veckan -Spela för att utvecklas. Försöka spela varje hand rätt. -Posta HH:s som jag är tveksam till hur jag ska spela i dagboken. -Få svar och hjälp med de HH:s som jag postar. Hjälp mig med detta! -Vara en bättre spelare när månaden är slut än jag är nu. -Börja spela lite turneringar och bli sämst +-0 på dessa. Citera
FiskNils Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Hur ska man spela på rivern i en sån här hand där man har blivit synad hela vägen? Ingen read på fi, men generellt är spelarna på everest lösa och lite tomtiga. Har dock inte sett nåt sånt från denna fi. Bordsplacering: Skyscraper sitter på stol 2 med $53.48. ezekiel1981 sitter på stol 3 med $95.00. jos81 sitter på stol 4 med $3.75. Hero sitter på stol 5 med $46.17. fbajaccio sitter på stol 6 med $85.41. Lägga blindar: Knappen är vid stol 2. ezekiel1981 lägger den lilla blinden på $0.25. jos81 lägger den stora blinden på $0.50. Ge hålkorten: Skyscraper: -- -- ezekiel1981: -- -- jos81: -- -- Hero: Kd Ad fbajaccio: -- -- Före floppen: Hero höjer $2.00. fbajaccio synar $2.00. Skyscraper lägger sig. ezekiel1981 lägger sig. jos81 lägger sig. Floppen (8c Ks Jd): Hero höjer $4.00. fbajaccio synar $4.00. Turnkortet (8c Ks Jd 7d): Hero höjer $8.00. fbajaccio synar $8.00. Riverkortet (8c Ks Jd 7d 4h): Hero??? Tacksam för alla synpunkter! Citera
FiskNils Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Ingen respons på handen ovan. Synd.. Är det nån som läser skiten ens.. Aja, har en ny hand här som jag inte visste hur jag skulle spela. Kom gärna med förslag på hur jag ska spela denna! Anledningen till att jag spelar den som jag gör är att jag inte alls vet hur jag ska spela.. Jag hittar KK och blir reraisad. Hollywood som reraisar är ganska tight enligt min uppfattning. Inga siffror på honom dock. Lucas har jag ingen koll alls på. Kan jag komma ifrån den här handen på nåt sätt? Min känsla är att Hollywood med stor sannolihet har AA och att Lucas i så fall är den som har klonkat set. Men jag klarar inte att lägga KK ändå med de odds jag får. Så frågan är om jag bör lägga och i så fall var. Bordsplacering: razzee sitter på stol 1 med $22.41. HERO sitter på stol 2 med $46.75. vattelapesca sitter på stol 3 med $38.66. Hollywood111 sitter på stol 4 med $41.22. lucas1970 sitter på stol 5 med $42.28. fmaster69 sitter på stol 6 med $46.52. Lägga blindar: Knappen är vid stol 3. Hollywood111 lägger den lilla blinden på $0.25. lucas1970 lägger den stora blinden på $0.50. Ge hålkorten: razzee: -- -- HERO: Kd Kc vattelapesca: -- -- Hollywood111: -- -- lucas1970: -- -- fmaster69: -- -- Före floppen: fmaster69 synar $0.50. razzee lägger sig. HERO höjer $2.50. vattelapesca lägger sig. Hollywood111 höjer $6.00. lucas1970 synar $5.75. fmaster69 lägger sig. HERO synar $3.75. Floppen (Js 7s 2h): Hollywood111 höjer $10.00. lucas1970 synar $10.00. HERO synar $10.00. Turnkortet (Js 7s 2h 8h): Hollywood111 höjer $24.97. lucas1970 höjer $26.03. HERO synar $26.03. Riverkortet (Js 7s 2h 8h 5c): Kortvisning: Hollywood111 visar Jh Jc. Hollywood111 har 7s 8h Jh Jc Js: Triss lucas1970 visar Ah As. lucas1970 har 7s 8h Js Ah As: Par HERO visar Kd Kc. HERO har 7s 8h Js Kd Kc: Par Pott - sammandrag: Hela potten: $126.28 Hollywood111 vinner $121.24. lucas1970 vinner $2.04. Husprovision: $3.00 Citera
FiskNils Postad 2 November , 2006 Författare Rapport Postad 2 November , 2006 Dags att summera månadens första dag. Cashgamet har väl gått sådär. Började bra och låg två inköp plus. Men nu spelade jag 30 min och gjorde några tveksamma spel som förstör resultatet lite. Måste kunna ge motståndarna cred för händer ibland och hitta folden. Har också hunnit spela några turneringar och plussat $150 på dessa. Riktigt roligt att spela dom! Men jag kommer fortsätta att bara spela billiga turneringar så det inte påverkar rullen, förrän jag känner att jag har lite bättre koll på turnringsspel. 1/11: +$196 3h 30min BR: $2891 Citera
PxT Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Hur ska man spela på rivern i en sån här hand där man har blivit synad hela vägen? Ingen read på fi, men generellt är spelarna på everest lösa och lite tomtiga. Har dock inte sett nåt sånt från denna fi. Bordsplacering: Skyscraper sitter på stol 2 med $53.48. ezekiel1981 sitter på stol 3 med $95.00. jos81 sitter på stol 4 med $3.75. Hero sitter på stol 5 med $46.17. fbajaccio sitter på stol 6 med $85.41. Lägga blindar: Knappen är vid stol 2. ezekiel1981 lägger den lilla blinden på $0.25. jos81 lägger den stora blinden på $0.50. Ge hålkorten: Skyscraper: -- -- ezekiel1981: -- -- jos81: -- -- Hero: Kd Ad fbajaccio: -- -- Före floppen: Hero höjer $2.00. fbajaccio synar $2.00. Skyscraper lägger sig. ezekiel1981 lägger sig. jos81 lägger sig. Floppen (8c Ks Jd): Hero höjer $4.00. fbajaccio synar $4.00. Turnkortet (8c Ks Jd 7d): Hero höjer $8.00. fbajaccio synar $8.00. Riverkortet (8c Ks Jd 7d 4h): Hero??? Tacksam för alla synpunkter! Eftersom du inte har någon read på FI så skulle jag nog säga checksyn på river. Det finns ett möjligt stegdrag som suttit (T9), han kan ha slowspelat set. Tvåpar kan finnas (KJ) men känns inte så troligt, tror han hade höjt tidigare då. Checksynar du river kan han dessutom få för sig att bluffa och du sparar pengar om du redan är slagen (såvida inte han ställer). Det känns som att du är slagen av fler händer här än de du slår. Citera
FiskNils Postad 2 November , 2006 Författare Rapport Postad 2 November , 2006 Eftersom du inte har någon read på FI så skulle jag nog säga checksyn på river. Det finns ett möjligt stegdrag som suttit (T9), han kan ha slowspelat set. Tvåpar kan finnas (KJ) men känns inte så troligt, tror han hade höjt tidigare då. Checksynar du river kan han dessutom få för sig att bluffa och du sparar pengar om du redan är slagen (såvida inte han ställer). Det känns som att du är slagen av fler händer här än de du slår. Håller med ditt resonemang. Anledningen till att jag la ut den här är att jag har haft en tendens att överspel toppar senaste tiden, så nu försöker jag vara lite mer försiktig. Men samtidigt får man ju in missa att värdebeta när man väl ska det. Upplösningen: Jag checkar. Fi betar ut knapp halv pott och jag får en enkel syn. Fi har också AK och vi splittar potten. Nu fick jag ju en enkel syn, men bör jag syna oavsett hur mycket fi betar? Känns som att jag relativt ofta är slagen här trots allt. Citera
b0bb4n Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Fint att du har kommit tillbaka igen, rullen ser ju bra ut nå tankar på NL100 snart? Citera
FiskNils Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Postad 3 November , 2006 Fint att du har kommit tillbaka igen, rullen ser ju bra ut nå tankar på NL100 snart? It´s nice to be back! Nu gav du mig lite att tänka på med NL100.. Vet faktiskt inte hur jag kommer att göra. Tycker inte att jag slår NL50 så hårt som jag skulle vilja göra än, men sen kanske det är mer utvecklande att spela NL100. Det som dock talar för att jag kanske stannar på NL50 ett tag till är att jag tror att det skulle vara jobbigt att backa 3-4 inköp på en dag på NL100. Så vi får se. Eventuellt smyger jag igång med ett bord NL100 snart. Har ju lite med dagsform att göra också.. Mitt mål och min plan har hela tiden att vara vinnande på NL100 vid årsskiftet. Och så kan jag passa på att berätta lite om dagen. Hamnade ITM i en $5. Gav hela $22! Fortfarande riktigt roligt med turneringar. Skön känsla att satsa lite för att kunna vinna mycket liksom. Sen så behöver man inte vara koncentrerad hela tiden osv. FiskNils Turneringar?? Kommer dock fortsätta spela småturneringar ett tag framöver och så får vi se hur jag går vidare med det sen. Dagens CG har varit en ganska seg historia. Iaf sista timmen. Satt på ett bord med världens största fiskar och väntade bara på att få nåt fint och dubbla. Men naturligtvis blev det korttorka då. Så slapp ju bli utdragen.. 2/11: +$47 2h 40min BR: $2938 Citera
FiskNils Postad 5 November , 2006 Författare Rapport Postad 5 November , 2006 Inget spel igår, men har lirat lite idag. Börjar dock med att sammafatta fredagens spel. Spelade tight poker i 3h 10 minuter och hamnade +$2 när dagen var slut. Idag har jag spelat CG lite drygt 2h och är väl ett inköp back på det. Tror att jag spelar alldeles för passivt för tillfället. Men man får så sjukasyner så jag har inte vågat göra continuebets, beta drag osv.. Hursomhelst så måste jag nog spela mer aggressivt för att motståndarna ska få betala för att spela Q3 och liknande händer mot 5bb-höjningar. Funderar också på att spela lite på nån annan site än everest för att få lite omväxling. Spelet på everest liknar microspelet lite för mycket för att det ska vara utvecklande. Så till det positiva. Turneringspelet går fortsatt bra. Fick $250 lite drygt i en turnering idag. Skönt avbrott från cashgamet! Kanske borde lira mer turneringar. Blir nog att jag lirar lite mer senare. Tror jag ska testa nåt bord NL100 då också. Citera
FiskNils Postad 6 November , 2006 Författare Rapport Postad 6 November , 2006 Klarade bara att spela 25 minuter till. Jag är sååå tiltad av alla callingstations på everest just. Otroliga syner och ju mer jag betar ju mer förlorar jag. Vet inte hur jag ska kunna slå dessa spelare. Mitt vanliga spel fungerar bara inte. Back $85 denna korta session. Sämsta spelarna jag har mött på NL50 är på everest, men jag har sämre resultat på everest än på prima och party. Alltså måste jag spela fel mot de lösa spelarna på everest. Har för tillfället ingen om om hur jag ska spela dock.. Jag har väldigt svårt att sätta motståndare på några händer då dom syner preflop-höningar med any two. Ska man continuebeta med missad AK t.ex? Känns så otroligt vekt att inte göra det, men det kanske är rätt ändå? Ska jag tighta till mig ännu mer och bara spela när jag träffar? Kom gärna med era tankar kring detta! Jag har kört fast lite i mina funderngar kan man säga. Aja, ändå plus idag så nu ska jag sluta gnälla! Postar en hand här där jag äntligen träffar men sen vet jag inte hur jag ska spela när han ger motstånd. Hur ska jag spela denna? Bordsplacering: Lanwei sitter på stol 1 med $38.56. JazzyFace sitter på stol 2 med $52.75. ugoss sitter på stol 3 med $41.76. Ondragon sitter på stol 4 med $100.33. BRYAN95 sitter på stol 5 med $2.50. HERO sitter på stol 6 med $54.66. Lägga blindar: Knappen är vid stol 3. Ondragon lägger den lilla blinden på $0.25. BRYAN95 lägger den stora blinden på $0.50. Ge hålkorten: Lanwei: -- -- JazzyFace: -- -- ugoss: -- -- Ondragon: -- -- BRYAN95: -- -- HERO: Jc Ac Före floppen: HERO höjer $2.00. Lanwei lägger sig. JazzyFace lägger sig. ugoss synar $2.00. Ondragon lägger sig. BRYAN95 lägger sig. Floppen (9s Ad 6h): HERO höjer $4.00. ugoss höjer $8.00. HeRO synar $4.00. Turnkortet (9s Ad 6h 2h): HERO checkar. ugoss höjer $20.75. HERO lägger sig. Kortvisning: ugoss döljer . Pott - sammandrag: $20.75 går tillbaka till ugoss (ingen syn). Hela potten: $20.75 ugoss vinner $19.92. Husprovision: $0.83 Citera
FiskNils Postad 6 November , 2006 Författare Rapport Postad 6 November , 2006 Måste ju posta lite resultat också.. 3/11: +$2 3h 10min 5/11: +$118 2h 40min BR: $3058 Ganska missnöjd med november hittills och ändå har jag ingen minusdag ännu. Mest tack vare turneringsspelet. Bara att jobba på så hittar jag förhoppningsvis spelet också! Citera
FiskNils Postad 6 November , 2006 Författare Rapport Postad 6 November , 2006 Spelat snart 2h idag och är back ca $100. Inte allt på CG, hälften är väl inköp till SnG och turnering. Självförtroendet är verkligen i botten nu. Ingenting fungerar och jag spelar antagligen riktigt dålig poker nu, utan att vara medveten om vad jag ska ändra på i mitt spel. Är väl bara att kämpa på antar jag.. Jag har kanske lite väl stora förväntingar på mig själv och blir därför besviken när det inte går bra. Det i sin tur leder till att jag spelar ännu sämre. Citera
FiskNils Postad 6 November , 2006 Författare Rapport Postad 6 November , 2006 Lägger ner för idag nu. -$97 på 2h 40min. Har också cashat ut från everest, så imorgon blir det ny site. Kanske återvänder till everest när jag är trött på alla tighta spelare på andra siter.. Sätter upp ett mål, eller egentligen en påminnelse om ett gammalt mål: Spela vinnande poker på NL50! Klarar jag att gå plus totalt sett dom närmsta två veckorna så kommer jag börja känna lite på NL100 då som "belöning". 6/11: -$97 2h 40min BR: $2961 Citera
FiskNils Postad 7 November , 2006 Författare Rapport Postad 7 November , 2006 Torskade två tunga potter direktnär jag satte mig för att spela idag. -$117 på 20 minuter. Sånt som händer, men tyvärr är inte mitt psyke tllräckligt starkt för att klara motgångar för tillfället. Jag har spelat sämre och sämre CG senaste tiden och haft svårt att vända tenden uppåt. BR nere på $2844. Lägger dagboken på is ett tag framöver. Får se om jag återkommer. Blir ändå bara resultatrapportering när jag inte får nån respons på de händer jag lägger in och de frågor jag jag ställer. Citera
Recommended Posts