Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
enligt hjort logiska resonemang i förra tråden var ju NL lättare för botar än FL då man kan komma ner på färre beslut genom all-ins.

Jag är skeptisk till hur det kan stämma med annat än väldigt små stackar. Möjligen om man bortser från att det är en god idé för botten att spela på ett sätt som inte väcker misstänksamhet, men det kan man ju inte göra i verkligheten.

varför är du skeptisk?

i FL måste man ta beslut på varje gata, i NL kan man ställa pf. känns som att NL kan göras bra mycket mindre komplext. empiriskt bevisat kan man knäcka NL SNG vilket torde tala för min tes.

vad som gäller för high stakes tänker jag spekulera i men har för mig att hjort sa att inget tyder på att komplexiteten skulle öka för NL där heller.

är några nivåer över min nivå för att jag ska försöka uttala mig mycket mer än vad jag har hört andra kunniga säga.

Postad
enligt hjort logiska resonemang i förra tråden var ju NL lättare för botar än FL då man kan komma ner på färre beslut genom all-ins.

Jag är skeptisk till hur det kan stämma med annat än väldigt små stackar. Möjligen om man bortser från att det är en god idé för botten att spela på ett sätt som inte väcker misstänksamhet, men det kan man ju inte göra i verkligheten.

varför är du skeptisk?

i FL måste man ta beslut på varje gata, i NL kan man ställa pf. känns som att NL kan göras bra mycket mindre komplext. empiriskt bevisat kan man knäcka NL SNG vilket torde tala för min tes.

vad som gäller för high stakes tänker jag spekulera i men har för mig att hjort sa att inget tyder på att komplexiteten skulle öka för NL där heller.

är några nivåer över min nivå för att jag ska försöka uttala mig mycket mer än vad jag har hört andra kunniga säga.

att bara ställa preflop kan ju utnyttjas hur enkelt som helst.

FL är väl ändå ett mer mekaniskt spel än NL och borde därför lämpa sig bättre.

skillnad på NL CG och SNG ju.

Postad

Jessica snackade lite med mig om några om sakernna idag..

*har aldrig sagt något i chatten

*Spelar bara 1 bord

*dör bordet ut så byter han inte bord utan kan sitta där i 3 timmar och vänta tills det kommer nya

*Spelar alltid likadant, CR i vissa speciella situationer.

tror det var så Jessica sa...

Postad

Det skulle vara väldigt intressant att få reda på vem du misstänker är en bot. Att inte folk chattar är iaf ingen bevisföring. Det är ju knappt en enda på 30/60 som gör det.

Men kom gärna med lite mer info om denne bot. Jag har en hel del mer erfarenhet av stars 30/60 än vad du har och kanske kan bidra med något.

Manor

Postad

varför är du skeptisk?

Jag är skeptisk till att det skulle finnas speciellt många lyckade NL CG-bottar på grund av att man helt enkelt inte kan reducera komplexiteten genom att ställa in där särskilt ofta.

NL SNG är som de flesta verkar överens om antagligen ganska botvänligt. Det har ju faktiskt upptäckts en del SNG-bottar på t.ex. partys $11-bord, men de upptäckta bottarna har i de fall jag känner till spelat på ett sätt som gjort det oerhört lätt att inse att det inte sitter en människa bakom spakarna. En bot som uppmärksmmades på 2+2 spelade genom att ställa in med AA, KK och AK under period 1-3, lägga till ett par händer för varje period efter hand, aldrig syna en all-in med annat än AA eller KK. Det var hela strategin och jag har för mig att den vann marginellt. Anledningen til att den upptäcktes var att den alltid väntade exakt lika länge innan den ställde samt att den inte ändrade strategi beroende på antalet spelare. Den var alltså riktigt riktigt usel på HU-spel.

Postad

Angående bottar som spelar NLTH. Tanken var om jag inte minns fel att sitta med 10bb och ställa med vissa händer. Det ger värde eftersom folk gör sig commitade med typ 65s om dom höjer med det samt att folk bettar ut varandra ur multiway potter när man är allin osv.

Postad

Jag är skeptisk till att det skulle finnas speciellt många lyckade NL CG-bottar på grund av att man helt enkelt inte kan reducera komplexiteten genom att ställa in där särskilt ofta.

Men det blir ju ändå färre beslut i och med att höjningar är mer sällsynta än i FL. Att potten cappas preflop i FL är relativt vanligt, att det däremot blir fyra höjningar i NL innan floppen händer nästan aldrig och i så fall är man i regel all in. Samma på övriga gator.

Postad
Angående bottar som spelar NLTH. Tanken var om jag inte minns fel att sitta med 10bb och ställa med vissa händer. Det ger värde eftersom folk gör sig commitade med typ 65s om dom höjer med det samt att folk bettar ut varandra ur multiway potter när man är allin osv.

Jo, det är ju faktiskt helt sant. Och man har heller ingen anledning att misstänka att en spelare är en bot bara för att den spelar förenklad tvågatorspoker. Jag reviderar mig till att bottar som spelar NL CG med fullt inköp bör vara ovanliga :)

Men det blir ju ändå färre beslut i och med att höjningar är mer sällsynta än i FL. Att potten cappas preflop i FL är relativt vanligt, att det däremot blir fyra höjningar i NL innan floppen händer nästan aldrig och i så fall är man i regel all in. Samma på övriga gator.

Det är möjligt att det blir färre beslut men det är inte ekvivalent med att summan av de beslut som ändå måste tas är enklare. Det är ju t.ex. en viss skillnad på att avgöra om man ska syna ett riverbet i FL eller ett pott- eller allin-bet på rivern NL. I annat fall vore det ju bevisat en gång för alla att NL är ett mycket enklare spel än FL.

Postad
Det skulle vara väldigt intressant att få reda på vem du misstänker är en bot. Att inte folk chattar är iaf ingen bevisföring. Det är ju knappt en enda på 30/60 som gör det.

Men kom gärna med lite mer info om denne bot. Jag har en hel del mer erfarenhet av stars 30/60 än vad du har och kanske kan bidra med något.

Manor

bambam, kolla min post inlägget över ditt..